  • 1. Data: 2011-08-26 04:27:19
    Temat: wybór aparatu - hybrydy/kompaktu
    Od: semaforek <m...@...sygnaturce>

    Na codzień przeglądam jedynie grupy pl.misc.kolej i
    pl.misc.transport.miejski i wiem że na grupach usenetu pisze wielu ludzi
    obeznanych z konkretnymi tematami. Jestem w momencie zmieniania aparatu
    na nowy, dlatego postanowiłem poprosić was o radę.

    Poszukuję hybrydy, albo jak ktoś woli zaawansowanego kompakta.
    Przeglądałem trochę stron gdzie można sobie wyszukać wg parametrów, ale
    wygląda na to że moje wymagania są mniej standardowe, a wybór jest duży.

    To na czym mi najbardziej zależy to:
    - ręczny zoom
    - zasilanie na paluszki
    - obiektyw o najmniejszej conajwyżej 35mm i największej conajmniej 200mm
    - stabilizacja obrazu
    - cena poniżej 2000zł

    Za chwilę pewnie mi ktoś doradzi żebym kupił sobie lustrzankę. Ja jednak
    nie chcę lustrzanki, bo te nie potrafią robić filmików, nie mają
    obiektywów o takim zakresie (zmienianie obiektywów mnie nie bawi) i wolę
    korzystać z ekranika niż wizjera. Co do dedykowanych akumulatorów to
    kosztują zwykle więcej, niż komplet 4 eneloopów za który płacę 30zł, a
    poza tym gdy sobie zapomnę naładować będąc w podróży to zawsze można coś
    wykombinować.

    Dodam też że robię głównie zdjęcia pociągów, więc aparat musi w miarę
    szybko reagować gdy mnie coś zaskoczy. Z ręcznego ostrzenia korzystam
    rzadko, ale posiadanie takiej opcji nie zawadzi. No i jeszcze
    ucieszyłbym się gdyby matryca była na tyle duża żeby przy ISO200 nie
    wychodziły szumy.

    Z góry dzięki za pomoc i gdybyście mieli jakieś skomplikowane pytania
    dotyczące naszej lub innej europejskiej kolei zapraszam na pl.misc.kolej

    --
    Łukasz W. - semaforek
    gg- 6621129 mejl- lukislukis[małpa]o2.pl

  • 2. Data: 2011-08-26 05:23:51
    Temat: Re: wybór aparatu - hybrydy/kompaktu
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-08-26 06:27, semaforek pisze:

> [...]
    > - ręczny zoom
    > - zasilanie na paluszki
    > - obiektyw o najmniejszej conajwyżej 35mm i największej conajmniej 200mm

    Przyjrzyj się Fuji HS-20EXR lub jego poprzednikowi HS-10 (są tacy,
    którzy twierdzą, że pod względem szumów HS-10 wypada lepiej od swojego
    następcy).

    Więcej informacji np. tu:

    http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/fujifi
    lm/finepix-hs10/fujifilm-finepix-hs10-review.html

    http://www.steves-digicams.com/camera-reviews/fujifi
    lm/finepix-hs20exr/fujifilm-finepix-hs20exr-review.h
    tml

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2011-08-26 10:20:04
    Od: pawlab <a...@z...pl>

> [...]
    > rzadko, ale posiadanie takiej opcji nie zawadzi. No i jeszcze
    > ucieszyłbym się gdyby matryca była na tyle duża żeby przy ISO200 nie

    Też podobnie szukałem w zeszłym roku pod kątem zdjęć z wakacji (miały
    być robione z okna samochodu + dzieci w ruchu + dobre zdjęcia przy
    kiepskim oświetleniu + filmy dobrej jakości i nie powalać ciężarem)
    Wymiana z CanonPro1 (jak na starą hybrydę - rewelacja) który dokonał żywota.

