  • 1. Data: 2010-12-02 19:52:39
    Temat: pieszy idący poboczem
    Od: "newsy" <s...@W...pl>

    Szedłem ostatnio poboczem poza miastem prowadzac rower, ciemno było, więc
    żeby być lepiej widocznym zapaliłem lampkę. Tylko zacząłem się zastanawiać,
    czy to białe światło nie zmyli troche kierowców. Jak myślicie, lepiej bez
    światła, białe, a może czerwone?

  • 2. Data: 2010-12-02 20:05:49
    Temat: Re: pieszy id?cy poboczem
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    Dziwne pytanie. Tego światełka po prostu nie widać, szczególnie, gdy z
    przeciwka jedzie inny samochód z zapalonymi światłami mijania. Powinien
    być wprowadzony OBOWIĄZEK dla rowerzystów i pieszych, ubierania
    kamizelek odblaskowych, poza miejscami oświetlonymi w miastach z
    chodnikami. Uważam, że najbardziej widoczne są kamizelki odblaskowe w
    kolorze żółtym.

    Z kamizelkowym pozdrowieniem
    MJ

  • 3. Data: 2010-12-02 20:06:13
    Temat: Re: pieszy idący poboczem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "newsy" <s...@W...pl>
> [...]
    > zacząłem się zastanawiać, czy to białe światło nie zmyli troche
    > kierowców. Jak myślicie, lepiej bez światła, białe, a może

    Najlepiej czerwone migajace, ale lepsze biale niz zadne.

    J.

  • 4. Data: 2010-12-02 20:07:47
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin newsy

    > Szed?em ostatnio poboczem poza miastem prowadzac rower, ciemno by?o,
    > wiec ?eby byae lepiej widocznym zapali?em lampke. Tylko zacz??em sie
    > zastanawiaae, czy to bia?e ?wiat?o nie zmyli troche kierowców. Jak
    > my?licie, lepiej bez ?wiat?a, bia?e, a mo?e czerwone?

    Najlepiej załóż sobie hełm poniemiecki z przyspawaną doń lampą naftową.

    --
    ignorance is bliss

  • 5. Data: 2010-12-02 20:15:59
    Od: "newsy" <s...@W...pl>

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    > Dziwne pytanie. Tego światełka po prostu nie widać, szczególnie, gdy z
    > przeciwka jedzie inny samochód z zapalonymi światłami mijania.

    Uwierz mi, że widać :-)

    > Powinien być wprowadzony OBOWIĄZEK dla rowerzystów i pieszych, ubierania
    > kamizelek odblaskowych, poza miejscami oświetlonymi w miastach z
    > chodnikami.

    A ja uważam, że policja powinna lepiej egzekfować przepisy dotyczące
    oświetlenia rowerzystów. Niby jest obowiązek świecenia, ale wielu
    rowerzystów ma to gdzieś. Więc wytłumacz mi, co da kolejny obowiązek,
    którego nikt nie będzie przestrzegał i nikt nie będzie egzekfował?

  • 6. Data: 2010-12-02 20:17:34
    Od: "newsy" <s...@W...pl>

    egzekwował
    egzekwował
    egzekwował
    :-)

  • 7. Data: 2010-12-02 20:57:05
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Tata pisze:
> [...]
    > kamizelek odblaskowych, poza miejscami oświetlonymi w miastach z
    > chodnikami. Uważam, że najbardziej widoczne są kamizelki odblaskowe w

    Jest obowiązek używania lampek przez rowerzystów i co? I dupa, masa
    batmanów się szlaja nocami po wsiach. Po co dowalać kolejny przepis?
    Wystarczy egzekwować obowiązek świecenia lampkami - świecące lampki
    wystarczą aby dojrzeć rowerzystę.

    Seco

  • 8. Data: 2010-12-02 21:08:32
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 02 Dec 2010 20:05:49 +0100, Tata napisał(a):

> [...]
    > kamizelek odblaskowych, poza miejscami oświetlonymi w miastach z
    > chodnikami. Uważam, że najbardziej widoczne są kamizelki odblaskowe w

    A ja uważam że mimo obowiązku jazdy z włączonymi światłami samochody są
    niewystarczająco dobrze widoczne. Dlatego moim zdaniem powinien być
    OBOWIĄZEK przemalowania wszystkich samochodów na jaskrawe kolory -
    żółty, pomarańczowy, czy jaskrawozielony.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2010-12-03 09:15:43
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 02.12.2010 20:57, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

> [...]
    > batmanów się szlaja nocami po wsiach. Po co dowalać kolejny przepis?
    > Wystarczy egzekwować obowiązek świecenia lampkami - świecące lampki

    No i dokładnie, zwłaszcza ze większość świateł tylnych to migające
    czerwone diody elektroluminescencyjne - miganie jasno wskazuje
    rowerzystę, łatwo go odróżnić od otoczenia.

    Zanim wprowadzi się kolejny przepis, którego przestrzegać będzie jeszcze
    mniej osób, warto zmusić? zachęcić? zmotywować? policję żeby zamiast
    wciskać kolejne kamizelki i opaski zaczęła od elementów wymaganych
    prawnie, których wielu nie posiada... Metodą kijko-marchewkową, tj.
    akcja uświadamiająca (wraz z rozdawaniem które policja wielbi) i mandaty.
    Choć wiem, że bardziej medialna jest kamizelka z napisem w stylu
    "buziaczki dla cudnej policji" to umówmy się - oświetlenie jest jednak
    ważniejsze i wymagane!

    No ale jeśli ostatnio przedstawicielka policji rozpatrując wypadek w
    którym brałem udział zadała mi błyskotliwe pytanie "a nie mógł Pan
    jechać chodnikiem?" to nie wiem czy mogę wymagać czegokolwiek od tej
    instytucji...

  • 10. Data: 2010-12-03 11:34:11
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    On 2010-12-02 20:15, newsy wrote:

    > A ja uwa?am, ?e policja powinna lepiej egzekfowaae przepisy dotycz?ce
    > o?wietlenia rowerzystów. Niby jest obowi?zek ?wiecenia, ale wielu
    > rowerzystów ma to gdzie?.

    Podaj przepis, gdzie jest napisane, że "rowerzysta ma obowiązek świecić" ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik