  • 1. Data: 2010-08-09 12:31:38
    Temat: Umweltzone - plakietki.
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Hej.
    Chcialem wjechac do centrum pewnego miasta i dowiedzialem sie o
    umweltzone i tych ekofaszystowskich akcjach. Okazuje sie, ze diesel
    2004r dostanie naklejke ZOLTA a np. totalny benzynowy rupiec z 1994r
    dostanie zielona. Jednak na forum Vectry dokopalem sie do tematu gdzie
    koles posiadajac Vectre B diesla dostal zielona, bo zrobil badanie
    spalin i wyszla norma Euro 4. Nasuwa sie kilka pytan, gdzie zrobic takie
    badanie w PL, zeby Niemcy uznali (bo domyslam sie, ze u nich to ciezko,
    kiedys chcialem sie dogadac po angielsku na stacji diagnostycznej to byl
    hardkor, kompletnie nic nie kumali), ile to kosztuje? Bo po roczniku to
    dostane pewnie zolta. Gdzie w ogole mozna sprawdzic jaka norme spelnia
    dane auto z danym silnikiem? Jest jakas strona? Bo w dowodzie nie ma nic
    na ten temat.

  • 2. Data: 2010-08-09 13:56:47
    Temat: Re: Umweltzone - plakietki.
    Od: " e^x/dx" <d...@g...pl>

    Cześć,

    Dostęp d net-u masz, to myślę, że do właściwych informacji
    (nawet po polsku) już dotarłeś. Możesz plakietkę kupić
    na miejscu i chyba jest taniej niż przez internet.
    Co do badania technicznego, jeżeli zrobisz to w DE i przyniesiesz
    im wynik, to może dadzą zieloną. U nich sprawa jest prosta,
    badania emisji są w dowodach rejestracyjnych i trzeba je co jakiś
    czas aktualizować.

    Pozdrawiam,
    e^x/dx

  • 3. Data: 2010-08-09 14:46:47
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > Nasuwa sie kilka pytan, gdzie zrobic takie
    > badanie w PL, zeby Niemcy uznali

    Nigdzie.

    > Bo po roczniku to dostane pewnie zolta.

    2004 - tak.

    > Gdzie w ogole mozna sprawdzic jaka norme spelnia
    > dane auto z danym silnikiem? Jest jakas strona? Bo w dowodzie nie ma nic
    > na ten temat.

    W briefie niemieckim, o ile go posiadasz.

  • 4. Data: 2010-08-09 20:18:34
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości news:i3olea$b0s$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > Gdzie w ogole mozna sprawdzic jaka norme spelnia dane auto z danym
    > silnikiem? Jest jakas strona? Bo w dowodzie nie ma nic na ten temat.

    Ja mam Seata Toledo z 2000 r. TDi 110 KM, ale pierwsza rejestracja w Polsce
    była w 2007 r. i pan dał mi zieloną plakietkę, patrząc zapewne na date
    pierwszej rejestracji w Polsce. Ale nie mam mu tego za złe :)
    Pozdrawiam!
    Marek
    Seat Toledo 1,9 TDi
    Płock

  • 5. Data: 2010-08-09 22:07:01
    Od: "Rafal..." <r...@i...addr.arpa>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał
    w wiadomości grup dyskusyjnych:i3olea$b0s$...@n...news.atman.pl...
> [...]
    > umweltzone i tych ekofaszystowskich akcjach. Okazuje sie, ze diesel
    > 2004r dostanie naklejke ZOLTA a np. totalny benzynowy rupiec z 1994r

    Raczej dostaniesz żółta... http://www.umweltzone.pl/plakietka/ gdybyś
    kupował, to polecam tego człowieka, szybko i bezproblemowo :)

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 6. Data: 2010-08-10 09:42:23
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 9 Sie, 22:07, "Rafal..." <r...@i...addr.arpa> wrote:
> [...]
    >
    > Raczej dostaniesz żółta...http://www.umweltzone.pl/plakietka/gdybyś
    > kupował, to polecam tego człowieka, szybko i bezproblemowo :)

    EE tam , ja mam TDI 2004 w Octavii (1,9 105 km) i mam zieloną ;-) Może
    Pan na DEKRA w Gdańsku nie zakumał a może sie pomylił.
    Fakt jest tylko taki że kupując w Polsce przepłacasz (chyba z 80 zł, a
    w DE 5 euro).

  • 7. Data: 2010-08-10 10:10:42
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 00:42:23 -0700 (PDT), Tatanka napisał(a):

    > EE tam , ja mam TDI 2004 w Octavii (1,9 105 km) i mam zieloną ;-) Może
    > Pan na DEKRA w Gdańsku nie zakumał a może sie pomylił.

    Albo Octavia spełnia normę Euro4.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2010-08-10 15:40:45
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 10 Sie, 10:10, MadMan <m...@n...wp.pl> wrote:

    > Albo Octavia spełnia normę Euro4.

    O ile wiem to bez DPF nie spelnia, a moja nie ma (całe szczęście).

  • 9. Data: 2010-08-10 22:02:58
    Od: "Rafal..." <r...@i...addr.arpa>

    Użytkownik "Tatanka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Pan na DEKRA w Gdańsku nie zakumał a może sie pomylił.
    > Fakt jest tylko taki że kupując w Polsce przepłacasz (chyba z 80 zł, a

    77zł kurierem, 65 poleconym, nie jest to koszmarnie dużo. W pzmocie to
    chyba około 180zł z tego co wiem i jakieś 2 tygodnie czekania, choc nie
    jestem tego pewien. W .de to mi się bujac nie chciało, nie znam biegle
    języka, nie miałem ochoty szukac warsztatów itd....