    From: dizel <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Alternatywa dla modemu Huawei e160e
    Date: Sun, 08 Jun 2014 10:05:33 +0200

    On Sun, 08 Jun 2014 08:57:44 +0200, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> wrote:

    >Oj, panowie, dyskusja wygląda jabyście byli teoretykamii.
    <bla bla bla>
    lte to jest 4g tak samo jak kiedyś było tylko 2g, potem wprowadzono
    3g, a teraz mamy 4g. Patrząc w dłuższej perespektywie to modem lte się
    przyda, to nie sprzęt który kupuje się na miesiąc. Ceny nie są aż
    takie dużo wyższe tylko problem jest taki że producenci wyczuli
    kwestię i sami sztucznie zawyżają ceny nie tylko modemów z lte ale i
    telefonów. Modem z lte nowy kosztuje w granicach 250-300zł więc nie
    jest to jakaś zawrotna kwota.
    Co do samego lte to wiadomo że najwięcej to jest marketing, co z tego
    że ktoś może i osiągnie dużą prędkość jak są limity ściąganych danych
    praktycznie w każdej taryfie, choć plus ostatnio wproawadził prawie
    nielimitowane abo:
    http://www.telepolis.pl/wiadomosci/plus-i-cyfrowy-po
    lsat-wprowadzaja-nielimitowane-lte-power-lte,2,3,306
    63.html
    W play na przykład lte jest ograniczone do 15 Mb/s. Czyli wychodzi na
    to że na modemie bez lte można większe prędkości wyciągnąć od tego ich
    lte.
    Generalnie samo lte to jest postęp, skoro tak więc powinno się z tego
    korzystać więc i modem z lte według mnie na dzień dzisiejszy to jest
    minimum. Nawet bym nie myślał nad urządzeniem bez lte.