  • 21. Data: 2013-12-31 09:47:12
    Temat: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

    > Na wszelki wypadek producentów aku Nikon potraktował jeszcze
    > gorzej - widocznie tam też mogła się zakraść ta przebrzydła Sigma. :)
    > A jak już mówiłem - można kontynuować tę logikę - Sigma to firma bardzo
    > przebiegła i kto wie, co jeszcze Nikon będzie musiał zablokować dla
    > dobra klientów. ;-)

    Nie dostrzegasz całości problemu. A sytuacja wygląd atak: chińczyk produkuje
    aku nie trzymające parametrów. Nieświadomi ludzie to kupują, a później na
    forach skarżą się na aparaty że krótko działają na baterii, albo że powoli
    ładuje się lampa błyskowa i często nie dociera do nich że winny jest
    badziewny aku jaki sobie kupili.

    Wycinając złe aku producent aparatu (czy dowolnego sprzętu) pozbywa się tego
    kłopotu. Popatrz na Apple - tam wiele spośród dostępnych akcesoriów nie ma
    zamienników. Przez długi czas nawet kabelki trzeba było kupować oryginalne.
    Chińczycy złamali zabezpieczenia kabelków i już je produkują jaki jest
    efekt? Podpinasz telefon takim kabelkiem w którym chińczyk zaoszczędził na
    miedzi i telefon ładuje się tylko do 95% bo więcej nie daje rady - za mały
    przekrój żyły.

    Wracając do aku jestem przekonany ze Nikon albo już udziela albo udzieli
    udzieli licencji innym producentom, ale tylko tym markowym trzymającym
    parametry.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2013-12-31 11:03:16
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-12-31 09:39, Ergie pisze:

    > Co z tego że np. Sigma z Pentaksem działa ok, jeśli zarówno Canon jak i
    > Nikona oferują więcej szkieł niż Pentax i Sigma razem wzięte? Cóż
    > takiego wnosi Sigma aby z jej powodu rezygnować z Canona albo Nikona na
    > rzecz mniejszych systemów?

    Na przykład 8-16/4.5-5.6, 10-20/3.5, 17-70/2.8-4 Macro, 18-35/1.8,
    30/1.4, 50-150/2.8 to pod cropa. Praktycznie żadne z tych szkieł nie ma
    odpowiednika wśród szkieł systemowych jak i u Tamrona. Pod FF masz
    chociażby 35/1.4, 50/1.4, 85 1.4, które są lepsze optycznie niż ich
    systemowe odpowiedniki (może za wyjątkiem nowego Nikkora 58/1.4) a taka
    35/1.4 kosztuje przy tym połowę tego co wersje systemowe.
    Sigma ostatnio naprawdę robi fajne szkła, do tego zapowiedzi szkieł typu
    24-70/2 też mogą zaostrzać apetyt. Inna sprawa, że w przypadku nowszych
    szkieł ten problem z Nikonem można pominąć bo do większości szkieł można
    wgrać uaktualnienie i problem znika.

    --
    marcin

  • 23. Data: 2013-12-31 11:05:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ergie wrote:

    > Z _jakim_ producentem? Ty ciągle odwracasz problem. To _Sigma_ nie
    > kupiła licencji.

    To dlaczego ich nie zablokują oprogramowaniem?
    Tylko tolerują na rynku? Przecież mogliby ogłosić, że
    Sigma nie kupiła licencji i jej obiektywy będa blokowane.
    Nie chodzi chyba raczej o licencję tylko jakiś inny drobiazg.

  • 24. Data: 2013-12-31 12:32:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]
    > Sigma nie kupiła licencji i jej obiektywy będa blokowane.
    > Nie chodzi chyba raczej o licencję tylko jakiś inny drobiazg.

    Nie wiem, jak w przypadku Nikona, w przypadku Canona obiektywy sigmy
    zgłaszają się jako obiektywy Canona i aparat nie wie, że ma podpiętą sigmę a
    nie szkło systemowe.