    Wybór padł na lustrzankę Pentax KX + kit 18-50 + enelopy + karta + filtr
    uv-pol hoya

    jedna z mniejszych lustrzanek, kręci ładne filmy, szybki (bardzo szybki
    w porównaniu do dowolnego kompakta), zdał egzamin na wakacjach 2011.

    zmieściłem się w cenie do 2000

    Wcześniej brałem pod uwagę właśnie Fuji HS-20EXR ze względu na
    uniwersalność i Samsunga EX1 (piękne fotki i bardzo jasny obiektyw,
    odpadł ze względu na mały zoom i niską rozdzielczość filmów)

    Dziś nie żałuję

  • 5. Data: 2011-08-26 13:41:34
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "semaforek" <m...@...sygnaturce> wrote:

> [...]
    > ludzi obeznanych z konkretnymi tematami. Jestem w momencie zmieniania
    > aparatu na nowy, dlatego postanowiłem poprosić was o radę.

    Chciałbym pomóc, bo widzę, że wstępnie orientujesz się w temacie,
    poza tym sam lubię tematy kolejowe (nie uprawiam spottingu, ale staram
    się odnajdywać stare klimaty kolejowe z mojej zamierzchłej przeszłości
    głęboko zakodowane w podświadomości).

    Niestety, w kompaktach nie pomogę - to trochę zamierający (jeśli
    chodzi o jakość) segment, coraz bardziej podgryzany przez komórki, więc
    producenci idą raczej w bajery niż jakość.
    Sam jednak chętnie korzystam z Waszej pracy i powiem, że jeśli temat
    nie wstrzeliwuje się w moje wąskie zainteresowania (stare klimaty), to
    zdjęcie ratują już tylko aspekty fotograficzne, ot choćby klasyczne
    "fotogeniczne klimaty": noc, mgła, śnieżyca, ulewa, a wtedy większość
    kompaktów prawie nie daje rady (raz robiłem zlot modelarzy - fajna
    sprawa, tylko że była to sala gimnastyczna z małymi okienkami pod
    sufitem, oświetlenie tylne (!), w dodatku dzień był deszczowy, a modele
    w ruchu - posiadacze kompaktów byli bez szans.

    Jeśli chodzi o jakość obrazu w trudnych warunkach, to polecam
    najlepszy dostępny (mój :) ranking matryc - znacznie lepszy od
    syntetycznego wskaźnika DxO, które wyliczając go, na kilku poziomach
    samo strzeliło sobie w stopę (jedynie trochę zamotałem z opisem - kiedyś
    go pewnie poprawię, ale pewnie dopiero, jak zachce mi się wydać wersję
    2.0 - kiedy DxO pomierzy nowe pokolenie matryc):
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/
    (na samym dole)

    Jakość obrazu w kompaktach od dawna stoi praktycznie w miejscu (z
    wyjątkiem snobistycznych cacuszek w rodzaju Fuji X100, czy Sigmy) -
    postęp jest symboliczny.

    Radziłbym zatem przeformatować pytanie - sprawdzić, który z
    najtańszych EVILi ("kompakt z odłączaną optyką": Sony NEX, Samsung NX,
    Panasoniki G i Olympusy PEN) by Ci pasował, a następnie uderzaj z
    pytaniem o dostępność np. długiej stałki pod dany bagnet. Jakość będzie
    "lustrzankowa" (nie licz na jakość kompaktowych megazoomów na długim
    końcu), a filmowanie i kadrowanie - jak w kompakcie.

> [...]
    > Przeglądałem trochę stron gdzie można sobie wyszukać wg parametrów,
    > ale wygląda na to że moje wymagania są mniej standardowe, a wybór jest

    Powyżej kompaktów bez doczepek to chyba tylko "lustra" Pentaksa, w
    tym najlepszy "dwusystemowy" k-r.

    > Dodam też że robię głównie zdjęcia pociągów, więc aparat musi w miarę
    > szybko reagować gdy mnie coś zaskoczy.

    No i tu przy kompaktach wciąż jest największy "bul".

    > ucieszyłbym się gdyby matryca była na tyle duża żeby przy ISO200 nie
    > wychodziły szumy.

    Jw., bez większej "nadzieji" na poprawę. ;-)

    > Z góry dzięki za pomoc i gdybyście mieli jakieś skomplikowane pytania
    > dotyczące naszej lub innej europejskiej kolei zapraszam na
    > pl.misc.kolej

    Eee, myślałem że sam nam tu wyjaśnisz kilka spraw... ;-)

    pozdrawiam serdecznie

    /-/

    Mariusz [mr.]

    ladakhNAwp.pl