  • 11. Data: 2006-05-10 07:40:34
    Temat: Re: Anna Strezynska w UKE
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl> writes:

    > a po Polsku ?
    > Te wszystkie skróty mają jakieś rozwinięcia więc jeżeli mogę o nie prosić...

    /me too.

    Maciej znów nas jakimś hermetycznym żargonem traktuje...

    A wracając wyżej - jeśli TP liczy sobie po 110 zł, to czemu
    "sprzedawalną i akceptowalną" byłaby usługa za 70 zł? A może za 99 zł?

    Poza tym myślę, że byłby popyt na internet BEZ telefonu.

    MJ

  • 12. Data: 2006-05-10 07:54:13
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    W wiadomości od Maciej Bebenek napisano:

    Dam disklajmer jeszcze raz ;-)

    > Miesiąc temu na sympozjum Ś.T. Streżyńska mówiła o WLR i rzuciła liczbą
    > 55 % upustu hurtowego od cennika tepsy.

    Żałuję, że nie byłem, nie dało rady :-( Mimo to dziękuję za zaproszenie.

    > Pamiętaj, że w skład ceny PSTN-a
    > nie wchodzi praktycznie żaden CAPEX, tak przynajmniej twierdziła tepsa
    > przy podwyższaniu abonamentów na PSTN i ISDN.

    Tepsie może i nie wchodzi. Nam, podobnie jak innym, CAPEX zdecydowanie nie
    wychodzi zerowy, bo niby jak ma wyjść.

    > W przypadku BSA w cenie, jaką płaci klient detaliczny, jest dość duży
    > narzut CAPEX-u, myślę, że przynajmniej ze 30%. Natomiast koszt portu i
    > jego eksploatacji nie zależy od jego przepływności, prawda? ;-)

    Masz rację. Koszt portu dla usługi IP jest zdecydowanie jednakowy,
    niezależnie od przepływności. Sam to na co dzień wykorzystuję :)

    > Stąd można by przyjąć, że cena bazowa Neo128 (liczmy brutto) 118 zł
    > minus 30 % = 83 zł i od tego 55 % upustu daje 37 zł.
    > na takim łączu możesz świadczyć usługę do 2 Mbps.

    To byłoby pięknie, zbyt pięknie. Jeśli za 37 zł miałbym dotrzeć do klienta z
    symertycznym 2Mb/s w cenie powiedzmy 50% Polpaka, to Spółka Matka
    zzieleniałaby ze złości i zrobiła wszytko, żeby wymyślić jednak inny sposób
    rozliczeń.

    > Ja teraz też :-) Z głowy piszę, ale może za 10 godzin coś się okaże.

    Podtrzymuję pierwszy akapit postu ;-)

    --
    TOM
    AS33868 MAN

  • 13. Data: 2006-05-10 08:11:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

    > CAPEX - nakłady inwestycyjne
    > WLR - hurtowa sprzedaż abonamentu telefonicznego
    > BSA - bitstream access

    Czy chcesz zatem powiedzieć, że urząd zmusi TP do odsprzedaży dostępu
    po cenie nie pokrywającej nakładów inwestycyjnych, a tylko "bieżące
    utrzymanie łącza" (cokolwiek to znaczy)? To za co będą inwestycje
    robić?

    Mnie to trzeba wyjaśniać pomału i dokładnie...

    MJ

  • 14. Data: 2006-05-10 08:20:35
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

> [...]
    > Matka zzieleniałaby ze złości i zrobiła wszytko, żeby wymyślić jednak inny

    Nie symetryczny, tylko asymetryczny DSL. Od symetrycznego jest pełny LLU
    (żeby mnie znów nie ochrzaniali - dostęp do pętli lokalnej ;-), który
    obecnie kosztuje bodajże 58 zł miesięcznie plus nieokreślona cena za
    urządzenia na przełącznicy. ZTCW (z tego co wiem) UKE (Urząd Komunikacji
    Elektronicznej) ma zmienić ofertę ramową i uściślić m.in. ceny za
    wynajem i podłączenia. Plotki ostatnio mówiły, ze samo łąze to 42 zł
    miesięcznie.

