  • 11. Data: 2014-06-08 10:05:33
    Temat: Re: Alternatywa dla modemu Huawei e160e
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sun, 08 Jun 2014 08:57:44 +0200, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> wrote:

    >Oj, panowie, dyskusja wygląda jabyście byli teoretykamii.
    <bla bla bla>
    lte to jest 4g tak samo jak kiedyś było tylko 2g, potem wprowadzono
    3g, a teraz mamy 4g. Patrząc w dłuższej perespektywie to modem lte się
    przyda, to nie sprzęt który kupuje się na miesiąc. Ceny nie są aż
    takie dużo wyższe tylko problem jest taki że producenci wyczuli
    kwestię i sami sztucznie zawyżają ceny nie tylko modemów z lte ale i
    telefonów. Modem z lte nowy kosztuje w granicach 250-300zł więc nie
    jest to jakaś zawrotna kwota.
    Co do samego lte to wiadomo że najwięcej to jest marketing, co z tego
    że ktoś może i osiągnie dużą prędkość jak są limity ściąganych danych
    praktycznie w każdej taryfie, choć plus ostatnio wproawadził prawie
    nielimitowane abo:
    http://www.telepolis.pl/wiadomosci/plus-i-cyfrowy-po
    lsat-wprowadzaja-nielimitowane-lte-power-lte,2,3,306
    63.html
    W play na przykład lte jest ograniczone do 15 Mb/s. Czyli wychodzi na
    to że na modemie bez lte można większe prędkości wyciągnąć od tego ich
    lte.
    Generalnie samo lte to jest postęp, skoro tak więc powinno się z tego
    korzystać więc i modem z lte według mnie na dzień dzisiejszy to jest
    minimum. Nawet bym nie myślał nad urządzeniem bez lte.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2014-06-08 11:16:25
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > <bla bla bla>
    no nie wiem. ja piszę o plusach i minusach, Ty troszkę jak fanatyk
    widzisz jedną stronę
    > Modem z lte nowy kosztuje w granicach 250-300zł więc nie
    > jest to jakaś zawrotna kwota.
    to zależy. to więcej niż dostateczny laptop, i duuuużo więcej niż
    dostateczny modem G3

    > http://www.telepolis.pl/wiadomosci/plus-i-cyfrowy-po
    lsat-wprowadzaja-nielimitowane-lte-power-lte,2,3,306
    63.html
    PRAWIE nie limitowane. Znam takich, którzy dzięki kodom z Liona oglądają
    telewizje prze internet. Pakiecik z plusa im nie wystarczy nawet na tydzień.
    > W play na przykład lte jest ograniczone do 15 Mb/s.
    a jaki jest transfer do jednostkowego klienta ze strony internetowej?
    Czy jest jakakolwiek różnica czy tvn24 wczyta się w 0.8 sekundy czy w
    1.6 sek?
    > Generalnie samo lte to jest postęp,

    WOW nie wiedziałem!
    > skoro tak więc powinno się z tego
    > korzystać
    bo są _postępowe_, czy wnoszą cokolwiek nowego, lepszego, co można
    odczuć, zobaczyć BEZ super programów testujących?
    > więc i modem z lte według mnie na dzień dzisiejszy to jest
    > minimum. Nawet bym nie myślał nad urządzeniem bez lte.
    Co powiesz ludziom którzy kupują tablety z obowiązkowym internetem gsm,
    ale bez lte? A co powiesz jak rzeczywiście na końcu świata będzie GSM
    ale nie lte?
    ToMasz

  • 13. Data: 2014-06-08 12:13:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 07 Jun 2014 20:27:56 +0200, dizel napisał(a):

    > Lte to lte w każdej sieci działa to na tych samych częstotliwościach
    > czy to Orange czy Plus, kwestia tylko odpowiedniego sprzętu (czyli
    > modemu obsługującego lte) no i lokalizacji czyli zasięgu lte w danej
    > lokalizacji.

    to jest trzeci rodzaj prawdy.
    Pasma dla Europy to 800, 900, 1800, 2600 MHz
    To, że akurat w tym momencie są używane tylko kanały w 1800 nie świadczy
    dokładnie o niczym. Przetarg na 800Mhz się ślimaczy, ale Aero2 już ma (i to
    od dłuższego czasu) koncesję na 2600

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 14. Data: 2014-06-08 13:04:39
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sun, 08 Jun 2014 11:16:25 +0200, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> wrote:

    >no nie wiem. ja piszę o plusach i minusach, Ty troszkę jak fanatyk
    >widzisz jedną stronę
    >to zależy. to więcej niż dostateczny laptop, i duuuużo więcej niż
    >dostateczny modem G3

    Nie jestem żadnym fanatykiem, zresztą zgadzam się z tym że na dzień
    dzisiejszy lte to raczej hasło marketingowe działające na wyobraźnie
    niż jakieś super korzyści z tego w porównaniu ze zwykłym internetem
    mobilnym, ale jak by tak do tego podchodzić to po co w ogóle 3g/4g
    skoro można rozmawiać na 2g.

> [...]
    >telewizje prze internet. Pakiecik z plusa im nie wystarczy nawet na tydzień.

