  • 11. Data: 2009-09-07 21:00:04
    Temat: Re: Aparat 3000 zł ?
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha Grzegorz Brycki napisał tak:

    > Witam,
    >
    > Jestem amatorem, który otrzymał podarunek w postaci pewnej kwoty na
    > aparat fotograficzny. Mam na to 3000 zł brutto.

    Jak jeszcze jest w tej cenie to kup Samsunga GX-20 ze standardowym
    obiektywem 18-55 za 2.4K i do tego na allegro uzywany jasny obiektyw
    staloogniskowy 35 albo 50mm na bagnet K (taki jest w tym aparacie).

    W tej cenie ciezko o cos lepszego.

    Minus jest taki ze w tej trzydziestcepiatce albo piecdziesiatce bedziesz
    mial do czynienia z recznym ustawianiem ostrosci, ale i tak bedzie to
    obiektyw o niebo lepszy w ciemnosci od standardowego, zwanego kitem (ktory i
    tak zly nie jest, nazwa pochodzi od zestawu a nie od jego jakosci).

    Plus - jezeli dobrze poszukasz, to troche Ci jeszcze zostanie na karte
    pamieci i futeral.

    Jezeli mozesz dolozyc jeszcze z 500 zlotych to po chwili szukania znajdziesz
    zapewne obiektyw z AF (automatycznym ustawianiem ostrosci) - bedzie to
    zapewne 50/1.4 Pentaxa.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 12. Data: 2009-09-07 21:11:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Grzegorz Brycki pisze:

    > Pytam bezpretensjonalnie, bez gadżeciarstwa jaki mam kupić aparat
    > w tej cenie - taki, który zapewni mi naprawdę dobre zdjęcia, pozwoli je
    > roić wieczorem, pozwoli kręcić filmy - co do efektów - nie dziękuję :-)
    > sam sobie je w PhotoPainicie np. porobię jeśli w ogóle będą konieczne.

    To weź jakąś entry-level puszkę z LV(live view - zawsze się przyda, a
    nie każda ma) z dual kitem (dwa obiektywy: krótki zoom i długi zoom)
    oraz dokup do tego jasną standardową stałkę (50mm/1.8 lub lepiej
    50/1.4). W 3tys powinieneś się zmieścić (o ile kręcenie filmów nie jest
    bezwzględnym wymogiem).
    Taki zestaw da ci przyzwoitą jakość i bardzo duży zakres ogniskowych
    oraz obiektyw stałoogniskowy do specjalnych zadań (portret z małą GO).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 13. Data: 2009-09-07 21:19:33
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Kombajn Bizon pisze:

    > Jak jeszcze jest w tej cenie to kup Samsunga GX-20 ze standardowym
    > obiektywem 18-55 za 2.4K i do tego na allegro uzywany jasny obiektyw
    > staloogniskowy 35 albo 50mm na bagnet K (taki jest w tym aparacie).

    Z tym upośledzonym LV to średnio się nada do wszelkich scen mniej
    dynamicznych które można żyłować naświetlając na histogram.
    Na prawdę nie rozumiem jaki sens dziś kupować body bez tak użytecznej
    funkcji jak histogram na żywo.
    Polecam lekturę:
    http://www.fototv.pl/artykuly/fotografia/ekspozycja-
    na-swiatla.html
    http://www.szerokikadr.pl/poradnik/artykul/histogram
    /

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 14. Data: 2009-09-07 23:39:52
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha cichybartko napisał tak:

    > Na prawdę nie rozumiem jaki sens dziś kupować body bez tak użytecznej
    > funkcji jak histogram na żywo.

    No coz, pewnie jest to przydatne, ale nie traktowalbym tego priorytetowo.

    Robie zdjecia od prawie dwudziestu lat i zazwyczaj udawalo mi sie w miare
    poprawnie naswietlac, mimo ze zaden aparat jakim sie poslugiwalem nie
    udostepnial tej funkcji, chociaz pewnie rzeczywiscie jest troche prosciej.

    Inan rzecz - teraz uswiadomilem sobie ze pytajacy chcial krecic filmy.

    Jezeli rzeczywiscie jest to wazny wymog to odwoluje to co napisalem i w
    zamian za to sugeruje Canona G11.
    Calkiem powaznie :)

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 15. Data: 2009-09-08 12:46:50
    Od: "Maciej K. aka Sesjusz" <posesjusz@_spam_gazeta.pl>

    Witam!

