    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ale si? ludzie zachwycaj? mega starymi autami...
    Date: Mon, 9 Aug 2010 20:24:18 +0200

    Użytkownik "Ola" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i3p6rm$l2i$1@news.onet.pl...

    > przecież rząd ma deficyt. Dobrze że Pan Komorowski ten VAT zwiększył... bo
    > głupie kaczki tego nie zrobiły...
    > Powinni zrobić 25% jak we Szwecji - najbogatszym kraju UE.

    A ja myślę, że powinni zrobić po równo, 50% VAT, 50% dochodowy, a nam
    zostawić g.... :)
    Niestety jak pokazuje historia krajów byłego układu socjalistycznego to
    najwiekszy deficyt jest tam, gdzie są największe podatki.
    Dzieje się to z prostej przyczyny - otóż tam, gdzie są podatki wysokie,
    powstaje "szara strefa". Faktem jest, że im większe są podatki tym więcej
    jest pracujących "na czarno" oraz firm, które zaczynają kombinować, aby
    obejść podatki.
    Niski podatek powoduje, że przestaje się opłacać kombinowanie. Poza niskimi
    podatkami ważna jest także stabilność podatkowa, ponieważ częste zmiany w
    podatkach doprowadzają firmy do upadłości.