  • 21. Data: 2017-01-07 22:23:30
    Temat: Re: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    wiadomości news:1441836796.20170107191055@pik-net.pl.invalid...

    > To się nazywa ARW.

    Tylko dlaczego inteligentne?
    ARW istniało kiedy jeszcze nie było inteligentnych proszków do prania, no i
    teraz dowiadujemy się, że są też inteligentne anteny.

    --
    Desoft

  • 22. Data: 2017-01-07 23:25:27
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-07 o 17:36, wowa pisze:

    > Zanim zaczniesz wydatki przeczytaj to
    > https://majsterkowo.pl/bardzo-prosta-antenka-doubleb
    iquad-do-obioru-telewizji-cyfrowej/
    > i artykuły powiązane. Może da się opędzić małym kosztem.
    Przeczytaj co autor postu napisał, pokojowe mu ledwo działają, biquad
    jest od nich gorsza, on potrzebuje porządną antenę kierunkową.

    Sam na wiosnę
    > będę robił próby. Mam zasłonięty widok na maszt i nie ma od czego odbić

    To potrenuj a potem dawaj wskazówki, bo na razie teoretyzujesz.

    > :( A tak nawiasem mówiąc, to ten podział pasma to jest czysta urzędnicza
    > złośliwość. Dlaczego w jednym regionie te kanały nie mogą być obok
    > siebie? Jedna antena i masz wszystko. I jeszcze różna polaryzacja!
    > Czyste k@#$$%%wo! Albo szwagier chce zarobić na antenach.
    Sporo tych szwagrów by musiało być, też mi się nie podoba że na UHF
    zjechali ale tak prawdę mówiąc to na tym muxie 8 g. jest.

    --
    Pozdr

    Janusz_k

    ---
    Avast.

  • 23. Data: 2017-01-08 00:07:44
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Desoft pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:1441836796.20170107191055@pik-net.pl.invalid...

    > Tylko dlaczego inteligentne?

    Chłyt martetindowy.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 24. Data: 2017-01-08 04:00:57
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Czy powinienem uderzyć w "długą" antenę kierunkową, czy też technologia
    > poszła do przodu i jakas zgrabna antena panelowa bądz inna będzie miała
    > podobną siłe sygnału?

    W mieście?
    Unikaj z każdego możliwego powodu stosowania wzmacniacza. Lepiej
    rzeczywiście będzie pójść w długą kierunkową, a w razie potrzeby włączyć
    tłumik w obwód, to jest zresztą najrozsądniejsze rozwiązanie, gdy nadajnik
    jest (bardzo) blisko. Direktorem celujesz w główną wiązkę, a tłumikiem
    tłamsisz sygnał do pożądanego poziomu, a przy okazji całą rzeszę wiązek
    bocznych, które bardzo przeszkadzają. Czego można było w Warszawie
    doświadczyć, po przeniesieniu nadawania TV do Raszyna... A cyfrówka, wbrew
    nazwie, też jest wrażliwa na odbicia, tylko inaczej i w innym stopniu, wyżej
    fleta nie podskoczysz.

    Możesz ewentualnie próbować pokręcić tą anteną próbując trafić w którąś z
    wiązek odbitych, bo bywa, że taka daje lepszy odbiór, mimo czasem znacznie
    mniejszej siły, niż wiązka główna. Mieszkańcy gór znają to zjawisko aż nadto
    dobrze.
    Dlatego, wobec bliskości nadajnika, wskazuję ci, jako najlepszą opcję,
    antenę kierunkową z tłumikiem. Pod żadnym pozorem nie daj sobie w mieście
    wcisnąć wznacniacza. Znając jakość produkcji, na conajmniej 50% jestem
    pewien, że zasiejesz pół okolicy wzbudami i pomieszaniem wszelkich możliwych
    sygnałów. Poza tym, w otoczeniu całej rzeszy okolicznych zakłóceń i innych
    nadajników, wzmacniacz taki dostanie pierdolca, nawet jak się nie wzbudzi,
    to się zatka, przesteruje. A wtedy to prawie tak, jakby się wzbudził. I -
    właśnie naoglądałeś się telewizorni.
    Wzmacniacz może sprawdzić się w okolicy odległej od nadajnika TV, innych
    nietelewizyjnych nadajników, CB-istów, itd... Pod warunkiem właściwego
    wykonania i montażu.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 25. Data: 2017-01-08 04:23:22
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    t-boss-790-uhf-filtr-lte-149901-648353/

    Podpachnia mi to złożenie trzech dipoli (Yaga też można powiedzieć, jest
    dipolem) pod kątem łatwiejszego wstrzelenia się w wiązkę...

