    From: dizel <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Alternatywa dla modemu Huawei e160e
    Date: Sun, 08 Jun 2014 13:04:39 +0200

    On Sun, 08 Jun 2014 11:16:25 +0200, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> wrote:

    >no nie wiem. ja piszę o plusach i minusach, Ty troszkę jak fanatyk
    >widzisz jedną stronę
    >to zależy. to więcej niż dostateczny laptop, i duuuużo więcej niż
    >dostateczny modem G3

    Nie jestem żadnym fanatykiem, zresztą zgadzam się z tym że na dzień
    dzisiejszy lte to raczej hasło marketingowe działające na wyobraźnie
    niż jakieś super korzyści z tego w porównaniu ze zwykłym internetem
    mobilnym, ale jak by tak do tego podchodzić to po co w ogóle 3g/4g
    skoro można rozmawiać na 2g.

    lsat-wprowadzaja-nielimitowane-lte-power-lte,2,3,306
    63.html
    >PRAWIE nie limitowane. Znam takich, którzy dzięki kodom z Liona oglądają
    >telewizje prze internet. Pakiecik z plusa im nie wystarczy nawet na tydzień.

    Akurat ta oferta z linka to praktycznie nielimowany internet, tyle że
    po wykorzystaniu pakietu ograniczają w najniższym abo prędkość do
    10Mb/s, w najwyższym bez limitu. Takie 10MB/s spokojnie wystarcza do
    wszystkiego.
    Widać po tej ofercie że powoli zaczyna się coś dziać w ofertach lte,
    myślę że z czasem będzie tylko lepiej.

    >a jaki jest transfer do jednostkowego klienta ze strony internetowej?
    >Czy jest jakakolwiek różnica czy tvn24 wczyta się w 0.8 sekundy czy w
    >1.6 sek?

    To zależy od lokalizacji, obciążenia nadajników itd.

    >WOW nie wiedziałem!
    >bo są _postępowe_, czy wnoszą cokolwiek nowego, lepszego, co można
    >odczuć, zobaczyć BEZ super programów testujących?

    Na razie może nie widać różnicy między internetem w technologii 3g ale
    wraz z rozbudową nadajników lte będzie to zauważalne.

    >Co powiesz ludziom którzy kupują tablety z obowiązkowym internetem gsm,
    >ale bez lte? A co powiesz jak rzeczywiście na końcu świata będzie GSM
    >ale nie lte?

    To zależy, ja kupuje sprzęt na wolnym rynku, modem który mam obecnie
    ma już 2 lata, więc następny który kupię to myślę że ze 2 lata mi
    posłuży więc wole mieć już w nim lte niż go nie mieć bo w ciągu 2 lat
    na pewno dużo się zmieni na plus jeśli chodzi o lte.
    Choćby po to aby do końca roku korzystać z 200gb/miesiąc darmowego
    internetu lte z play i nie bawić się w jakieś captcha czy kody z
    liona.