    Myślę, że po prostu Sigmy tak dobrze udawały Nikkory że Nikon nie mógł ich
    zablokować softem nie blokując własnych szkieł dlatego zrobili blokadę
    mechaniczną.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 25. Data: 2013-12-31 12:41:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Na przykład 8-16/4.5-5.6, 10-20/3.5, 17-70/2.8-4 Macro, 18-35/1.8, 30/1.4,
    > 50-150/2.8 to pod cropa. Praktycznie żadne z tych szkieł nie ma

    No dobra widzę dwa szkła: 8-16 i 18-35. No to teraz proste pytanie kontrolne
    jaki procent użytkowników potrzebuje tych szkieł 0,1% czy może 0,001% ? To
    jest margines marginesu.

> [...]
    > systemowe odpowiedniki (może za wyjątkiem nowego Nikkora 58/1.4) a taka
    > 35/1.4 kosztuje przy tym połowę tego co wersje systemowe.

    Lepsze optycznie, ale gorsze jeśli chodzi o AF.

    > Sigma ostatnio naprawdę robi fajne szkła, do tego zapowiedzi szkieł typu
    > 24-70/2

    Myślisz że jakikolwiek Profi porzuci system Canona lub Nikona i przejdzie do
    Pentaxa tylko dla tego obiektywu? A co z resztą szkieł jakich ten profi
    potrzebuje?

    Jak na razie jeśli chodzi o profesjonalistów to na rynku ciągle są tylko dwa
    systemu (n może dwa i pół) i Sigma nie działa poprawnie z żadnym z nich,
    więc ryzyko że ktoś odejdzie od Nikona i przejdzie do Canona jest minimalne
    bo tak samo ryzykuje że jego nowa Sigma nie będzie działaś z przyszłym body.

    Co do amatorów to oni najczęściej kupują body + kit + ewentualnie tele. I w
    tym zakresie zarówno Nikona jak i Canon mają wystarczającą ofertę a jak ktoś
    chce tanie to ma Tamrona.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 26. Data: 2013-12-31 12:43:57
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-12-31 12:32, Ergie pisze:

> [...]
    >
    > Myślę, że po prostu Sigmy tak dobrze udawały Nikkory że Nikon nie mógł
    > ich zablokować softem nie blokując własnych szkieł dlatego zrobili

    Nie pisz bzdur, tam nie ma żadnej blokady mechanicznej a problem dotyczy
    kilku szkieł w zakresie działania stabilizacji i AF w trybie live view.

    --
    marcin

  • 27. Data: 2013-12-31 15:04:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie pisz bzdur, tam nie ma żadnej blokady mechanicznej a problem dotyczy
    > kilku szkieł w zakresie działania stabilizacji i AF w trybie live view.

    Odnoszę się do tego zdania z linka:
    "Wszystko wskazuje na to wina drobnej aczkolwiek zamierzonej zmiany
    konstrukcyjnej."
    Jeśli problem nie jest mechaniczny a tylko softwareowy to w takim razie ktoś
    podlinkował na grupę błędny artykuł, a sytuacja niczym nie różnic się od
    poprzednich wpadek Sigmy - nie dość dokładnie skopiowali protokół
    komunikacyjny.

    Nie zmienia to w żaden sposób meritum sprawy - Sigma nie kupiła licencji i
    została przyblokowana. Problemem nie jest body Nikona ale obiektyw Sigmy
    niekompatybilny z systemem Nikona.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2013-12-31 16:16:58
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2013 09:47:12 +0100, Ergie napisał(a):

    [...]
> [...]
    > forach skarżą się na aparaty że krótko działają na baterii, albo że powoli
    > ładuje się lampa błyskowa i często nie dociera do nich że winny jest

    I w tym przypadku producent powinien uświadamiać, a nie blokować takie
    rozwiązanie.

> [...]
    > miedzi i telefon ładuje się tylko do 95% bo więcej nie daje rady - za mały

    I co z tego? Problem jest prosty i oczywisty, a zaczyna się i kończy na
    nazwie producenta danego wyrobu (czyli np. akumulatora) u którego należy
    szukać pomocy.

    > Wracając do aku jestem przekonany ze Nikon albo już udziela albo udzieli
    > udzieli licencji innym producentom, ale tylko tym markowym trzymającym
    > parametry.