    > Dam disklajmer na truskawki jeszcze raz ;-)

    Ja też. A teraz znikam posłuchać, co ma do powiedzenia pani prezes ;-)

    M.

  • 15. Data: 2006-05-10 09:01:33
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W wiadomości od Maciej Bebenek napisano:

    > Ja też. A teraz znikam posłuchać, co ma do powiedzenia pani prezes ;-)

    Dziękuję za sygnał, że jest decyzja Pani Prezes odnośnie BSA opiewająca na
    51% od oferty standardowej i 41% promocyjnej. Wygląda, żeśmy się mało co
    omsknęli w dywagacjach ;-)

  • 16. Data: 2006-05-10 09:03:37
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    W wiadomości od Maciej Bebenek napisano:

    > Ja też. A teraz znikam posłuchać, co ma do powiedzenia pani prezes ;-)

    Dziękuję za syngnał, że jest decyzja Pani Prezes w sprawie BSA opiewająca na
    51% od oferty standardowej i 41% promocyjnej. Wygląda, że mało co
    omsknęliśmy się w dywagacjach ;-)

  • 17. Data: 2006-05-10 09:36:11
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@p...rybnik.pl>

    > Dziękuję za syngnał, że jest decyzja Pani Prezes w sprawie BSA opiewająca
    > na
    > 51% od oferty standardowej i 41% promocyjnej. Wygląda, że mało co
    > omsknęliśmy się w dywagacjach ;-)

    ok, to teraz jak to się przekłada na konkretne kwoty za dostęp miesięczny za
    1 port ADSL ???
    netto proszę ;-)

    Bo rozumiem ze musze dociągnąć jakoś link do ichniejszego DSLama, wpiąć w
    port ATM i poprosić TPSA o przekierowanie ruchu do mnie ?

    Marcin

  • 18. Data: 2006-05-10 17:39:36
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marcin Kuczera napisał(a):

    > ok, to teraz jak to się przekłada na konkretne kwoty za dostęp miesięczny za
    > 1 port ADSL ???
    > netto proszę ;-)

    Poczekaj chwilkę ;-) I często sprawdzaj stronę
    http://www.bip.uke.gov.pl/ ;-)

    > Bo rozumiem ze musze dociągnąć jakoś link do ichniejszego DSLama, wpiąć w
    > port ATM i poprosić TPSA o przekierowanie ruchu do mnie ?

    Przede wszystkim zawrzeć umowę, pewnie trzeba będzie wydzierżawić jakieś
    łącze i cholera wie, co więcej.

    M.

  • 19. Data: 2006-05-10 17:53:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):
> [...]
    >
    > Dziękuję za syngnał, że jest decyzja Pani Prezes w sprawie BSA opiewająca na
    > 51% od oferty standardowej i 41% promocyjnej. Wygląda, że mało co

    I całkowicie formalnie to, co dziś zostało ogłoszone i co może
    zainteresować środowisko p.i.p. :-)

    ***

    1. Zapowiadana w Strategii obniżka cen Internetu szerokopasmowego
    poprzez wprowadzenie oferty hurtowej TP w zakresie szerokopasmowego
    Internetu (Bit Stream Access).

    W dniu 10 maja 2006 r. podpisana została przez Prezesa Urzędu
    Komunikacji Elektronicznej decyzja administracyjna wprowadzająca do
    stosowania przez Telekomunikację Polską S.A. ofertę ramową określającą
    warunki dostępu do lokalnej pętli abonenckiej poprzez dostęp do węzłów
    sieci telekomunikacyjnej na potrzeby usług szerokopasmowej transmisji
    danych.

