  • 11. Data: 2011-08-28 22:29:07
    Temat: Re: Alternatywa dla gimpa pod windows?
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-08-28 19:11, Marek Wyszomirski wrote:
    > Może zatem Gimpshop? Gimp z nakładką powodującą, ze jego interfejs
    > przypomina Photoshopa -
    > http://www.dobreprogramy.pl/GIMPshop,Program,Windows
    ,11694.html

    Przecież to jest to samo z wymuszonym systemem jednookienkowym :) (skoro
    tak to się nazywa... ja przywykłem do "multi document interface").
    Doczytałem link od maniooo. GIMP 2.8 ma to mieć w standardzie (no
    wreszcie). Poczekam i zobaczę.

    Swoją drogą: historia tego plugina dobrze pokazuje jak rozwijany jest
    GIMP. Wtyczka ma 5 lat, jest bardzo popularna (ma nawet własną stronę
    wikipedii, w 9 językach). Mimo to nikt jej nie rozwija, w związku z czym
    zachowuje się niestabilnie z nowymi wersjami. Twórcom GIMP zauważenie
    potrzeby zajęło pół dekady!

    Jest to chyba jedyny znany mi duży projekt open source, który cierpi na
    takie problemy. Wyobrażam sobie ile osób musi się spotkać, ile trzeba
    podpisać papierów i jak długo trzeba błagać zarząd, żeby zatwierdzić i
    wypuścić wersję Photoshopa... Adobe powinien być ze 2 lata za trendami i
    życzeniami konsumentów, a GIMP powinien być tym nowoczesnym inowatorem i
    poganiaczem wielkich korporacji... Może płatne programy są zbyt drogie i
    gimpowcom się nie chce (skoro i tak mają rzesze skazanych na siebie
    amatorów bez wolnego tysiąca dolarów).

    pozdrawiam,
    PK

  • 12. Data: 2011-08-29 08:52:42
    Od: niddhogg <b...@g...com>

    >Adobe powinien być ze 2 lata za trendami i
    > życzeniami konsumentów, a GIMP powinien być tym nowoczesnym inowatorem i
    > poganiaczem wielkich korporacji...

    mysle ze gimpowcow jest po prostu malo i dzialaja nad programem
    hobbystycznie a poza tym - jak zauwazono wyzej - sa raczej
    programistami nie grafikami wiec jesli zbieraja opinie uzytkownikow to
    tez raczej od amatorow ktorzy nie przejmuja sie specjalnie ergonomia
    interfsejsu. w sumie mysle ze to kwestia przyzwyczajenia. rastrowanka
    uczylem sie na PhotoPaincie i zanim poznalem PS uwazalem go za lepszy
    program, teraz po latach klawiszologii nie umialbym uzywac nic innego
    - przez pierwsze pol roku :)

    pzdr
    ndhgg

  • 13. Data: 2011-08-29 09:06:29
    Od: Tomek Łabuz <j...@g...com>

    W dniu 2011-08-29 10:52, niddhogg pisze:

> [...]
    > programistami nie grafikami wiec jesli zbieraja opinie uzytkownikow to
    > tez raczej od amatorow ktorzy nie przejmuja sie specjalnie ergonomia

    prawdopodobnie tak jest, jak większość opensource'ów stały zespół to
    parę osób reszta to wolontariusze. Pamiętajmy, że my nie płacąc za GIMPa
    powodujemy, że projekt musi poszukać finansowania gdzieś indziej.
    Zazwyczaj są to jakieś fundacje typu Apache czy w przypadku GIMPa Gnome
    no i u zwykłych ludzi jakieś dotacje dostają.
    Kasy na taki zespół jak ma Adobe nie starcza, więc jest jak jest, ale i
    tak chwała, że komuś się chce. Co do interfejsu można się przyzwyczaić.
    W nowym numerze DFV ma być jakiś artykuł o darmowym sofcie do obróbki
    zdjęć to może warto będzie przejrzeć. Z niedarmowych ale za w miarę małe
    pieniądze jest jeszcze Photoshop Elements albo PaintShopPro - na tego
    drugiego była ostatnio promocja, za jakieś 30 dolarów można go było
    nabyć z pakietem dodatków.

  • 14. Data: 2011-08-29 09:29:28
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-29 11:06, Tomek Łabuz pisze:
> [...]
    > Kasy na taki zespół jak ma Adobe nie starcza, więc jest jak jest, ale i
    > tak chwała, że komuś się chce. Co do interfejsu można się przyzwyczaić.

    Dużo narzekania jest na Gimpa, a przecież to program darmowy pisany w
    ramach wolnego czasu. Poza tym naprawdę da się tym wiele.
    Przygotowywałem ze dwa lata temu kurs oparty właśnie o gimpa
    ''zszopowanego'' i właściwie wszystkie typowe operacje na zdjęciach były
    osiągalne. Może nieco mniej wygodnie i precyzyjnie (zwłaszcza konwersja
    rawów), ale znakomitej większości grzebiących przy zdjęciach narzędzie
    to wystarczy.

