  • 21. Data: 2010-08-09 17:40:23
    Temat: Re: Ale si? ludzie zachwycaj? mega starymi autami...
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 09 Aug 2010 17:28:46 +0200, Ola napisał(a):

    > Dobrze że Pan Komorowski ten VAT zwiększył...

    Kiedy miał możliwość to zrobić? 1 głos na 460 głosujących raczej nie
    pozwala na takie wyczyny.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 22. Data: 2010-08-09 18:25:35
    Od: Olek <a...@d...pl>

    W dniu 2010-08-09 17:28, Ola pisze:

    > przecież rząd ma deficyt. Dobrze że Pan Komorowski ten VAT zwiększył...
    > bo głupie kaczki tego nie zrobiły...

    że kto zwiększył?

    > Powinni zrobić 25% jak we Szwecji - najbogatszym kraju UE.

    aha, tylko porównaj sobie zarobki dziecko

  • 23. Data: 2010-08-09 19:08:08
    Temat: Re: Ale się ludzie zachwycają mega starymi autami...
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 09 Aug 2010 16:38:04 +0200, Ola <o...@o...pl> wrote:

    > Co za naród. Moim zdaniem auta starsze niż 7 lat powinno
    > się utylizować albo montować ograniczniki prędkości do 20 km/h - w TVP
    > expert się wypowiadał że 7 letnie auto jest technicznie zniszczone.

    Przemek! Masz do zutylizowania dwa czerwone strucle! :)

    r.
    _____________

  • 24. Data: 2010-08-09 19:17:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-08-09 16:52, Ola pisze:
    > A jaki? Lekarze są za tym żeby wszyscy byli zdrowi więc też woleliby
    I co ci biedni lekarze by robili, gdyby tak wszyscy zdrowi byli?
    Normalnie zęby w ścianę i modlić się o jakąś cholerę :->
    Maciek

  • 25. Data: 2010-08-09 19:58:12
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ola" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Przeglądałam dziś onet.pl i ktoś rzucił w dyskusji takim linkiem:
    >
    > http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_7/e65/
    >
    > chodzi o opis tego starego BMW. Nie źle się ktoś bardzo głupi zachwyca
    > starym BMW :( Co za naród. Moim zdaniem auta starsze niż 7 lat powinno się
    > utylizować albo montować ograniczniki prędkości do 20 km/h - w TVP expert
    > się wypowiadał że 7 letnie auto jest technicznie zniszczone.
    >

    > Pozdrawiam

    Ja tam mam jedno co ma 18 lat i nastepne co ma 23. Obydwa na V. Ani sie
    nich nie wstydze, przeglady przechodza normalnie a i bez problemu mozna pol
    europy objechac. Te mlodsze pali tyle co nowe co ma DPFy, elektronike i
    kosztuja majatek. Hmm, nie smiem twierdzic ze pali mniej i taniej !

    PZDr
    Adam

  • 26. Data: 2010-08-09 20:16:47
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Nowe auto o tyle jest dobre bo nakręca gospodarkę, tworzy miejsca pracy w
    > fabrykach i buduje dobrobyt. Na stare powinien być bardzo wysoki podatek.

    Totalna bzdura.
    Nawet sobie nie zdajesz sprawy na czym polega rynek motoryzacyjny.
    Wbrew temu co piszesz to właśnie dzięki starym samochodom, w których trzeba
    wymieniać części zamienne istnieje ogromna produkcja i sprzedaż części
    zamiennych i to w Polsce, bo dzięki zapotrzebowaniu na masową produkcję
    części, powstają lokalne firmy produkcyjne oraz warsztaty usługowe. Dzięki
    temu właśnie rozwija się rynek motoryzacyjny.
    Natomiast kupując nowe auto "nabijaja się kabzę" tylko i wyłącznie wielkim,
    zagranicznym koncernom samochodowym. Dobrze jeszcze jak ten koncern
    inwestuje w Polsce stawiając fabryki, montownie. Ale ilu osobom dają
    zatrudnienie ? Sto, dwieście, pięćset ?
    W przypadku rynku motoryzacyjnego części zamiennych tworzy się rynki pracy
    dla wiele większej liczby osób, ponieważ w produkcji i dystrybucji tych
    części bierze udział wiele firm. Huta musi wytworzyć stal, stopy aluminium
    czy miedzi, zakłady chemiczne muszą wytworzyć tworzywa sztuczne i lakiery,
    zakłąd mechaniczny musi wytworzyć część, zakład papierniczy opakowanie,
    firma transportowa musi dowieźć tę część do hurtowni, hurtownia musi
    rozesłać do sklepów korzystając z usług firm kurierskich czy poczty,
    sklepikarz część sprzeda, a mechanik ją zamontuje. Co jeszcze ciekawsze, ta
    sama część w nowowyprodukowanym samochodzie kosztuje kilkadziesiąt razy
    taniej od części sprzedanej na wymianę.

    Co zaś się tyczy stwierdzenia, że stare samochody są niebezpieczne to także
    jest bzdura, ponieważ niebezpiecznymi się one stają nie dlatego, że są
    stare, lecz dlatego, że są zaniedbywane. Problem jest w tym, ze wielu
    użytkowników kupując samochód jest zbyt biedna, aby go utrzymać i później
    starają się oszczędzać na naprawach, wykonując tylko te naprawy, które już
    trzeba wykonać jak auto przestaje jeździć.
    W polskim społeczeństwie brak jest cechy dbania o samochód i jego
    bezpieczeństwo. Ale stopniowo to się zmienia. Im ludzie będą bogatsi, tym
    łatwieją będą wydawać pieniądze. Ale, żeby byli bogatsi to muszą powstać
    rynki pracy i dobrej płacy.

  • 27. Data: 2010-08-09 20:19:46
    Od: z <z...@g...pl>

    Ola pisze:

    > przecież rząd ma deficyt. Dobrze że Pan Komorowski ten VAT zwiększył...
    > bo głupie kaczki tego nie zrobiły...
    > Powinni zrobić 25% jak we Szwecji - najbogatszym kraju UE.

    Ło matko!!!
    Napisz ile masz lat bo nie wiem czy się śmiać czy żałować.
    Niby z kobiety nie ładnie ale koniecznie chcesz sobie zasłużyć

    PS. To zaczyna być przerażające co potrafi tvn zrobić z młodym człowiekiem

  • 28. Data: 2010-08-09 20:24:18
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > przecież rząd ma deficyt. Dobrze że Pan Komorowski ten VAT zwiększył... bo
    > głupie kaczki tego nie zrobiły...
    > Powinni zrobić 25% jak we Szwecji - najbogatszym kraju UE.

    A ja myślę, że powinni zrobić po równo, 50% VAT, 50% dochodowy, a nam
    zostawić g.... :)
    Niestety jak pokazuje historia krajów byłego układu socjalistycznego to
    najwiekszy deficyt jest tam, gdzie są największe podatki.
    Dzieje się to z prostej przyczyny - otóż tam, gdzie są podatki wysokie,
    powstaje "szara strefa". Faktem jest, że im większe są podatki tym więcej
    jest pracujących "na czarno" oraz firm, które zaczynają kombinować, aby
    obejść podatki.
    Niski podatek powoduje, że przestaje się opłacać kombinowanie. Poza niskimi
    podatkami ważna jest także stabilność podatkowa, ponieważ częste zmiany w
    podatkach doprowadzają firmy do upadłości.

  • 29. Data: 2010-08-09 21:31:29
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 9 Aug 2010 20:16:47 +0200, Plumpi <p...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    > zagranicznym koncernom samochodowym. Dobrze jeszcze jak ten koncern
    > inwestuje w Polsce stawiając fabryki, montownie. Ale ilu osobom dają

    Nikomu się nie nabija, bo w związku z pierdolcem, że nowy model
    musi wyjść co 3-5 lat lwią część zarobku zżera proces projektowy
    i przygotowanie produkcji.

    r.
    _____________

  • 30. Data: 2010-08-09 21:59:33
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Nikomu się nie nabija, bo w związku z pierdolcem, że nowy model
    > musi wyjść co 3-5 lat lwią część zarobku zżera proces projektowy
    > i przygotowanie produkcji.

    Nie przesadzajmy.
    Kolejne modele zazwyczaj produkowne są na bazie starszych modeli, często na
    bazie starych podzespołów, starych płyt podwoziowych czy też starych
    konstrukcji, a wymianie podlegają detale, głównie wizualne.