  • 1. Data: 2011-04-28 13:03:15
    Temat: Auto dla dziewczyny - do 35-37 tys - maly kompakt
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    Witajcie,

    Napalila sie na nowego sparka - mnie sie otwiera noz w kieszeni jak
    slysze, ze tyle kasy chce wydac na cos takiego ;)

    Co byscie polecili z malych, miejskich, kobiecych autek w tej klasie
    cenowej ?

    Zalozenie - klima oraz 4/5d.
    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 2. Data: 2011-04-28 13:18:57
    Temat: Re: Auto dla dziewczyny - do 35-37 tys - maly kompakt
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 13:03, Mikołaj Jopczyński pisze:
> [...]
    > slysze, ze tyle kasy chce wydac na cos takiego ;)
    >
    > Co byscie polecili z malych, miejskich, kobiecych autek w tej klasie

    Moja żona chciała różne auta, bo były "ładne". Fusion, Alfa, Spark itd.
    Raz się zgodziłem (na Alfę), potem się już nie zgadzałem.
    Po sprzedaży Alfy za jakiś czas znów trzeba było nabyć auto i miała być
    Yariska. W końcu wyszła 8letnia Corolla 1.6 VVTi 3D HB w wersji SOL z
    pewnego źródła z małym przebiegiem i powiem Ci że to był strzał w
    dziesiątkę. Auto może nie "małe" ale z kolei bardziej bezpieczne, bardzo
    zwrotne (elektryczne wspomaganie, kręcisz małym palcem, zawija w
    miejscu), pali po DC w granicach 9l/100 (w korkach non stop),
    wyposażenie rewelacyjne bo to SOL (4 poduszki, klimatronic, pełna
    elektryka, sterowanie radiem z kierownicy, komputer pokładowy, czujnik
    parkowania, przednie halogeny, podłokietnik na 101 drobiazgów).
    Jakościowo wykończenie wnętrza rewelka, teraz już tak nie robią.
    Dorobiłem tylko automatyczne światła (na AWSie) i instalację do telefonu
    z zestawem BT. Czasami tylko się martwię, że zbyt zrywna jest jak na
    kobiecy temperament (110KM w tym aucie to naprawdę sporo), ale kolega
    mechanik obiecał w razie czego wstawić ogranicznik pod pedał gazu:)
    Ogólnie polecam. Co do Sparka, to ... pokaż jej go na żywo, bo w
    reklamie to cud miód. Mojej po wizji lokalnej przeszło jak ręką odjął
    jak zobaczyła jakość z "malucha".

    --
    MZ

  • 3. Data: 2011-04-28 14:05:17
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-28 13:18, MZ pisze:

    > Jakościowo wykończenie wnętrza rewelka, teraz już tak nie robią.

    Polemizowałbym. Oglądałem wnętrza takiego samochodu i byłem przerażony,
    że ludzie tak chętnie to kupują. Co do designu to można polemizować -
    jednemu się podoba, innemu nie ale jakość materiałów była bardzo
    przeciętna w porównaniu do tego czym miałem okazję jeździć. Ten samochód
    to mogła ratować tylko rzekoma bezawaryjność.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 4. Data: 2011-04-28 14:20:35
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 14:05, Maciej Browarczyk pisze:

    > Polemizowałbym. Oglądałem wnętrza takiego samochodu i byłem przerażony,
    A co Cię tak przeraziło? Brak wszechobecnego plastiku na rzecz
    przyjemnego, skóropodobnego materiału na desce? Skórzana, przyjemna i
    nienagrzewająca się kierownica, mieszek i gałka zmiany biegów? Dobrej
    jakości plastiki konsoli i drzwi? Brak skrzypienia po roku? Sorry, ale
    nie rozumiem bo akurat wykończenie w tych rocznikach i tej wersji
    wyposażenia Corolli było bardziej niż przyzwoite w porównaniu do tego co
    teraz oferują.

    > że ludzie tak chętnie to kupują. Co do designu to można polemizować -
    > jednemu się podoba, innemu nie ale jakość materiałów była bardzo
    > przeciętna w porównaniu do tego czym miałem okazję jeździć.
    Znaczy czym konkretnie?
    >Ten samochód
    > to mogła ratować tylko rzekoma bezawaryjność.

    Ty widziałeś to auto na plakacie czy miałeś okazję wsiąść, przejechać się?

    --
    MZ

  • 5. Data: 2011-04-28 15:05:25
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-04-28 13:03:15 +0200, Mikołaj Jopczyński

    Coś różowego.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2011-04-28 15:29:12
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-28 14:20, MZ pisze:

> [...]
    > nie rozumiem bo akurat wykończenie w tych rocznikach i tej wersji
    > wyposażenia Corolli było bardziej niż przyzwoite w porównaniu do tego co

    Najbardziej to konsola - dla mnie bardzo plastikowa i, kwestia gustu,
    nijaka.

    > Znaczy czym konkretnie?

