  • 1. Data: 2011-06-03 20:29:48
    Temat: Re: Przykry zapach kurtki motocyklowej
    Od: z...@p...onet.pl

    > Witam, wiadomo ze kurtke mozna wyprac chociazby od wewnatrz, i co jakis czas
    > to robie, ale kilka godzin jazdy w takiej temperaturze i "plywam" w
    kurtce,
    > nie mowiac juz o zapachu, kiedys na grupie byly wymienione srodki ktore
    > potafily usunac przyczyne brzytkiego zapachu potu z kurtki dosc dlugo
    > szukalem tego tematu ale jednak nie znalazlem, jesli ktos moglby przypomniec
    > co to dokladnie bylo..

    Za tą stroną:
    http://www.underwater.pg.gda.pl/didactics/ISPG/W%B3%
    F3kna/Strona%20rowerowa%20Polimerka%20-%20o%20ciucha
    ch.htm
    "Ogólną wadą wszystkich tkanin rhovyl-owych (pochodnych PCV), jest to, że po
    pewnym czasie zaczynają one śmierdzieć i żadne pranie nie jest w stanie usunąć
    przykrego zapachu. Wynika to z faktu, że pod wpływem światła słonecznego i
    kwaśnego środowiska (pot jest kwaśny) polichlorek winylu ulega stopniowemu
    rozkładowi z wydzieleniem przykrych zapachów."

    Ja próbowałem prać w "baking soda" - nie jestem pewien czy to dokładnie
    to samo co w Polsce sprzedaje się jako proszek do pieczenia.
    Głowy nie dam ale było chyba minimalnie lepiej.

    Pozdrawiam,
    zarafiq