    Chyba sobie jaja robisz. Udzielanie licencji na akumulator? Powtórzę:
    zwykły akumulator, najzwyklejszy na świecie. Czym to ma się niby różnić
    od kabla zasilającego, ładowarki, kabla USB czy karty pamięci? Ważne
    jest by spełniał dane parametry i tyle.

    Idąc tym tropem niech wszyscy wprowadzą licencje na kompatybilne ze sobą
    akcesoria i tylko od wyznaczonych producentów będziesz mógł kupować. Nie
    wiem jak Tobie, ale mnie to pachnie monopolem lub ew. oligopolem.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 29. Data: 2014-01-01 09:43:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Chyba sobie jaja robisz. Udzielanie licencji na akumulator? Powt�rz�:
    >
    > zwyk�y akumulator, najzwyklejszy na �wiecie. Czym to ma si� niby r�ni�

    przed kilku laty kupilem do stosunkowo nowego panasonika ( ok 2400 pln wowczas )
    akumulator zamienny , byl tanszy , pewnie chinczyk. Pojechalem na urlup , nastepnego
    dnia aprat przestal dzialac. Okazalo sie ze plyta glowna do wymiany .

    Nie oplacalo sie kupilem taki sam aparat ponownie.
    Uzywam od kilku lat oryginalnej baterii - zero problemow.

    Nie mam pewnosci , ze powodem byl akumulator , ale niepewnosc pozostala.

    Kupilem do canona przed ok rokiem akumulator chinski , mialby rzekomo miec wieksza
    pojemnoscc od oryginalu . Rzeczywiscie mial prez okres tygodnia - na dwa ladowania.
    Pomierzylem napiecie - bylo wyzsze niz w oryginale.
    Po niedlugim czasie paru miesiecy aku i tak nie ma pojemnosci wiekszej nz 20 - 30 %
    tej jaka ma jeszcze oryginalny canon po paru latach- nie uzywam.
    Rozne akumulatory sie trafiaja.

  • 30. Data: 2014-01-01 16:42:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Wyjaśnienie jest proste i padało tu wielokrotnie od wielu wielu lat.
    > Tamron wykupił licencję od Canona i Nikona. Sigma nie kupiła licencji
    > tylko zrobiła reverse-engineering i "podszywa" się pod inne szkła.
    > Canon i Nikon co kilka lat zmieniają minimalnie protokół komunikacyjny
    > co w niczym przeszkadza ich szkłom oraz szkłom Tamrona natomiast
    > sprawia że Sigmy przestają działać.

    Tak czy owak wszystkie te firmy działają w granicach prawa państwowego,
    a ocena moralna zależy od oceniającego.

    > Hipokryzją jest twierdzenie jakoby winien był Canon albo Nikon podczas
    > gdy to Sigma gra nie fair.

    A dlaczego? To zależy od motywacji zmian. Jeśli np. Nikon wprowadza je
    by poprawić działanie swojego sprzętu, to winna jest Sigma, albo może
    w ogóle nie ma winnego, a klienci powinni wiedzieć czego się spodziewać
    (Nikon nie ma żadnego obowiązku testować obcych obiektywów ze swoim
    sprzętem).

    Ale jeśli chodzi tylko o zablokowanie Sigmy, to moralnie winny jest
    Nikon. Podobnie np. z akumulatorami.

    > Jestem pewien że w stanach z tego byłby
    > niezły pozew zbiorowy o wprowadzenie klienta w błąd jakoby sprzedawany
    > obiektyw był kompatybilny z systemem - obiektywy sprzedawane przez
    > Sigmę są kompatybilne _TYLKO_ z body obecnymi na rynku w momencie ich
    > produkcji.

    A to jest zupełnie inna sprawa i tak może być.

    > A w zasadzie wiadomo dlaczego: Tzw. "pożyteczni idioci" co jakiś czas
    > piszą że to Canon albo Nikon jest tym złym bo to on zmienił złośliwie
    > protokół komunikacyjny.

    Jeśli zmienia "złośliwie", to jasne że jest winny. Tylko czy tak jest?
    --
    Krzysztof Hałasa