    > No poszaleliscie :) W czym ta twoja antena jest lepsza od takiej np.:
    > http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_19-
    21-60_dvb-t_rurka__A1910R.htm

    Podśmiarduje mi to... Dipol NIE JEST anteną szerokopasmową. Jeśli w tym
    modelu zrobiono szerokopasmowość, to jakimś kosztem, tylko w tej chwili nie
    powiem jeszcze, jakim, późno jest, nie chce mi się wnikać, senny jestem.
    Można próbować robić coś na kształt dipola Nadienienki, ale i tak aż takiego
    zakresu nie pokryje.
    Więc dla szerszego pasma, musiało coś zostać popsute.

    > Zysk taki sam, zakres taki sam a cena 4x mniejsza. A jak ktoś kocha
    > bajery to ma taką samą za pół ceny:
    > http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_uhf_dipol
    _44-21-69_tri_digit_eco_dvb-t_uhf_A2660.htm

    Zysk (tak, ze wzmacniaczem... o ile się wcześniej nie wzbudzi, bo wtedy mamy
    sraczkę) 46 wobec izotropowej... Odsyłam do definicji tejże...
    Przepraszam, że tak nieładnie zgasiłem entuzjazm...
    Dogaszę jeszcze - "fullHD" i "DVB-T" jest tu zwykłą bujdą na resorach... Do
    odbioru emisji charakteryzowanych tymi przymiotami, nadaje się KAŻDA
    prawidłowo założona, ustawiona i podłączona antena.
    Inaczej będziemy opływać w pseudocacka, jak na q21.pl, BTW O kurwa ja
    pierdolę, co za siara: http://q21.pl/ypsilon-vps-100.html (hint - cena)

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

    PS Przephaszam za pahdą, za emocjonalną reakcję... Błagam o podwójną
    ślepą...

  • 26. Data: 2017-01-08 04:33:10
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:1441836796.20170107191055@pik-net.pl.invalid...

    > To się nazywa ARW.

    ARW, ARW... a skąd weźmiesz sygnał korygujący, poza tym co w sytuacji, jak w
    okolicy będzie więcej nadajników, to z którym antena będzie łaskawa się
    pitigrilić wzmocnieniem, a który nadajnik przysoli we wzmacniacz,
    "rozkojarzając" go? I jak to jest, do jednego nadajnika się wyreguluje,
    drugi oleje... Nie wiem Roman, jak tobie, ale mnie ten link pachnie zwykłym
    pierdol^H^H^Hniczeniem... A może nastąpi cudowne rozmnożenie bytów martwych
    w dziedzinie uskutecznianych częstotliwości i dla każdej z nich, regulacja
    będzie zachodzić niezależnie, wywołując tak samo niezależne, nie wpływające
    na siebie skutki...? Ciekawe jak...
    No... ARW... ale cały czas nie mogę rozkminić, skąd sygnał do regulacji... I
    co będzie w tej antenie konkretnie regulowane...?

  • 27. Data: 2017-01-08 04:34:16
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Chłyt martetindowy.

    Tak, jak full-HD i DVB-T jako przymioty takiej anteny :P

  • 28. Data: 2017-01-08 04:50:25
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    > W każdym razie przerabiałem przypadek, że długą antenę trzeba było zdjąć i
    > założyć najpodlejszą siatkę. Odbiór ewidentnie w cieniu pasma górskiego.

