  • 11. Data: 2012-01-15 18:39:42
    Temat: Re: Almera N16 wolne obroty
    Od: "PavveL" <l...@i...pl>

    ... N16 ...(japończyk:-( )...Linka gazu w tym modelu nie istnieje...

    N16 produkowana była w UK. W wersji po liftingu, bez linki gazu, złe wolne
    obroty można uzdrowić myjąc i programując przepustnicę, ale wcześniej
    sprawdzając przepływomierz powietrza. Jak mówi prastare polskie przysłowie -
    przepływomierz Boscha wrzuć do kosza...

  • 12. Data: 2012-01-15 19:22:14
    Od: z <z...@g...pl>

    > Zacznij jednak najpiew od podjechania do mechanika, żeby sprawdził co z
    > tymi obrotami. Jak już samochód będziesz miał sprawny, wtedy dopiero
    > decyduj o ewentualnych kombinacjach, bo najprawdopodobniej nie będziesz
    > potrzebował wtedy już żadnych dalszych interwencji.

    Dzięki.
    Odkąd wsiadłem do tego samochodu to ta "niemoc" mi przeszkadzała. Chyba
    było te 900obr.) Myślałem że się przyzwyczaję. Tyle japończyków na
    mieście i jakoś dają radę.
    Później były kłopoty z sondami, immobilizerem (tu to dopiero niezłe
    cyrki). Teraz widzę że i przepływomierz może być BEE. Niby wszystko ma
    się prawo wyeksploatować ale tutaj elektronika zamiast pomagać tylko
    komplikuje diagnozę uszkodzenia :-(

  • 13. Data: 2012-01-16 03:33:36
    Od: to <t...@i...pl>

    begin z

    > Niby wszystko ma
    > się prawo wyeksploatować ale tutaj elektronika zamiast pomagać tylko
    > komplikuje diagnozę uszkodzenia :-(

    Pomaga i to bardzo, tylko znajdź mechanika (albo i amatora), który umie
    to robić, bo większość mechaników ogranicza się do odczytania kodów
    błędów, co trudno nawet nazwać diagnostyką.

  • 14. Data: 2012-01-16 07:24:59
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-01-16 03:33, to pisze:

    > Pomaga i to bardzo, tylko znajdź mechanika (albo i amatora), który umie
    > to robić, bo większość mechaników ogranicza się do odczytania kodów
    > błędów, co trudno nawet nazwać diagnostyką.

    Widziałem jak kilku speców "diagnozowało" sondę lambda. Jedni grzebali
    przez pół godziny w specjalistycznym oprogramowaniu a inni mierzyli
    prądy na sondzie. Każdy mówił co innego a i tak najlepszą diagnozą
    okazała się sondy na nową. Cała prawda o elektronice w samochodach :-(
    Samochód miał ewidentny feler a komputer żadnych błędów nie wyświetlał.

    W ten sposób to 10 lat temu diagnozowałem komputery (podmiana po kolei
    na sprawną część) Dzisiaj w serwisie wkłada się kartę diagnostyczną w
    slot i wszystko jasne. Jakiś rozdźwięk dostrzegam.

  • 15. Data: 2012-01-16 16:35:25
    Od: to <t...@i...pl>

    begin z

> [...]
    > okazała się sondy na nową. Cała prawda o elektronice w samochodach :-(
    > Samochód miał ewidentny feler a komputer żadnych błędów nie wyświetlał.

    Sondę lambda to akurat diagnozuje się w banalny sposób, więc na fajnych
    specjalistów trafiłeś. To chyba, że to był 1% przypadków, kiedy sonda
    czasem pracuje dobrze, a czasem źle i trafiali akurat na momenty, gdy
    pracowała dobrze.

  • 16. Data: 2012-01-16 17:47:38
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-01-16 16:35, to pisze:
> [...]
    > specjalistów trafiłeś. To chyba, że to był 1% przypadków, kiedy sonda
    > czasem pracuje dobrze, a czasem źle i trafiali akurat na momenty, gdy

    Widocznie należę do tego 1% Tylko że te momenty to był rząd wielkości
    kilkunastu sekund (tak na przemian) a po półgodziny walki podłączył
    jakąś starą szrotową sondę i się wyjaśniło.
    Niestety miałem możliwość przetestowania tylko czterech.
    Gość z serwisu nissana też nie był pewny bo miał dziwne wskazania ale
    nie wiedział czy sonda, przepływomierz czy rozrząd. :-(

  • 17. Data: 2012-01-16 22:01:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Jan 2012 22:43:26 GMT, to napisał(a):
    > begin J.F.
    >
    > Sprawne auto nie zmniejsza obrotów do 500 rpm, żeby potem wrócić na 900
    > rpm.

    Nie mowie nie, ale co proponujesz - zdac na zlom i kupic nowe, czy owinac
    wezem ogrodowym ?

    J.

  • 18. Data: 2012-01-16 22:42:28
    Od: Pietia <v...@w...pl>

    z wrote:

    > Kiepsko mi się jeździ N16 1,5 benzyna po mieście.
    > Silnik jest słaby na wolnych obrotach (japończyk:-( ) Do tego jeszcze
    > dochodzi zestopniowanie skrzyni. Obroty przy zmianie biegów spadają do
    > 500 (później stabilizują się na na ok 900) ale to jest właśnie ten
    > moment kiedy trzeba szybko dodać gazu i ruszyć a tu dętka i mozolne
    > zbieranie się do jazdy.

    Miałem takie same objawy a Almerze N15, jak musiałem jechać w czasie
    ogromnej ulewy i chyba mi coś elektrykę zalało. spadały obroty i powoli
    bardzo sie zbierał po zmianie biegów.
    Ale przetarłem papierem wszystko, przez noc przeschło jeszcze i samo
    przeszło.

    W każdym razie normalne to to nie jest.
    Ja bym oddał mechanikowi.