  • Date: Wed, 10 May 2006 00:41:49 +0200
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Anna Strezynska w UKE

    Tomasz Śląski napisał(a):

    > Czyli co? Zrobiono, tylko po to żeby UE się od nas odp... :) ?

    Bingo :-)

> [...]
    > ~640/160 kbit down/up za ~50 zł plus telefon z abo ~20 zeta. Ceny brutto.
    > Czyli mamy teoretycznie ARPU na poziomie 57 zł netto per pacjenta. Koszty
    > wytworzenia usługi pomijam celowo, dla dużego uproszczenia wątku. Tepsa robi
    > wszystko, żeby nie zejść z ARPU za telefon plus najtańsza Neo poniżej ~110
    > zł brutto. Jeśli teraz będą mieli odsprzedac hurtowo dostępy, to za ile to
    > zrobią? Jeśli nawet sprzedadzą za pół ceny, żeby 'alternatywny' mógł jeszcze
    > wyciągnąć swoje 40-50 zł, niewiele IMO to zmienia w szerszej ofercie

    Miesiąc temu na sympozjum Ś.T. Streżyńska mówiła o WLR i rzuciła liczbą
    55 % upustu hurtowego od cennika tepsy. Pamiętaj, że w skład ceny PSTN-a
    nie wchodzi praktycznie żaden CAPEX, tak przynajmniej twierdziła tepsa
    przy podwyższaniu abonamentów na PSTN i ISDN.
    W przypadku BSA w cenie, jaką płaci klient detaliczny, jest dość duży
    narzut CAPEX-u, myślę, że przynajmniej ze 30%. Natomiast koszt portu i
    jego eksploatacji nie zależy od jego przepływności, prawda? ;-) Stąd
    można by przyjąć, że cena bazowa Neo128 (liczmy brutto) 118 zł minus 30
    % = 83 zł i od tego 55 % upustu daje 37 zł. na takim łączu możesz
    świadczyć usługę do 2 Mbps.

    Jeszcze śmieszniej wyglądałaby taka kalkulacja dla cennika promocyjnego ;-)

    > Disklajmer: ja tylko truskawki z cukrem ;-)

    Ja teraz też :-) Z głowy piszę, ale może za 10 godzin coś się okaże.

    M.