    Ale to raczej nie dlatego się polepszyło, że siatka wobec anteny
    kierunkowej, tylko bardziej tego, że w górach to jest często tak, że odbiór
    jest silny, albo dobry, często nie jednocześnie.
    To, co mamy w silnej wiązce, mogło się złożyć z rzeszy pomniejszych wiązek,
    każda o innej drodze propagacji, więc i z róznymi przesunięciami czasowymi.
    Ja nawet na podstawie "duchów" szacuję, gdzie mniej-więcej jest przeszkoda,
    która zawraca szkodliwą wiązkę, że ta się nakłada na pożądaną i odbiór
    upada.
    Najprawdopodobniej, gdybyś tę długą obrócił nawet mocno w bok, to być może
    złapałbyś inną wiązkę, może nawet po przekręceniu polaryzacji, może nie
    trzeba by było kupować siatki. A siatka - mogła zadziałać przez to, że
    obejmuje szerzej obszar, z którego przyjmuje sygnał, niekorzystne wiązki
    mogły się poznosić, poosłabiać na tyle, że lepiej przebiła się wiązka
    główna, choć niekoniecznie, mogła zadominować jakaś wiązka boczna, a główna
    z innymi bocznymi poznosiły się w stopniu wystarczającym, trudno
    jednoznacznie określić.
    Naciskam praktycznie, w górach częstym zjawiskiem jest, że lepszy odbiór
    uzyskuje się kierując antenę na słabszą wiązkę, lub mocno odchylając się od
    głównej. Dlatego dobrze jest, aby w takich przypadkach zastosować
    szczególnie długą, zarazem wąską w charakterystyce antenę, a do stłumienia
    nadmiaru sygnału (też rzecz niekorzystna) użyć zwykłego tłumika. W górach
    wektory szaleją. Pewną analogią się posłużę - popatrzcie na jezioro, w
    którym odbija się słońce, a wieje wiatr, powierzchnia marszczy się wtedy,
    wówczas, zamiast obrazu słońca odbitego od lustra wody, mamy niemal całe
    jezioro walące światłem po oczach, obrazem czegoś, co słońca w ogóle nie
    przypomina. To góry robią z falami radiowymi. W Krakowie też zresztą, ze
    względu na bliskość gór, spotkałem się z tym problemem, choć w innym wycinku
    pasma fal radiowych.

  • 29. Data: 2017-01-08 05:03:00
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Nie sprzeciwię się ale przyznasz że to bardzo rzadkie przypadki.

    W górach takie problemy? Częste. W każdym razie, będąc z radiem w
    Szczawnicy, miałem spore problemy, aby uzyskać prawidłowy odbiór, sygnał nie
    taki słaby, ale rozłożony na tyle nierównych wektorów, że robił się z tego
    bajzel totalny, a objawiało się to silnymi zniekształceniami. Podobnie i
    przy nadawaniu, korespondenci skarżyli się, że nie jestem czytelny. Na
    Palenicy, dokąd wtarabaniłem się z jakimś małym antenidłem, musiałem
    wybierać - silny sygnał, ale nic nie można zrozumieć, czy ledwo w szumach,
    ale czytelnie. Problem był z wchodzeniem na przemienniki, których tam kilka
    było słychać, SR9X, SR8T, OK0R, jeszcze jakieś 2-3 chyba, oraz z Krynicy,
    znaku nie pomnę, rok 1993, trzeba było wypośrodkować się między siłą, a
    czytelnością, aby doszło do obustronnego kontaktu radiowego.
    ...Cyfra? Zadziała, dopóki przez odbicia nie przekroczy się stopy błędów...
    A sama skomplikowana faktura terenu, to zdecydowanie nie jedyny i nie
    najważniejszy czynnik, warunkujący powodzenie odbioru...

  • 30. Data: 2017-01-08 06:00:18
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Bo(o)t Manager" <b...@U...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:i116kd-pp3.ln1@autostopem.przez.galaktyke.org..
    .
    > Jak z odbić to dobre podobno są logarytmiczno - periodyczne. Mam taką za
    > oknem i skierowana jest na blok na przeciwko odbierając z odbić i na
    > razie jest ok. Podobno są to anteny szerokopasmowe.
    >
    > O tą mam:
    > http://www.hollex.pl/anteny-tv-naziemnej-dvb-t/szero
    kopasmowe/346-antena-szerokopasmowa-mlog-6-60

    IMHO, to taka równomiernie szeroka ona nie jest, ale już bliższa jest
    "ideału" - kompromisowa, trochę za prosta na równomierne pokrycie pasma.
    Więc tu już widzę szansę, że zadziała, jak oczekujemy, choć nie z jednakową
    siłą i WFS w dziedzinie przenoszonego zakresu częstotliwości. Z tym "nie
    wymaga symetryzatora" to wydaje mi się to nieco na wyrost uproszczeniem, ale
    tej to chociaż skłonny jestem dać szansę.
    O co mi w tym wszystkim chodzi - każda antena "wielo/szeroko-pasmowa" jest
    kompromisem konstrukcyjnym, również moja KF-owa - ma 7.3 m długości, a
    pokrywa jakoś tak od 3 do chyba ok. 100 MHz, czy 50-kilku, musiałbym do
    notki spojrzeć. Jest rzeczą jasną, że ma to swoje konsekwencje.
    Więc jeśli widzę, że np. mając kilka reflektorów, to ma je wszystkie
    jednakowej długiści, to samo z direktorami i radiatorem, jeśli ktoś opisze
    to jako szerokopasmową, to mam po prostu wątpliwości, jako sceptyk, czy tak
    jest rzeczywiście. Tutaj są różne długości, więc ma to szansę.