  • 31. Data: 2011-04-11 09:23:38
    Temat: Re: Aparat do 3tys.
    Od: "K.Z." <b...@z...com.pl>

    > Panowie, reasumując - możecie mi podpowiedzieć przynajmniej nad jakim
    > wyborem
    > powinienem się zastanowić? Widzę, że polecacie Pentax'a k-r, ale z jakim
    > obiektywem (żeby się zmieścić w cenie 3000zł), a oprócz niego co jeszcze?
    > Jakiś Nikon (np. d3100 czy inny)? Będę wdzięczny za podanie kilku modeli,
    > nad
    > którymi warto się zastanowić, a Wy oprócz tego Pentaksa w zasadzie nie
    > poleciliście nic innego. Czy faktycznie go brać, bo znalazłem opinie
> [...]
    Ja kupiłem Nikona 3100 + 18-105 i jestem bardzo zadowolony
    Jeśli chcesz trochę lepszej jakości zdjęcia do nie szukaj wśród kompaktów.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 32. Data: 2011-04-11 12:06:13
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-04-11 10:58, Andrzej Kuća pisze:
> [...]
    > którymi warto się zastanowić, a Wy oprócz tego Pentaksa w zasadzie nie
    > poleciliście nic innego. Czy faktycznie go brać, bo znalazłem opinie

    Przejedź się do macalni, wybierz sobie coś z Wielkiej Czwórki (Pentax,
    Sony, Canon, Nikon), na pewno się nie zawiedziesz. Nie daj się wrobić
    w jakieś niszowe nexy itp.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 33. Data: 2011-04-11 13:15:43
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-11 14:06, Pawel Gancarz pisze:

    > Przejedź się do macalni, wybierz sobie coś z Wielkiej Czwórki (Pentax,
    > Sony, Canon, Nikon), na pewno się nie zawiedziesz. Nie daj się wrobić
    > w jakieś niszowe nexy itp.

    NEXy należą do SSONY, a Pentax nie należy do wielkiej czwórki. Jest
    raczej wielka trójka. A jeśli mówimy o wielkiej czwórce, to raczej
    Canon, Nikon, Sony i Samsung :P

    Co do aparatu. Chciałem odpisywać pierwszego dnia, ale po zastanowieniu
    stwierdziłem, że jakakolwiek propozycja będzie równie dobra co zła.

    Do Andrzeja - jeśli zależy ci tylko na zdjęciach, to bierz jakikolwiek
    aparat z matrycą 4/3 lub większą. Już od kilku lat jakość zdjęć jest
    bardziej niż zadowalająca, a to, że jedne są słabsze od innych, to
    normalna sprawa. Na pewno większość obecnie kupowanych aparatów będzie
    dawała lepszej jakości obraz niż większość pięcioletnich aparatów,
    chociaż sam możesz tego nie dostrzec porównując zdjęcia np. z Nikona
    D70(2004) i Nikona D90(2008) użytkując w codziennych warunkach*.

    * nie krzyczeć. Mam Pentaksa K110D z taką samą matrycą i Pentaksa K-7 z
    dużo nowszą i wiem, że na codzień nie ma to naprawdę znaczenia i oba
    aparaty(pomijając sterowanie i ciężar) spisują się równie dobrze.

  • 34. Data: 2011-04-11 13:28:58
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-04-11 15:15, "Paweł W." pisze:

    > NEXy należą do SSONY

    ale 3 takie sobie szkiełka to system niszowy (chyba, że ktoś
    woli żonglować adapterami zamiast robić zdjęcia).

    a Pentax nie należy do wielkiej czwórki. Jest
    > raczej wielka trójka. A jeśli mówimy o wielkiej czwórce, to raczej
    > Canon, Nikon, Sony i Samsung :P

    OK, niech będzie piątka, jak Samsung zrobi trochę więcej szkła ;)

> [...]
    > dużo nowszą i wiem, że na codzień nie ma to naprawdę znaczenia i oba
    > aparaty(pomijając sterowanie i ciężar) spisują się równie dobrze.

    Uff, już myślałem, że tylko ja jestem dziwakiem. Mam !000d i jestem
    wciąż więcej niż zadowolony.

  • 35. Data: 2011-04-11 13:45:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-11 15:28, Pawel Gancarz pisze:

    > Uff, już myślałem, że tylko ja jestem dziwakiem. Mam !000d i jestem
    > wciąż więcej niż zadowolony.

    Bo smutna, dla producentów aparatów, prawda jest taka, że już od paru
    lat oferują sprzęt w pełni spełniający potrzeby przeciętnych
    użytkowników aparatów. Ba, nawet spora część kompaktów jest
    wystarczająco dobra. Tylko spotykani na grupach i portalach foto
    perfekcjoniści i marudy ciągle krzyczą, że mało im DR, FPS, szybszego
    autofokusa, czy precyzyjniejszego WB(jakby nie robili w rawach ;) ).

