  • 1. Data: 2011-08-26 13:28:24
    Temat: Paproch na matrycy w Nikonie D80
    Od: Velvet <b...@n...pl>

    Witam

    Zauważyłem na zdjęciach ciemną plamkę w górnym obszarze zdjęcia
    (najbardziej widoczna przy zdjęciach nieba) Myślałem że to obiektyw,
    wyczyściłem, ale nic to nie dało.
    Po zdjęciu obiektywu, podniesieniu lustra i dokladnym obejrzeniu
    matrycy stwierdziłem, że coś na niej jest i jest widoczne gołym okiem,
    ale ajgorsze jest to że to coś nie chce się zdmuchnąć, trzyma się, wiec
    pewnie jest to jakieś zabrudzenie.

    Czym to najlepiej usunąć?

    Velvet

  • 2. Data: 2011-08-26 13:55:13
    Temat: Re: Paproch na matrycy w Nikonie D80
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 26.08.2011 15:28, Velvet wrote:
> [...]
    > matrycy stwierdziłem, że coś na niej jest i jest widoczne gołym okiem,
    > ale ajgorsze jest to że to coś nie chce się zdmuchnąć, trzyma się, wiec

    Najlepiej usuwać to serwisem. Można też kupić zestawy do czyszczenia
    matrycy.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 3. Data: 2011-08-26 13:57:23
    Od: "Krasnal" <k...@o...pl>

    Czym to najlepiej usunąć?

    Jeśli nie daje rady na sucho to próbuj na mokro. Ja usuwałem takim
    patyczkiem:
    http://allegro.pl/rotin-szpatulki-do-czyszczenia-mat
    rycy-matryc-mf-i1772355676.html
    Sprawdziło się doskonale, ale musiałem najpierw mokrym przejechać a
    następnie suchym bo po samym mokrym pozostały jakieś smugi.

  • 4. Data: 2011-08-26 18:18:45
    Od: Velvet <b...@n...pl>

    "Krasnal" <k...@o...pl> sobie w swoim poście napisał (a):

> [...]
    > i1772355676.html Sprawdziło się doskonale, ale musiałem najpierw
    > mokrym przejechać a następnie suchym bo po samym mokrym pozostały

    Dzięki za radę. Trochę sie boje dotykać po matrycy :) Chyba oddam do
    serwisu.

    Velvet

  • 5. Data: 2011-08-26 19:44:45
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Velvet:

> [...]
    > matrycy stwierdziłem, że coś na niej jest i jest widoczne gołym okiem,
    > ale ajgorsze jest to że to coś nie chce się zdmuchnąć, trzyma się, wiec

    Ale próbowałeś gruszką?

    Ja kiedyś miałem włosek, wiedziałem, że pod żadnym pozorem nie należy używać
    patyczków do uszu, więc wziąłem taki patyczek, przyłożyłem i zdjąłem włosek
    nie uszkadzając niczego :))))

  • 6. Data: 2011-08-26 21:42:28
    Od: Velvet <b...@n...pl>

    Mateusz Ludwin <n...@s...org> sobie w swoim poście napisał (a):

    > Ale próbowałeś gruszką?

    Tak. Jeszcze będę próbował, może za którymś razem się uda.

    > Ja kiedyś miałem włosek, wiedziałem, że pod żadnym pozorem nie
    > należy używać patyczków do uszu, więc wziąłem taki patyczek,
    > przyłożyłem i zdjąłem włosek nie uszkadzając niczego :))))

    Ja sie boje dotykać matrycy, może jestem przewrażliwiony :))

    Velvet

  • 7. Data: 2011-08-26 21:43:53
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 26/08/2011 22:42, Velvet wrote:

    > Tak. Jeszcze będę próbował, może za którymś razem się uda.

    > Ja sie boje dotykać matrycy, może jestem przewrażliwiony :))

    Jesteś, bo ja na wakacjach nie miałem patyczka, więc włos z matrycy
    zdjąłem rogiem koszulki. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 8. Data: 2011-08-26 23:31:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Velvet:

    > Tak. Jeszcze będę próbował, może za którymś razem się uda.

    No to na mokro, ale nic się nie bój, a przy okazji wyczyścisz też wszystkie
    inne syfki, których gruszka nie usuwa.

    Czyszczenie w serwisie ma o tyle sens, że potrafią też wyczyścić matówkę,
    czego sam nie masz szans zrobić.

  • 9. Data: 2011-08-27 09:14:07
    Od: Velvet <b...@n...pl>

> [...]

    > Czyszczenie w serwisie ma o tyle sens, że potrafią też wyczyścić
    > matówkę, czego sam nie masz szans zrobić.

    Uff... odważyłem się i przejechałem na sucho patyczkiem do uszu :))

    Zniknęło. Strach ma wielkie oczy jak widać :D

    Velvet

  • 10. Data: 2011-08-27 14:02:52
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Velvet:

    > Uff... odważyłem się i przejechałem na sucho patyczkiem do uszu :))

    Ja nie pisałem, że przejechałem, tylko *zdjąłem* :)))