  • 11. Data: 2010-12-03 08:32:13
    Temat: Re: Abs zawiódł
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello Jan Kowalski !:
    > Użytkownik "Grzegorz"<b...@b...com> napisał w wiadomości
    > Zawsze wydawało mi się, że on zlicza impulsy, więc ma techniczne możliwości
    > mierzyć prękości i mniejsze niż te 6km/h

    1. Ustaw sobie odpowiednie kodowanie.

    2. Zlicza - tak, ale przy tych ok. 100 imp na obrót pomiar jest bardzo
    wolny. Diagnosta na stacji mi mówił, że poniżej 6 kmh nie działa - i
    dlatego da się an rolkach cokolwiek zbadać :-D !

    BTW mój przestaje działać tak ok. 3-4 kmh. Ale jak wszystkie na raz
    zablokuje, to jakby nieco wcześniej. W sumie nie narzekam, choć to
    zdradliwy wynalazek - czasem noga i wyczucie są lepsze !

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 12. Data: 2010-12-03 08:55:04
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-02 22:38, z pisze:
    > Almera N16 + opony Dębica Frigo + lód = stukpuk :-)
    > Pierwszy raz mi się zdarzyło żeby ABS nie zareagował.
    > Było lekko z górki, turlaliśmy się w korku (prędkość pieszego) kiedy pod
    > śniegiem pojawił się lód ABS zamilkł. Trzeba było może odpuścić ale ja
    > jak ustawa przykazuje do oporu na hamulec.
    > Czy ABSowi to się zdarza (uszkodzenie)?
    > Czy zbieg okoliczności? 4 koła nieruchome myślał że samochód stoi?
    > Bo chyba na sam przód nie działa. Może czegoś nie wiem.
    > Opony na śniegu idą jak burza ale na lodzie cieniutko.

    A w czym mial ci pomoc ten ABS na lodzie?

    --
    Karolek

  • 13. Data: 2010-12-03 09:41:43
    Od: z <z...@g...pl>

    Karolek pisze:

    > A w czym mial ci pomoc ten ABS na lodzie?

    Nie wiem czy by dużo pomógł ale nawet nie próbował. Ja bym próbował :-)

  • 14. Data: 2010-12-03 09:46:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.12.2010 Karolek <d...@o...pl> napisał/a:

    > A w czym mial ci pomoc ten ABS na lodzie?

    No właśnie, fundamentalne pytanie. We wszystkich samochodach jakie miałem,
    na lodzie lub bardzo śliskim zbitym śniegu najefektywniejsze hamowanie to
    takie, żeby być na granicy włączania się ABSu, nie dopuścić do zatrzymania
    kół i hamować klockiem o tarczę, a nie oponą o lód.
    --
    Samotnik

  • 15. Data: 2010-12-03 09:48:40
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 09:41, z pisze:

    > Nie wiem czy by dużo pomógł ale nawet nie próbował. Ja bym próbował :-)

    Na lodzie nic by Ci nie pomogl.
    Bez ABSu na lodzie zatrzymasz sie szybciej, wiec conajwyzej pomoglo Ci
    jego nie dzialanie.
    No chyba, ze chciales ominac przeszkode na zablokowanych kolach, zamiast
    odpuscic hamulec i probowac wyminac?

    --
    Karolek

  • 16. Data: 2010-12-03 09:56:39
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 09:46, Samotnik pisze:

> [...]
    > takie, żeby być na granicy włączania się ABSu, nie dopuścić do zatrzymania
    > kół i hamować klockiem o tarczę, a nie oponą o lód.

    To ma cos wspolnego zapewne z tarciem dynamicznym i statycznym.

    --
    Karolek

  • 17. Data: 2010-12-03 10:56:49
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bo chyba na sam przód nie działa. Może czegoś nie wiem.
    > Opony na śniegu idą jak burza ale na lodzie cieniutko.

    ABS zachował się poprawnie, czego nie można powiedzieć o tobie :]

    pzdr
    Piotr

  • 18. Data: 2010-12-03 13:09:37
    Od: Jacekj <J...@n...pl>

    > nie dopuścić do zatrzymania
    > kół i hamować klockiem o tarczę, a nie oponą o lód.

    i po to właśnie jest ABS. Po zablokowaniu odpuszcza, żeby klocki miały
    szanse hamować.

    JJ

  • 19. Data: 2010-12-03 13:37:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.12.2010 Jacekj <J...@n...pl> napisał/a:

    > i po to właśnie jest ABS. Po zablokowaniu odpuszcza, żeby klocki miały
    > szanse hamować.

    Ale powoduje, że tak na oko przez połowę czasu koła się ślizgają i klocki
    nie mają szans hamować. Jeśli dozuję pedałem siłę hamowania taką, żeby być
    na granicy zablokowania kół, to klocki hamują niemal cały czas. I naprawdę
    nie jestem mistrzem kierownicy, żeby to zrobić.
    --
    Samotnik

  • 20. Data: 2010-12-03 13:39:05
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-03 13:09, Jacekj pisze:

    > i po to właśnie jest ABS. Po zablokowaniu odpuszcza, żeby klocki miały
    > szanse hamować.

    O fuck, epidemia glupoty.

    --
    Karolek