    :)))

  • 36. Data: 2011-04-11 14:00:52
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kuća" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obiektywem (żeby się zmieścić w cenie 3000zł), a oprócz niego co jeszcze?

    W podanym wcześniej przeze mnie linku masz body k-r i dwa obiektywy w cenie
    3030. Zakres - od 18 do 200. Musisz uwzględnić jeszcze kartę i jakiś
    pokrowiec/a najlepiej torbę - w zależności od możliwości finansowych. Potem
    statyw i lampę, jeśli oczywiście lubisz dźwigać takie rzeczy i robić zdjęcia
    w trudnych warunkach. Nad dłuższym od tego 50-200 zastanów się po opanowaniu
    aparatu i tych dwóch. A wtedy jeszcze stałka i helios na mocowanie m42 ;-)
    A tak poważnie, zdjęcia robię od siódmego roku życia, (czyli już z okładem
    30 lat) pentaksem od 2002 mniej więcej, cyfranką (k10d) od 2008. Mam z osiem
    obiektywów, przy czym do 95% zdjęć wystarczają mi kit (18-55), tele pentaxa
    (55-300) oraz samyang - manualny, jasny 85 mm (do portretów).
    Te pozostałe 5% to eksperymenty z różnymi słoikami, (a zwłaszcza
    konwerterem), bez których można żyć ;-)
    Mam niewielkie doświadczenie z pożyczonym canonem D40, i cóż, co kadyszki
    nie ma startu ;-) Poza wyraźnie lepszym AF, wszystko w tym aparacie było
    bardziej toporne, albo po prostu nie było takiej funkcji (do której
    przyzwyczaił mnie pentax). Dobiła mnie konieczność restartowania co kilkaset
    zdjęć (pojawiał sie error na ekraniku i aparat wymagał wyjęcai baterii w
    celu restartu). Uczciwie jednak przyznaję, że EOS markII, którego też miałem
    przez dwa dni zostawia kadyszkę znacznie w tyle, niestety cenowo także. Nie
    mam porównania z k-7 czy k-5, więc się nie wypowiem.
    Dlatego - jesli entry level, to k-r a potem rozbudowa szklarni. O ile
    oczywiście nie planujesz za rok przesiadki na inny system, ale w takim
    wypadku od razu kup droższe body z innej stajni.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 37. Data: 2011-04-11 14:08:12
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > wielka trójka. A jeśli mówimy o wielkiej czwórce, to raczej Canon, Nikon,

    Jeśli mowa o wielkiej czwórce, to w czasach, gdy pentax robił cyfranki, sony
    robiło... matryce do pentaksów.
    Ja widze raczej wielką dwójkę (canon <> nikon) i pomniejszych graczy -
    olympus, pentax, sony jako kontynuatora yashiki/minolty/konicy, i oczywiście
    całe stado bardziej niszowych firm. A samsung na rynku lustrzanek? Poza
    epizodem z pentaksem coś konkretnego wypuścił? (poważnie pytam, nie śledzę
    tego rynku z zapartym tchem). Na rynku małpek jest fuji, panasonic, samsung,
    "wielcy" z runku lustrzenek - no i trochę chińszczyzny.

  • 38. Data: 2011-04-11 14:52:27
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    W dniu 2011-04-11 10:58, Andrzej Kuća pisze:
> [...]
    > którymi warto się zastanowić, a Wy oprócz tego Pentaksa w zasadzie nie
    > poleciliście nic innego. Czy faktycznie go brać, bo znalazłem opinie

    Wybór należy do ciebie. Jeżeli ograniczysz się do 1 obiektywu możesz
    kupić jakąkolwiek lustrzankę. Jeżeli chcesz się rozwijać popatrz na
    firmy pod katem obiektywów które będziesz chciał mieć w przyszłości

    Tomek

  • 39. Data: 2011-04-11 15:13:34
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-11 16:08, Yogi(n) pisze:
> [...]
    > (poważnie pytam, nie śledzę tego rynku z zapartym tchem). Na rynku
    > małpek jest fuji, panasonic, samsung, "wielcy" z runku lustrzenek - no i

    Ale ja mówiąc "wielki", myślę o firmie z dużym zapleczem finansowym.
    Niekoniecznie o producencie lustrzanek. Zresztą chyba nie ma co tutaj
    się zastanawiać.

  • 40. Data: 2011-04-11 17:17:01
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Yogi(n) napisał:
> [...]
    > tego rynku z zapartym tchem). Na rynku małpek jest fuji, panasonic, samsung,
    > "wielcy" z runku lustrzenek - no i trochę chińszczyzny.

    Samsung ma fajną istniejącą szklarnię i dość konkretne projekty na
    najbliższe lata - w odróżnieniu od NEX gdzie istniejące i planowane
    szkła są takie sobie. Problem w tym, że sytuacja w matrycach jest
    dokładnie odwrotna.

    m.