  • 1. Data: 2011-04-28 12:15:49
    Temat: Usuwanie plam asfaltu/smoły z welurowej tapicerki.
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Witam

    Nie wiem dokładnie co to jest ale wygląda jak plama z asfaltu/smoły.
    Plamy maja po 1x2 cm i nie jest to typowe zabrudzenie, a raczej wklejone
    we włókna, b.gęste i lekko wypukłe kleiste kleksy.

    Ciężka sprawa ale może ma ktoś pomysł jak się zabrać za ich czyszczenie?
    Boje się tego ruszyć, gdyż wydaje mi się że jakiekolwiek tarcie
    spowoduje rozsmarowanie/zabrudzenie okolicy.
    Sprawy nie ułatwia też fakt, że tapicerka nie jest czarna :(

    Jakies sprawdzone pomysły? :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-04-28 13:09:15
    Od: "Iglo" <f...@N...gazeta.pl>

    Konrad L <p...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Nie wiem dokĹ&#65533;adnie co to jest ale wyglÄ&#65533;da jak plama z
    asfaltu/smoĹ&#65533;y.
    > Plamy maja po 1x2 cm i nie jest to typowe zabrudzenie, a raczej wklejone
    > we wĹ&#65533;Ăłkna, b.gÄ&#65533;ste i lekko wypukĹ&#65533;e kleiste kleksy.
    >
    > CiÄ&#65533;Ĺźka sprawa ale moĹźe ma ktoĹ&#65533; pomysĹ&#65533; jak siÄ&#65533;
    zabraÄ&#65533; za ich czyszczenie?
    > Boje siÄ&#65533; tego ruszyÄ&#65533;, gdyĹź wydaje mi siÄ&#65533; Ĺźe jakiekolwiek
    tarcie
    > spowoduje rozsmarowanie/zabrudzenie okolicy.
    > Sprawy nie uĹ&#65533;atwia teĹź fakt, Ĺźe tapicerka nie jest czarna :(

    Upewnij się ,że to na pewno smoła a nie np. guma do żucia w stanie takiego
    uwalenia że wygląda jak smoła. Na smołę z karoserii masło, ale w przypadku
    tapicerki.. Hmmm, masłem a potem odplamiaczem? Zgaduję tylko..

  • 3. Data: 2011-04-28 13:20:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

    > Upewnij się ,że to na pewno smoła a nie np. guma do żucia w stanie takiego
    > uwalenia że wygląda jak smoła. Na smołę z karoserii masło, ale w przypadku
    > tapicerki.. Hmmm, masłem a potem odplamiaczem? Zgaduję tylko..

    Udalo mi się kiedyś usunąć z kurtki plamy (po rozpuszczonej gumie od
    ściągacza) wyglądające właśnie jak smoła, z którą nie radziły sobie ani
    benzyna ekstrakcyjna, ani proszki czy inne cuda.
    Właśnie odplamiaczem (Arielem bodajże) w żelu.
    Nie pozostały plamy.

  • 4. Data: 2011-04-28 14:07:16
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    > Upewnij się ,że to na pewno smoła a nie np. guma do żucia w stanie takiego
    > uwalenia że wygląda jak smoła. Na smołę z karoserii masło, ale w przypadku
    > tapicerki.. Hmmm, masłem a potem odplamiaczem? Zgaduję tylko..

    Dzieki za rade, a o masle wlasnie tez myslalem... ale jak mi sie
    rozlezie tlustą plamą na pol siedzenia to nie bedzie za ciekawie,
    dlatego narazie sie wzbraniam :)

    Nie wykluczam tez ze to moze byc guma do zucia, jednak wydaje sie to
    twardsze i scislej zwiazane, konsystencja przypomina wlasnie taki
    spoinowy asfalt.

  • 5. Data: 2011-04-28 14:08:11
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    thx. Cenna wskazowka. Sprobuje benzyyna ekstrakcyjna, bo mam ja pod
    reka, a jak sie nie da bede szukal ariela.

  • 6. Data: 2011-04-28 21:43:51
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    "Konrad L" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > rozsmarowanie/zabrudzenie okolicy.
    > Sprawy nie ułatwia też fakt, że tapicerka nie jest czarna :(

    Każda szanująca się myjnia samochodowa w której można zrobić czyszczenie
    wnętrza powinna sobie z taką plamą poradzić. Ewentualnie możesz zastosować
    środek do usuwania smoły z samochodu - z reguły w nazwie ma "Tar", "Glue",
    "Remover" do nabycia w marketach, sklepach motoryzacyjnych lub firmach
    handlujacych środkami do myjni i autokosmetyki. Niestety niekiedy w
    zależności od rozległości zabrudzenia konieczne jest pranie siedzenia lub
    chociaż przetarcie pianką.

    lm

  • 7. Data: 2011-04-29 01:16:17
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Obstawiam, że to guma do żucia.
    Najlepiej zamrozić, wykruszyć, wyskrobać, co się da, a potem benzyną
    ekstrakcyjną.
    O maśle zapomnij, chyba, że podoba Ci się zapach kwasu masłowego ;-)
    Swoją drogą, kto miał pomysł smarowania masłem tapicerki? Niech se
    wsadzi sam całą kostkę pod dywanik. Jest ciepło, to w sam raz na wakacje
    będzie mu przyjemnie jeździć.
    Co do techniki zamrażania, to możesz kupić w sprayu zmrażacz/zamrażacz
    używany np. do wyszukiwania zimnych lutów w elektronice.
    http://allegro.pl/motip-zmrazacz-freezer-srodek-zmra
    zajacy-i1581521666.html
    Zmrażacz na smołę też zadziała, a resztę benzyną.
    Jacek