  • 1. Data: 2006-05-09 08:21:15
    Temat: Anna Strezynska w UKE
    Od: Piotr Szałamacha <p...@h...net>

    To chyba dobra wiadomosc:

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,33322
    72.html

    Ciekawe tylko jak to bedzie rozwiazane:

    "pierwsza decyzja, jaką podpisze jako prezes UKE, ma umożliwić
    oferowanie przez inne firmy abonentom TP SA tańszego szerokopasmowego
    internetu (na bazie sieci TP SA)."

    Piotr Szałamacha

  • 2. Data: 2006-05-09 15:46:03
    Temat: Re: Anna Strezynska w UKE
    Od: "Pawel" <n...@n...com>

    Użytkownik "Piotr Szałamacha" <p...@h...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > przez inne firmy abonentom TP SA tańszego szerokopasmowego internetu (na

    chyba chodzi o tzw.bitstream access, to jest szansa dla duzych zmian na
    runku usług dostępu do Internetu

    Paweł

  • 3. Data: 2006-05-09 18:27:33
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    W wiadomości od Pawel napisano:

    > chyba chodzi o tzw.bitstream access, to jest szansa dla duzych zmian na
    > runku usług dostępu do Internetu

    Jeśli oferta ramowa będzie skonstrowana podobnie jak na LLU, to cienko to
    widzę.

    --
    TOM
    AS33868 MAN

  • 4. Data: 2006-05-09 19:13:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

    > Jeśli oferta ramowa będzie skonstrowana podobnie jak na LLU, to cienko to
    > widzę.

    Oferta ramowa dla LLU była skonstruowane w oparciu o wskaźniki z krajów,
    gdzie udział LLU jest bliski zeru, więc nic dziwnego, że i u nas nie
    wyszło. Kalkulacji kosztów w tepsie nie ma nadal, więc trzeba będzie
    posłużyć się znowu benczmarkami, z tym że - znając Streżyńską - będą one
    z właściwych krajów ;-)

    M.

  • 5. Data: 2006-05-09 22:20:29
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    W wiadomości od Maciej Bebenek napisano:

    > Oferta ramowa dla LLU była skonstruowane w oparciu o wskaźniki z krajów,
    > gdzie udział LLU jest bliski zeru, więc nic dziwnego, że i u nas nie
    > wyszło.

    Czyli co? Zrobiono, tylko po to żeby UE się od nas odp... :) ?

    > Kalkulacji kosztów w tepsie nie ma nadal, więc trzeba będzie
    > posłużyć się znowu benczmarkami, z tym że - znając Streżyńską - będą one
    > z właściwych krajów ;-)

    No dobra. Z naszych obserwacji wynika, że dziś dobrze sprzedajną masowo i
    akceptowalną cenowo usługą dla klienta końcowego byłaby oferta rzędu
    ~640/160 kbit down/up za ~50 zł plus telefon z abo ~20 zeta. Ceny brutto.
    Czyli mamy teoretycznie ARPU na poziomie 57 zł netto per pacjenta. Koszty
    wytworzenia usługi pomijam celowo, dla dużego uproszczenia wątku. Tepsa robi
    wszystko, żeby nie zejść z ARPU za telefon plus najtańsza Neo poniżej ~110
    zł brutto. Jeśli teraz będą mieli odsprzedac hurtowo dostępy, to za ile to
    zrobią? Jeśli nawet sprzedadzą za pół ceny, żeby 'alternatywny' mógł jeszcze
    wyciągnąć swoje 40-50 zł, niewiele IMO to zmienia w szerszej ofercie
    rynkowej.

    Disklajmer: ja tylko truskawki z cukrem ;-)

    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2006-05-09 22:41:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

    > Czyli co? Zrobiono, tylko po to żeby UE się od nas odp... :) ?