    --
    pozdrawia Adam
    /SRAA to odpowiedź NVIDIA na MLAA od AMD [pis.oryg.]/

  • 15. Data: 2011-08-29 09:37:41
    Od: Tomek Łabuz <j...@g...com>

> [...]
    > osiągalne. Może nieco mniej wygodnie i precyzyjnie (zwłaszcza konwersja
    > rawów), ale znakomitej większości grzebiących przy zdjęciach narzędzie

    dokładnie, to niezły program, sam go używałem i używam choć fakt, nieco
    rzadziej, ale ponieważ jestem z tej samej strony barykady wolałem
    darmowego gimpa niż kraść (nie boję się użyć takiego określenia zamiast
    łagodniejszego "piracić" ;) ) PS-a, który dla amatora pracującego na
    8bit w rgb nie wniesie wiele więcej do możliwości
    a co do przyjazności interfejsu PS-a to hmmmm, mam paru znajomych,
    którzy bez sporej dawki opisów i kursów też nie mogli ruszyć czyli to
    imho kwestia przyzwyczajenia i nauki

  • 16. Data: 2011-08-29 10:14:47
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 28/08/2011 11:50, Kosu wrote:
> [...]
    raz-blizej,Aktualnosc,27346.html

> [...]
    > przyciskach.
    >
    > GIMP wygląda, jakby był tworzony nie przez target (grafików) tylko przez
    > informatyków (gadżeciarzy). Szef projektu mówi "zróbmy zajebiste ikony,
    > bo nasz program musi być dziełem sztuki!". Interfejs optycznie konkuruje
    > ze zdjęciem. Nie jest ramką.
    >
    > Oczywiście część winy może być po mojej stronie. Jestem "niedzielnym"
    > użytkownikiem, nie znam wszystkich funkcji. Patrząc na menu czy toolbar
    > muszę się czasem zastanowić w co kliknąć. To zastanawianie nie jest w
    > GIMPie przyjemne. Jeśli ktoś leci na skrótach klawiszowych, to

    Ikony jak ikony, czytelne za cholere nie są, ale ten pierdylion okienek,
    każde na osobny toolbar, które ciągle gdzies giną jedno pod drugim. Kto
    to projektował?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 17. Data: 2011-08-29 10:22:55
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-08-29 11:29, Janko Muzykant wrote:
    > Dużo narzekania jest na Gimpa, a przecież to program darmowy pisany w
    > ramach wolnego czasu. Poza tym naprawdę da się tym wiele.

    No i?
    Każdą rzecz możesz zrobić dobrze albo źle. Często nie odbija się to w
    ogóle na koszcie czy czasie pracy. Przykładem są ikony: można wziąć
    gotowe świetne projekty z płatnej konkurencji i minimalnie zmodyfikować.
    Co zrobili programiści? Zrobili swoje od zera. Fatalne.

    pozdrawiam,
    PK

  • 18. Data: 2011-08-29 10:26:37
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/08/2011 10:29, Janko Muzykant wrote:

    > Dużo narzekania jest na Gimpa, a przecież to program darmowy pisany w
    > ramach wolnego czasu. Poza tym naprawdę da się tym wiele.

    Dwarf Fortress to darmowa gra, której autor z dobrowolnych wpłat zarabia
    ok 30-40k USD rocznie.

    Autorzy GIMPa podejrzewam, że znacznie więcej dostają biorąc pod uwagę
    popularność DF i Gimpa na świecie. To już są konkretne pieniądze od
    konkretnych użytkowników.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 19. Data: 2011-08-29 11:27:34
    Od: wZrokowiec <w...@g...com>

    wolnego czasu>>

    Osobiscie sadze, ze w projekt Gimpa pompowane sa dosc duze pieniadze
    glownie od... Adobe. Dlaczego? Bo niby jaka sila przeszkadza tworcom
    Gimpa wprowadzic obsluge CMYKa? Podobno jest jakis plugin (separate+),
    ale z tego, co czytalem na sieci, to nawet po jego zainstalowaniu nie
    widzi sie normalnie kazdego kanalu CMYK i nie mozna je edytowac np.
    poziomami czy krzywymi. Tutaj najwiecej stracic moze wlasnie Adobe, bo
    gdyby w Gimpie była dobra obsluga CMYKow, to jakas tam czesc
    uzytkownikow przeszlaby na darmowe oprogramowanie. Gimp by na tym nie
    za wiele zyskal, bo jest darmowy, ale Adobe moglby powaznie stracic.
    Dlatego moja teoria sposkowa jest taka, ze Adobe w obawie o odplyw
    ilus tam klientow, woli pewna sume przeznaczyc na zablokowanie
    wdrozenia CMYKa w Gimpie.

    wZ

  • 20. Data: 2011-08-29 12:22:52
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "wZrokowiec" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...

    Osobiscie sadze, ze w projekt Gimpa pompowane sa dosc duze pieniadze
    glownie od... Adobe. Dlaczego? Bo niby jaka sila przeszkadza tworcom
    Gimpa wprowadzic obsluge CMYKa?

    OIMW jest to po prostu patent...