    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Date: Tue, 31 Dec 2013 09:47:12 +0100

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" napisał w wiadomości grup

    > Na wszelki wypadek producentów aku Nikon potraktował jeszcze
    > gorzej - widocznie tam też mogła się zakraść ta przebrzydła Sigma. :)
    > A jak już mówiłem - można kontynuować tę logikę - Sigma to firma bardzo
    > przebiegła i kto wie, co jeszcze Nikon będzie musiał zablokować dla
    > dobra klientów. ;-)

    Nie dostrzegasz całości problemu. A sytuacja wygląd atak: chińczyk produkuje
    aku nie trzymające parametrów. Nieświadomi ludzie to kupują, a później na
    forach skarżą się na aparaty że krótko działają na baterii, albo że powoli
    ładuje się lampa błyskowa i często nie dociera do nich że winny jest
    badziewny aku jaki sobie kupili.

    Wycinając złe aku producent aparatu (czy dowolnego sprzętu) pozbywa się tego
    kłopotu. Popatrz na Apple - tam wiele spośród dostępnych akcesoriów nie ma
    zamienników. Przez długi czas nawet kabelki trzeba było kupować oryginalne.
    Chińczycy złamali zabezpieczenia kabelków i już je produkują jaki jest
    efekt? Podpinasz telefon takim kabelkiem w którym chińczyk zaoszczędził na
    miedzi i telefon ładuje się tylko do 95% bo więcej nie daje rady - za mały
    przekrój żyły.

    Wracając do aku jestem przekonany ze Nikon albo już udziela albo udzieli
    udzieli licencji innym producentom, ale tylko tym markowym trzymającym
    parametry.

    Pozdrawiam
    Ergie