    Bingo :-)

> [...]
    > zrobią? Jeśli nawet sprzedadzą za pół ceny, żeby 'alternatywny' mógł jeszcze
    > wyciągnąć swoje 40-50 zł, niewiele IMO to zmienia w szerszej ofercie

    Miesiąc temu na sympozjum Ś.T. Streżyńska mówiła o WLR i rzuciła liczbą
    55 % upustu hurtowego od cennika tepsy. Pamiętaj, że w skład ceny PSTN-a
    nie wchodzi praktycznie żaden CAPEX, tak przynajmniej twierdziła tepsa
    przy podwyższaniu abonamentów na PSTN i ISDN.
    W przypadku BSA w cenie, jaką płaci klient detaliczny, jest dość duży
    narzut CAPEX-u, myślę, że przynajmniej ze 30%. Natomiast koszt portu i
    jego eksploatacji nie zależy od jego przepływności, prawda? ;-) Stąd
    można by przyjąć, że cena bazowa Neo128 (liczmy brutto) 118 zł minus 30
    % = 83 zł i od tego 55 % upustu daje 37 zł. na takim łączu możesz
    świadczyć usługę do 2 Mbps.

    Jeszcze śmieszniej wyglądałaby taka kalkulacja dla cennika promocyjnego ;-)

    > Disklajmer: ja tylko truskawki z cukrem ;-)

    Ja teraz też :-) Z głowy piszę, ale może za 10 godzin coś się okaże.

    M.

  • 7. Data: 2006-05-10 02:00:31
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    W wiadomości od Maciej Bebenek napisano:

    > Miesiąc temu na sympozjum Ś.T. Streżyńska mówiła o WLR i rzuciła liczbą
    > 55 % upustu hurtowego od cennika tepsy.

    Żałuję, że nie byłem, nie dało rady :-( Mimo to dziękuję za zaproszenie.

    > Pamiętaj, że w skład ceny PSTN-a
    > nie wchodzi praktycznie żaden CAPEX, tak przynajmniej twierdziła tepsa
    > przy podwyższaniu abonamentów na PSTN i ISDN.

    Tepsie może i nie wchodzi. Nam, podobnie jak innym, CAPEX zdecydowanie nie
    wychodzi zerowy, bo niby jak ma wyjść.

    > W przypadku BSA w cenie, jaką płaci klient detaliczny, jest dość duży
    > narzut CAPEX-u, myślę, że przynajmniej ze 30%. Natomiast koszt portu i
    > jego eksploatacji nie zależy od jego przepływności, prawda? ;-)

    Masz rację. Koszt portu dla usługi IP jest zdecydowanie jednakowy,
    niezależnie od przepływności. Sam to na co dzień wykorzystuję :)

    > Stąd można by przyjąć, że cena bazowa Neo128 (liczmy brutto) 118 zł
    > minus 30 % = 83 zł i od tego 55 % upustu daje 37 zł.
    > na takim łączu możesz świadczyć usługę do 2 Mbps.

    To byłoby pięknie, zbyt pięknie. Jeśli za 37 zł/miesiecznie miałbym dotrzeć
    do klienta z symertycznym 2Mb/s w cenie powiedzmy 50% Polpaka, to Spółka
    Matka zzieleniałaby ze złości i zrobiła wszytko, żeby wymyślić jednak inny
    sposób rozliczeń.

    > Ja teraz też :-) Z głowy piszę, ale może za 10 godzin coś się okaże.

    Dam disklajmer na truskawki jeszcze raz ;-)

  • 8. Data: 2006-05-10 06:14:29
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

> [...]
    > usługę do 2 Mbps.
    >
    > Jeszcze śmieszniej wyglądałaby taka kalkulacja dla cennika promocyjnego

    a po Polsku ?
    Te wszystkie skróty mają jakieś rozwinięcia więc jeżeli mogę o nie prosić...

    Marcin

  • 9. Data: 2006-05-10 07:15:57
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Kuczera napisał(a):

    > a po Polsku ?
    > Te wszystkie skróty mają jakieś rozwinięcia więc jeżeli mogę o nie prosić...

    Większość jest po polsku ;-)A terminy te pojawiały się już nie raz na p.i.p.

    CAPEX - nakłady inwestycyjne
    WLR - hurtowa sprzedaż abonamentu telefonicznego
    BSA - bitstream access

    M.

    PS. PSTN/ISDN - chyba nie muszę... Mbps też... :-)

  • 10. Data: 2006-05-10 07:27:57
    Od: Fuser <""stelar\"@@@poczta.onet.pl">

    Arpu to jakas srednia cena za przylacze?