    Akurat ta oferta z linka to praktycznie nielimowany internet, tyle że
    po wykorzystaniu pakietu ograniczają w najniższym abo prędkość do
    10Mb/s, w najwyższym bez limitu. Takie 10MB/s spokojnie wystarcza do
    wszystkiego.
    Widać po tej ofercie że powoli zaczyna się coś dziać w ofertach lte,
    myślę że z czasem będzie tylko lepiej.

    >a jaki jest transfer do jednostkowego klienta ze strony internetowej?
    >Czy jest jakakolwiek różnica czy tvn24 wczyta się w 0.8 sekundy czy w
    >1.6 sek?

    To zależy od lokalizacji, obciążenia nadajników itd.

    >WOW nie wiedziałem!
    >bo są _postępowe_, czy wnoszą cokolwiek nowego, lepszego, co można
    >odczuć, zobaczyć BEZ super programów testujących?

    Na razie może nie widać różnicy między internetem w technologii 3g ale
    wraz z rozbudową nadajników lte będzie to zauważalne.

    >Co powiesz ludziom którzy kupują tablety z obowiązkowym internetem gsm,
    >ale bez lte? A co powiesz jak rzeczywiście na końcu świata będzie GSM
    >ale nie lte?

    To zależy, ja kupuje sprzęt na wolnym rynku, modem który mam obecnie
    ma już 2 lata, więc następny który kupię to myślę że ze 2 lata mi
    posłuży więc wole mieć już w nim lte niż go nie mieć bo w ciągu 2 lat
    na pewno dużo się zmieni na plus jeśli chodzi o lte.
    Choćby po to aby do końca roku korzystać z 200gb/miesiąc darmowego
    internetu lte z play i nie bawić się w jakieś captcha czy kody z
    liona.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2014-06-08 13:07:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    <n...@n...neostrada.pl> wrote:
    > okna, ale to dalej były okolice 50%. Dopiero antena typu Yagi,
    (180zł)
    > taka drabinka, zamontowana na zewnątrz i 5m wyżej, podniosła sygnał

    Jaki sens jest w używaniu anteny typowo kierunkowej jaką jest yaga
    do gsm, gdzie co chwila a przeskoki między stacjami bazowymi a co za
    tym idzie diametralna zmiana kierunku nadawania-odbioru?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2014-06-08 13:15:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Jun 2014 13:07:22 +0200, Marek napisał(a):
> [...]
    > do gsm, gdzie co chwila a przeskoki między stacjami bazowymi a co za
    > tym idzie diametralna zmiana kierunku nadawania-odbioru?

    Jak chcesz telefon przenosny to oczywiscie zaden, jak chcesz miec
    internet/telefon w domu na prowincji, gdzie tylko jedna stacja jest
    najblizej, a i tak za daleko ... albo gdy sa i dwie, ale wlasnie nie
    chcesz zeby cie przelaczalo i zrywalo ...

    J.

  • 17. Data: 2014-06-08 13:33:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Jun 2014 09:52:53 +0200, dizel napisał(a):
    > On Sat, 7 Jun 2014 22:56:38 +0200, "J.F."

    > Co może przestać działać?, nie po to sieci inwestują ciągle i
    > rozbudowują swoją sieć po linii lte żeby teraz to wyłączyć.

    Ale klotnie sa i NSA uniewaznil decyzje UKE.
    http://finanse.wp.pl/kat,1033747,title,LTE-od-nowa-S
    ad-uniewaznil-decyzje-UKE,wid,16590085,wiadomosc.htm
    l?ticaid=112ded

    Teraz siec bedzie, a zezwolenia byc moze nie bedzie, a jak sie zaczna
    sadzic, to moze przez pare lat nie byc :-)

    >To są inne częstotliwości, lte na 1800 działa i ma się coraz lepiej.

    Ale warto by miec wielosystemowy modem ... choc z drugiej strony -
    zanim bedzie przydatny, to ten sie zdazy zepsuc :-)

    J.

  • 18. Data: 2014-06-08 17:20:17
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sun, 8 Jun 2014 13:33:31 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >Teraz siec bedzie, a zezwolenia byc moze nie bedzie, a jak sie zaczna
    >sadzic, to moze przez pare lat nie byc :-)

    Jakoś opy z tego wybrną.

    >Ale warto by miec wielosystemowy modem ... choc z drugiej strony -
    >zanim bedzie przydatny, to ten sie zdazy zepsuc :-)

    Choćby ten co podałem wyżejHuawei E3272 ma wszystko co trzeba:
    LTE kategorii 4: 800/900/1800/2100/2600 MHz
    http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/internet/modem-hu
    awei-e3272.cp

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2014-06-09 09:35:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Jun 2014 17:20:17 +0200, dizel napisał(a):
    > On Sun, 8 Jun 2014 13:33:31 +0200, "J.F."
    -Sad-uniewaznil-decyzje-UKE,wid,16590085,wiadomosc.h
    tml?ticaid=112ded

    > Jakoś opy z tego wybrną.

    Na razie to UKE szuka wyjscia, bo to on bedzie placil odszkodowanie.
    A Solorz moze nawet sie ucieszy z gotowki :-)

    Choc znajac urzedy - gotowka bedzie za pare lat.
    Ale jego prawnicy pewnie juz starannie analizuja przetargi w ktorych
    wygralo T-mobile :-)

    J.