  • 21. Data: 2012-03-18 21:27:02
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:jk5ecc$e0t$1@usenet.news.interia.pl...

    > To jak jest ASB to jest dwumasa? Myślałem, że nie ma. :(

    zdecydowanie rzadziej, ale może być.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, FJ1100N

  • 22. Data: 2012-03-18 21:28:43
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 18.03.2012 Ghost <g...@e...pl> napisał/a:

    > slabi mnie ta maniera

    Używanie "slabi" zamiast "osłabia" już Ci nie przeszkadza?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 23. Data: 2012-03-18 21:31:05
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Matyasik" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Do jakiejkolwiek zabawy automat po prostu się nie nadaje - tylko klasyczny
    > manual pozwala na dohamowania z redukcją i inne, ciekawe zabawy na pustej,
    > krętej drodze.

    najwyraźniej opowiadasz o czymś, czego nigdy nie miałeś okazji doświadczyć.

    > Żeby nie było: w mojej krótkiej karierze kierowcy zaliczyłem już skrzynie
    > kłowe, klasyczne bez użycia sprzęgła, hydrokinetyczne (stary Lincoln, nowe
    > Subaru, Audi, Peugeot), bezstopniową (Subaru) i DSG (Skoda). Nie jestem
    > uprzedzony do żadnego z tych rozwiązań, jak również nie jestem fanatykiem
    > i wyznawcą absolutnym... no, może oprócz 6MT z DCCD w STI '10 - to jest
    > czad, chociaż na miejskie korki tragedia.

    no i co .. z takim doświadczeniem nadal Twierdzisz, za automat nie dohamuje
    na krętej drodze publicznej podczas normalnego (no niech będzie -
    dynamicznego) ruchu?
    LOL

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, FJ1100N

  • 24. Data: 2012-03-18 21:31:46
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 18.03.2012 megrims <m...@i...pl> napisał/a:

    > Wole zdecydowanie ASB. Panuje w Polsce przekonanie, że ASB
    > są dla pedałów, którzy nie potrafią jeździć i że to nie męskie.
    >
    > Takie treści opowiadają Ci, którzy nie jeździli automatem.

    Tak z ciekawości (podpinam się w dość losowym miejscu) jak samochodem z
    automatem wyjechać z miejsca, gdzie udaje mi się wyjechać tylko metodą
    rozbujania samochodu przód-tył? Oczywiście z uwzględnieniem różnych ASB,
    bo to pewnie robi różnicę.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 25. Data: 2012-03-18 21:33:57
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "ojciec" <e...@p...pl> napisał w wiadomości
    > ASB jaka Megrims? Bo ty jesteś generalizator.

    a co za różnica jakie?

    > DSG tez nazywają ASB ...

    a Ty jak nazywasz tą skrzynie? Manualna?

    ps. rozmawiamy z punktu widzenia przeciętnego kierowcy i zmiany biegów, a
    nie konstrukcji jako takiej (bo kogo to kuźwa obchodzi, czy tam jest robot
    zmieniający biegi, czy klasyczny hydrokinetyczny automat - liczy sie to, ze
    włączasz D i zapominasz o zmianie biegów, bo dzieje sie *automatycznie* )

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, FJ1100N

  • 26. Data: 2012-03-18 21:38:30
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-18 21:00, megrims pisze:

    > Nie prawda. Nie wszystkie ASB tak mają.
    > Skrzynia w C63 pozwalała takie rzeczy robić.

    To ja w takim razie doprecyzuję, co miałem na myśli.

    Tylko klasyczny manual z pedałem sprzęgła pozwala na dohamowania z
    redukcją i spinaniem sprzęgła w konkretnym momencie. Innymi słowy -
    manual pozwala na pełną kontrolę nad procesem zmiany biegu.

  • 27. Data: 2012-03-18 21:39:55
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-18 21:11, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Krzysiek Matyasik" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > slabi mnie ta maniera

    Tragedia, pierwszy raz użyłem takiego zwrotu (który poznałem zresztą na
    tej grupie) i już się polonista znalazł. A co oznacza "slabi"?

  • 28. Data: 2012-03-18 21:41:10
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Co za przyjemność machać przez cały dzień wajchą i pedałować jak głupi
    > skoro można sobie wygodnie jeździć jak biały człowiek gaz, hamulec, luzik.

    ASB sa naprawde fajne, jedzi sie wygodnie. Spalanie w nowoczesnych
    jednostkach podobne. Problem jest jeden - w PL jest BARDZO malo warsztatow,
    ktore sie znaja na ASB. Mialem Nissana Primere z ASB tiptronic i nawet ASO
    nie wiedzialo do konca jak wymniec w niej olej.

    Dysiek

  • 29. Data: 2012-03-18 21:42:38
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

    W dniu 2012-03-18 21:14, Marek Dyjor pisze:

    > tylko po co to normalnemu kierowcy, któy samochodu używa do bezpiecznego
    > i wygodnego przemieszczania się z punktu A do B do C do D itd...?

    Dlatego napisałem "Do jakiejkolwiek zabawy". Jeżdżę automatem i wiem,
    jaka to jest wygoda.

  • 30. Data: 2012-03-18 21:43:16
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Mialem Nissana Primere z ASB tiptronic i nawet ASO nie wiedzialo do konca
    > jak wymniec w niej olej.

    Nie mowiac juz o powazniejszych awariach.

    Dysiek