    W liście datowanym 7 września 2009 (21:55:15) napisano:

    > ... do czego mi listrzanka? :)

    Np. do głębi ostrości.

    --
    Pozdrowienia,
    Maciej aka Sesjusz

  • 16. Data: 2009-09-08 13:05:46
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > CO chcę robić?
    > - wyraźne zdjęcia wieczorem
    > - móc nakręcać filmy
    > - no i żeby "ładne, no te... zdjęcia robiło" ;-)

    Mam juz lustro ale to bardzo mi sie podoba:
    http://www.dpreview.com/previews/PanasonicGF1/

    Pozdr.

  • 17. Data: 2009-09-09 12:44:33
    Od: Jan <k...@p...com>

    Grzegorz Brycki pisze:

    > Jestem amatorem, który otrzymał podarunek w postaci pewnej kwoty na
    > aparat fotograficzny. Mam na to 3000 zł brutto.
    (...)
    > CO chcę robić?
    > - wyraźne zdjęcia wieczorem
    > - móc nakręcać filmy
    > - no i żeby "ładne, no te... zdjęcia robiło" ;-)

    Już raz się wypowiedziałem, ale list mój znikł
    z grupy. A chcę poradzić, żebyś kupił jak
    najszybciej ten aparat i zaczął fotografować.
    Na dobrą lustrzankę z opcją filmowania to
    nie jest zbyt dużo. Ale według fachowców
    i moich doświadczeń każda lustrzanka daje
    dobre wyniki. Może dlatego chcesz koniecznie
    taki aparat? Jeśli będziesz się dopytywał
    dłużej, opadną Cię takie wątpliwości, że
    kupno Ci się bardzo opóźni. Ja bym radził,
    żeby się przymierzyć do kompaktu, czyli czegoś
    z małą matrycą. Dziś już jest sporo modeli,
    którymi możesz fotografować wieczorem. Na
    czele są nowe matryce fujifilmowe. Ale
    i canon i nikon też mają dobre konstrukcje,
    te lepsze. W kwocie 3000 zł możesz mieć
    kompakt z górnej półki wraz z dodatkami,
    czyli nawet z filtrami. I torbą do tego.
    Z tą nową matrycą od fuji możesz mieć wyniki
    na poziomie dobrej kliszy, np. z zenita
    z heliosem.

    Jan

  • 18. Data: 2009-09-09 12:52:33
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Z tą nową matrycą od fuji możesz mieć wyniki
    > na poziomie dobrej kliszy, np. z zenita
    > z heliosem.

    Mysle, ze ta informacja wrowadziles konsternacje u pytajacego.

  • 19. Data: 2009-09-09 14:45:12
    Od: Jan <j...@w...pl>

    quent pisze:

    > Mysle, ze ta informacja wrowadziles konsternacje u pytajacego.

    To jest prawda. Ale dotyczy ta prawda nie tylko tego konkretnego
    pytania o lustrzankę spełniającą warunki. W ogóle im więcej
    się wie, tym więcej ma się wątpliwości. Żeby je rozproszyć,
    trzeba pytać dalej. Jak to ładnie napisał kiedyś znany pisarz:
    Wiedza to ocean, z którego im więcej pijesz, tym bardziej
    jesteś spragniony.

    Dlatego w pewnym momencie trzeba przestać szukać (aparatu)
    i zacząć robić co innego (na przykład zdjęcia).

    Pozdrawiam,

    Jan

  • 20. Data: 2009-09-09 19:10:53
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 07/09/2009 19:50, Grzegorz Brycki wrote:
    > Witam,
    >
    > Jestem amatorem, który otrzymał podarunek w postaci pewnej kwoty na
    > aparat fotograficzny. Mam na to 3000 zł brutto.
    >
    > http://www.ceneo.pl/Lustrzanki_cyfrowe;004+m2475+n32
    89;017P4-38315P5-10551P7-150661.htm

    z wymienionych chyba najfajniejszy* jest Olympus E-620

    B.

    *) nie mylić z "najlepszy". "fajność" jest w sposób powszechnie
    zrozumiały oceną ściśle subiektywną, podobnie jak ocena aparatu.