    Audi A3 8L i 8P, Golf IV/V, Polo, nowy Mitsu Colt (bardzo miłe
    zaskoczenie!). Podałem samochody mniej więcej porównywalne wielkościowo.
    Zdaje sobie sprawę, że w/w samochody nie kosztowały dokładnie tyle co ta
    Corolla i są "złe", bo większość to niemieckie ale mieliśmy porównywać
    wnętrza. A tak odbiegając już od tematu Corolli to wnętrza ogólnie w
    Toyocie w porównaniu do tego w czym miałem okazję siedzieć/jechać są
    nijakie i plastikowe.

    > Ty widziałeś to auto na plakacie czy miałeś okazję wsiąść, przejechać się?

    Miałem okazję oglądać, siedzieć i być przewiezionym kilka razy.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 7. Data: 2011-04-28 15:47:03
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-28 15:29, Maciej Browarczyk pisze:

    > Najbardziej to konsola - dla mnie bardzo plastikowa i, kwestia gustu,
    > nijaka.
    U mnie jest z twardego plastiku o fajnej fakturze ze wstawkami z
    aluminium - fakt, ze trochę przypomina mały kredens (efekt szuflad dają
    schowek na dokumenty i zapalniczka) ale do przyzwyczajenia się, w
    przeciwieństwie do konsoli z pokrętłami w Yarisie :)

> [...]
    > Zdaje sobie sprawę, że w/w samochody nie kosztowały dokładnie tyle co ta
    > Corolla i są "złe", bo większość to niemieckie ale mieliśmy porównywać

    Dlaczego zaraz "złe". Cenowo faktycznie chyba jednak wyżej, więc może i
    materiały lepsze. Natomiast np. porównując do produkcji Fiata, Forda czy
    Skody to tam dopiero masz nijakie, kiepskie plastiki (zwłaszcza w
    nowszych modelach, bo np. Focus I miał fajne wykończenie deski).

    > Miałem okazję oglądać, siedzieć i być przewiezionym kilka razy.

    OK, zatem uznaję że wiesz o czym piszesz:) no i w takim razie ..o
    gustach się nie dyskutuje. Natomiast same właściwości jezdne musisz
    przyznać że Corolla ma fajne. Tam gdzie swoim Focusem się muszę na 3
    łamać Toyota zawija na raz.

    --
    MZ

  • 8. Data: 2011-04-28 17:11:56
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-04-28 15:29, Maciej Browarczyk pisze:

    Ja wtrące dwa zdania na temat starej corolli (E11) i nowego colta. To mnie
    więcej tak, jakbyś porównywał solidną whisky z jabolem. Corollę miałem przez
    9 lat (od nowości) i po dziewięciu latach, po umyciu i woskowaniu wyglądała
    jak salonowa. Zero rdzy, zero problemów, nawet biegi wchodziły jak w masło a
    lewarek nie wyrobił się. A nowy colt? W środku - porazka, jakość wykończenia
    na tróję z minusem, przed twarzą pasażera na desce coś co przypomina krowi
    placek, siedziska z tyłu zrobione z dykty i centymetrowej gąbki. Lakier -
    podkład, kolor i klar o łącznej grubości 70 mikrometrów (corolla miała 220).
    Bardziej budżetowo już colta chyba nie dało się zrobić. Jeździ całkiem
    fajnie, ale "dizajnersko" to porażka. Jesli już coś małego, to z pewnością
    nei colt a aygo/C1/106 - deska przyjemna, plastiki o niebo ładniejsze,
    ergonomicznie lepiej, spalanie poniżej 5 litrów (Wrocław). Yaris jest dla
    mnie za bardzo udziwniony i "kosmiczny" ale i tak wolałbym go od colta. Nową
    corollą nie jeździłem, ale jeździłem aurisem - stara corollą jest lepiej
    zrobiona, to znaczy mimo że o dekade starsza, to wygląda lepiej, materiały
    sa przyjemne w dotyku, nic nie trzeszczy itp. - a w aurisie już księgowi
    decydowali o całokształcie. Nie znam nowego golfa, ale jeździłem np.
    leonem - i tu stara corolla też wygrywa.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 9. Data: 2011-04-28 17:22:01
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-04-28 17:11, Yogi(n) pisze:

    [cut]

    Napisałem, że wygląd zew/wew to rzecz gustu. Rozmawialiśmy o materiałach
    wewnątrz. Na mnie Colt zrobił niezłe wrażenie, fakt, był nowy z
    niewielkim przebiegiem, więc może dlatego nie trzeszczał, dla mnie
    plastiki jak na 'mikrusa' były pozytywnym zaskoczeniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 10. Data: 2011-04-28 17:41:06
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-04-28 13:03:15 niejaki Mikołaj Jopczyński napisał:
    > Zalozenie - klima oraz 4/5d.

    jakbys się przy tym nie upierał to pug 1007 - niedoceniane auto

    --
    P0zdrawiam
    p0li