  • 1. Data: 2011-06-03 19:57:08
    Temat: forte moto power
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Witam,

    Chciałbym "umyć" układ paliwowy. Czy ktoś z grupowiczów korzystał z
    Forte Moto Power 1? Gdzie go można kupić? Tankuję chyba kiepskie paliwo
    (Neste) i chciałbym sprawdzić czy proste wyczyszczenie układu poprawi
    osiągi.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2011-06-04 09:45:31
    Temat: Re: forte moto power
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Piotr Rezmer pisze:
> [...]
    > Forte Moto Power 1? Gdzie go można kupić? Tankuję chyba kiepskie paliwo
    > (Neste) i chciałbym sprawdzić czy proste wyczyszczenie układu poprawi

    na pewnym form samochodowym środki forte sa polecane niemal jako
    cudowne. Zapytałem kiedys czy to taki fetysz czy naprawde sa dobre (bo
    nie najtansze) stwierdzili, że rzeczywiscie są dobre.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 3. Data: 2011-06-04 12:37:27
    Od: Glub <g...@g...com>

    On 2011-06-03 21:57:08 +0200, Piotr Rezmer said:

> [...]
    > Forte Moto Power 1? Gdzie go można kupić? Tankuję chyba kiepskie
    > paliwo (Neste) i chciałbym sprawdzić czy proste wyczyszczenie układu

    odniosę się do kwestii "kiepskie paliwo"
    czy nie jest że paliwa eurosuper 95 we wszystkich stacjach są takie
    same, z orlenu?
    a dopiero ultimaty, werwy i powery mają jakieś wudu składniki? [nie
    mylić z biododatkiem wudu40 :P]

    dziwi mnie też różnica w cenie tego identycznego wszędzie paliwa. np na
    neste a24 95 kosztuje 5.05 [ostatnio] tyle samo co w bliskiej jak i
    łukoilu a w BP i Shellu koszmarne 5.27
    --
    Glub
    SWT-400

  • 4. Data: 2011-06-04 14:18:39
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2011-06-04 14:37, Glub pisze:
    > dziwi mnie też różnica w cenie tego identycznego wszędzie paliwa. np na
    > neste a24 95 kosztuje 5.05 [ostatnio] tyle samo co w bliskiej jak i
    > łukoilu a w BP i Shellu koszmarne 5.27

    To akurat zupełnie nie jest dziwne jak weźmiesz pod uwagę, że takie
    Neste to są stacje samoobsługowe z automatami i niczym więcej. Koszty
    utrzymania takiej stacji są niższe niż nie przymierzając Shella czy
    innego BP. Stąd m.in. różnica w cenie paliwa.

    --
    duddits
    FZ8N.pl

  • 5. Data: 2011-06-04 14:41:14
    Od: Glub <g...@g...com>

    On 2011-06-04 16:18:39 +0200, duddits said:

> [...]
    > utrzymania takiej stacji są niższe niż nie przymierzając Shella czy
    > innego BP. Stąd m.in. różnica w cenie paliwa.

    w przypadku neste faktycznie to oczywiste.
    Lecz czym wytłumaczysz dramatycznie niższą cenę na Biskiej? która jest
    biedniejszym orlenem?

    na Targówku w okolicy Radzyminskiej [trocka, piotra skargi] są 4 stacje.

    Bliska e95-5.05
    Łukoil e95-5.05
    Statoil e95-5.27
    Lotos e95-5.14
    na BP przy rondzie żaba e95-5.27

    aaa zapomniałbym o stacji przy tesco na Stalowej gdzie e95-5.04

    wody dolewają na tych tańszych stacjach?
    --
    Glub
    SWT-400

  • 6. Data: 2011-06-04 15:32:36
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 16:41:14 +0200, Glub napisał(a):

    > Lecz czym wytłumaczysz dramatycznie niższą cenę na Biskiej? która jest
    > biedniejszym orlenem?

    To tylko czystej wody marketing - czyt. pozycjonowanie rynkowe (w
    świadomości klientów) poszczególnych stacji.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 7. Data: 2011-06-04 15:58:33
    Od: Glub <g...@g...com>

    Seba <s...@g...pl> wrote:

    > To tylko czystej wody marketing - czyt. pozycjonowanie rynkowe (w
    > świadomości klientów) poszczególnych stacji.

    Ze niby drozej=lepiej?
    --
    Glub SW-T400

  • 8. Data: 2011-06-04 16:35:24
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2011-06-04 16:41, Glub pisze:
    > w przypadku neste faktycznie to oczywiste.

    No o tym była właśnie mowa.

    > Lecz czym wytłumaczysz dramatycznie niższą cenę na Biskiej? która jest
    > biedniejszym orlenem?

    A niczym nie wytłumaczę, bo nie wiem. Marketing zapewne. Zarabiają
    więcej gdzie indziej.

> [...]
    > Lotos e95-5.14
    > na BP przy rondzie żaba e95-5.27
    >
    > aaa zapomniałbym o stacji przy tesco na Stalowej gdzie e95-5.04

    Ze stacjami przy marketach to jest trochę inna historia. Tu działa
    mechanizm podobny do tego ... w sieciach komórkowych, gdzie wirtualni
    operatorzy (np. Play) są w stanie zaoferować tańsze usługi niż sieć
    macierzysta, od której dzierżawią łącza i infrastrukturę. Dzieje się tak
    dlatego, że wirtualny operator kupuje usługę w dużych pakietach po
    niższych cenach i mimo marży jest tańszy od takiego Plusa czy innego
    Minusa. Z marketami odkąd zaczęły bawić się w handel paliwem jest podobnie.

    > wody dolewają na tych tańszych stacjach?

    To być może też. Nigdy mnie to zbytnio interesowało. Leję paliwo i jeżdżę :)

    --
    duddits
    FZ8N.pl

  • 9. Data: 2011-06-04 18:28:08
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Glub pisze:

    > odniosę się do kwestii "kiepskie paliwo"
    > czy nie jest że paliwa eurosuper 95 we wszystkich stacjach są takie
    > same, z orlenu?

    Piszę kiepskie, bo tankuję tam również samochodem, sąsiad również.
    Najpierw sąsiad miał problemy (spadek mocy). Potem ja też miałem
    problemy (totalny brak mocy w dieslu, dopiero od 3,5 tys obr. wyrywał do
    przodu i zostawiał chmurę dymu). W serwisie, po którymś podejściu
    okazało się, że mam zafajdany układ paliwowy.
    Być może na tej konkretnej stacji pływa w zbiornikach straszny syf.
    Niestety nie jest łatwo ocenić jakość paliwa zaraz po zakupie. Zmiana
    miejsca tankowania też może nie przynieść efektu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2011-06-04 19:41:10
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 15:58:33 +0000 (UTC), Glub napisał(a):

    > Ze niby drozej=lepiej?

    Dokładnie. W sensie świadomości ogółu - tak to jest postrzegane.
    Do tego dochodzą usługi dodane - hot-dogi, myjnia, pierdnięcie w oponki,
    itd.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.