    Decyzja ta jest odpowiedzią Prezesa UKE na wysokie ceny dostępu
    szerokopasmowego do Internetu. Zapewni także uwolnienie rynku usług
    szerokopasmowej transmisji danych i umożliwi innym operatorom oferowanie
    tego typu usług (odpowiednik Neostrady TP) abonentom TP S.A. W
    konsekwencji należy oczekiwać pojawienia się na rynku szerszej gamy
    produktów dostępu szerokopasmowego oraz obniżenia cen usług świadczonych
    klientom detalicznym, a także zwiększenia dostępności użytkowników do
    usług szerokopasmowych w tym: Internet, telefonia VoIP, TV.

    Sposób ustalania opłat dla operatorów alternatywnych opiera się na
    metodzie "cena detaliczna minus". W wyniku tego różnica pomiędzy ceną
    oferowaną przez TP S.A. swoim abonentom, a ceną za usługę dla operatorów
    w celu umożliwienia tworzenia ofert konkurencyjnych wynosi 51 %, a dla
    ofert obejmujących promocje dla abonentów TP S.A. -- 41 %.

    Przewiduje się, iż dzięki zastosowanemu upustowi nastąpi znaczny spadek
    cen i jednocześnie poprawi się jakość oferowanych usług.

    Należy podkreślić, że oferta przygotowana przez Prezesa UKE sprzyja
    szybszemu pojawieniu się konkurencji dla usług TP S.A., ponieważ
    umożliwia operatorom alternatywnym wykorzystanie już istniejącej
    infrastruktury. Temu samemu mają służyć przejrzyste procedury
    pozwalające na sprawne nawiązywanie współpracy między TP S.A. i
    operatorami alternatywnymi.

    Wprowadzona oferta jest realizacją jednego z priorytetowych działań
    wskazanych w "Strategii Regulacyjnej 2006 -- 2007" ogłoszonej przez
    Ministerstwo Transportu i Budownictwa, dotyczących: wprowadzenia realnej
    konkurencji na rynku dostępu szerokopasmowego ADSL.

    2. Obniżka cen łączy dzierżawionych

    W dniu 10 maja 2006 r. Prezes UKE podpisał decyzję wprowadzającą z
    urzędu ramową ofertę określającą warunki zawierania przez TP S.A. z
    innymi operatorami umów dzierżawy łączy telekomunikacyjnych (RLLO).

    Ustalenie w tej decyzji opłat za dzierżawę łączy w oparciu o ceny
    obowiązujące za tego typu usługi w 15 Krajach Członkowskich "starej"
    Unii Europejskiej spowodowało obniżenie ich wysokości o kilkanaście, a w
    przypadku łączy 2 Mbit/s nawet o ponad 20 % w stosunku do opłat
    ustalonych w poprzedniej decyzji Regulatora z dnia 9 sierpnia 2005 r.

    Zmiany te pozwalają na utrzymanie spadkowego trendu cen usług
    telekomunikacyjnych,
    a przejrzyste procedury zapewnią szybsze nawiązywanie współpracy między
    TP S.A. i operatorami alternatywnymi. Decyzja ta jest ważna dla
    przedsiębiorców, prowadzi do obniżki cen za łącza dzierżawione i w
    konsekwencji spadek cen detalicznych.

    Oferta RLLO stanowi realizację jednego z priorytetowych celów wskazanych
    w "Strategii Regulacyjnej 2006 -- 2007" ogłoszonej przez Ministerstwo
    Transportu i Budownictwa, dotyczących: wsparcia rozwoju gospodarczego i
    społecznego kraju (...) poprzez zwiększenie dostępności, możliwości
    wyboru oraz poprawę jakości i redukcję cen usług.

    M.

  • 20. Data: 2006-05-10 23:12:50
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl>

    W wiadomości od Fuser" <""stelar\"@@@poczta.onet.pl napisano:
    > Arpu to jakas srednia cena za przylacze?

    ARPU to średni przychód operatora per użyszkodnik (klient).