  • 1. Data: 2011-08-27 14:27:35
    Temat: Alternatywa dla gimpa pod windows?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Coś darmowego, w miarę lekkiego, z większymi możliwościami niż Paint.net

  • 2. Data: 2011-08-27 14:43:20
    Temat: Re: Alternatywa dla gimpa pod windows?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-27 16:27, Mateusz Ludwin pisze:
    > Coś darmowego, w miarę lekkiego, z większymi możliwościami niż Paint.net

    A gimp zły? Można go przerobić na szopa jeśli chodzi o meny,
    klawiszologię i funcjonalność.

    --
    pozdrawia Adam
    /marzenia są jak stal: uderzenie może zabić, lecz rdza każde w końcu

  • 3. Data: 2011-08-27 16:28:59
    Od: "Michał M. Lechański" <m...@d...eu>

    On 27.08.2011 15:27 Mateusz Ludwin wrote:

    > Coś darmowego, w miarę lekkiego, z większymi możliwościami niż Paint.net

    Photoline? Tylko że nie jest darmowy - 59 euro..
    http://www.pl32.com/

    --
    Mis'

  • 4. Data: 2011-08-27 16:58:35
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > A gimp zły? Można go przerobić na szopa jeśli chodzi o meny,
    > klawiszologię i funcjonalność.

    Irytuje mnie swoją pryszczerskością.

  • 5. Data: 2011-08-27 23:37:46
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    "Niiie-ma" (Ani Mru Mru "Chińska restauracja")

    > Irytuje mnie swoją pryszczerskością.

    Potrenuj autosugestię. Walnij sobie tapetę z wilczkiem na pulpit.
    Powtarzaj sobie przed snem, ze GIMP jest zajebisty, ma bajerancki
    oldskulowy interfejs i do tego ... - "kaaawa graatis" (Ani Mru Mru
    "Dylemat studenta") ;-)
    Do wszystkiego można się przyzwyczaić - do GIMPA też.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 6. Data: 2011-08-28 10:10:38
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-08-28 01:37, EMPI wrote:
    > Do wszystkiego można się przyzwyczaić - do GIMPA też.

    Ja nie mogę :/. Próbowałem już wielokrotnie. Mając 15 lat z oczywistych
    względów wolałem pirackiego photoshopa. Mając 24 lata wolę nie mieć w
    ogóle edytora... Po godzinie pracy w GIMP mam już ochotę oślepnąć.

    pozdrawiam,
    PK

  • 7. Data: 2011-08-28 10:13:58
    Od: "maniooo (z domu)" <m...@g...com>

    W dniu 2011-08-28 12:10, Kosu pisze:

    > Ja nie mogę :/. Próbowałem już wielokrotnie.

    Poczekaj do końca roku, możliwe, że w końcu Ci się uda :-) :
    http://www.dobreprogramy.pl/GIMP-2.7.3-wydany-2.8-co
    raz-blizej,Aktualnosc,27346.html

    --
    pozdrawiam, Marian

    GIMP tutoriale: http://www.maniooo.pl
    Turystycznie: http://turysta.maniooo.pl

  • 8. Data: 2011-08-28 10:50:06
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-08-28 12:13, maniooo (z domu) wrote:
    > Poczekaj do końca roku, możliwe, że w końcu Ci się uda :-) :
    > http://www.dobreprogramy.pl/GIMP-2.7.3-wydany-2.8-co
    raz-blizej,Aktualnosc,27346.html

    Program graficzny powinien być jak ramka monitora: prosty, stonowany
    kolorystycznie (najlepiej skala szarości) i z prymitywnymi grafikami na
    przyciskach.

    GIMP wygląda, jakby był tworzony nie przez target (grafików) tylko przez
    informatyków (gadżeciarzy). Szef projektu mówi "zróbmy zajebiste ikony,
    bo nasz program musi być dziełem sztuki!". Interfejs optycznie konkuruje
    ze zdjęciem. Nie jest ramką.

    Oczywiście część winy może być po mojej stronie. Jestem "niedzielnym"
    użytkownikiem, nie znam wszystkich funkcji. Patrząc na menu czy toolbar
    muszę się czasem zastanowić w co kliknąć. To zastanawianie nie jest w
    GIMPie przyjemne. Jeśli ktoś leci na skrótach klawiszowych, to
    rzeczywiście boli go to mniej.

    Photoshop 6 - mój pierwszy (2000):
    http://www.fmjassoc.com/Wine-Images/PhotoShop-6.png

    GIMP 2.6 (2011):
    http://gimp-win.sourceforge.net/images/gimp26.png

    pozdrawiam,
    PK

  • 9. Data: 2011-08-28 11:05:19
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Kosu:

> [...]
    > informatyków (gadżeciarzy). Szef projektu mówi "zróbmy zajebiste ikony,
    > bo nasz program musi być dziełem sztuki!". Interfejs optycznie konkuruje

    Po prostu gimpa robią ludzie, którzy nie zajmują się grafiką. Oni jedynie
    piszą algorytmy przetwarzania obrazu, ale sami z nich nie korzystają.

  • 10. Data: 2011-08-28 17:11:21
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-08-28 12:50, Kosu pisze:

> [...]
    > muszę się czasem zastanowić w co kliknąć. To zastanawianie nie jest w
    > GIMPie przyjemne. Jeśli ktoś leci na skrótach klawiszowych, to

    Może zatem Gimpshop? Gimp z nakładką powodującą, ze jego interfejs
    przypomina Photoshopa -
    http://www.dobreprogramy.pl/GIMPshop,Program,Windows
    ,11694.html

    --