  • 111. Data: 2010-12-12 20:53:59
    Temat: Re: Abs zawiódł
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 19:07, z pisze:

    > Napisz mi teraz o bezpiecznej prędkości, i odstępie dostosowanym do
    > warunków na drodze. Człowieku jesteśmy w innej galaktyce (za tym
    > wszystkim) i dyskutujemy o ułamkach sekundy w których ABS nie potrafi
    > rozpoznać co się aktualnie z samochodem dzieje.

    Bynajmniej nie w tym rzecz.
    Nie masz sprawdzac czy ABS dziala, tylko skoro chcesz ominac przeszkode,
    a kola masz zablokowane to masz puscic hamulec i ominac przeszkode, jak
    nie masz mozliwosci ominiecia to i tak nic lepszego niz hamowanie nie
    wymyslisz, a na tym lodzie to przy zablokowanych kolach lepiej samochod
    hamuje niz przy dzialajacym ABSie.
    Wiec przestan szukac problemu w ABSie, ktory nie istnieje.

    > Oczywiście, że wezmę ale to nic nie zmienia.

    To zmienia wszystko wlasnie.

    > Tak został zrobiony ale dalej nie zmienia to faktu że mógłby zrobić
    > (pomóc) więcej i byłby bardziej przewidywalny. Wszystko da się poprawić
    > ulepszyć. Jedno dodatkowe sprawdzenie czy aby ten samochód na pewno już
    > się zatrzymał.

    Ehh, skoro mogliby to zrobic lepiej to zapewne by to zrobili.
    Jak wiesz jak to poprawic to sie zglos do BOSCHa i im wytlumacz, pewnie
    Ci niezle zaplaca.

    >Skoro w moim samochodzie działa od 0km/h to trzeba być
    > konsekwentnym i przeanalizować wszystkie możliwości. działanie takie jak
    > powyżej 6km/h tu już nie wystarcza. Niedoróbka.
    > Tak wiem. Wymagam doskonałości ale przy obecnej technologii to nie są
    > złote klamki tylko fundamenty (dzisiaj zasłyszane :-) )

    Ale skad wiesz od jakiej predkosci dziala w Twoim samochodzie?
    Moze jakbys chociaz napisal jaki to samochod, z ktorego roku to moznaby
    sprawdzic jaka wersje ABSu posiadasz.
    Tak czy siak, to nie jest niedorobka, to tak po prostu dziala.

    > Mogę powiedzieć dajcie mi spokój oświadczyłem, podpisałem... Nie mam czasu?

    Powiedziec mozesz wszystko.
    Ale chyba jednak wypadaloby potwierdzic jak Cie o to poprosza.

    --
    Karolek

  • 112. Data: 2010-12-12 21:35:46
    Od: z <z...@g...pl>

    Karolek pisze:
> [...]
    > hamuje niz przy dzialajacym ABSie.
    > Wiec przestan szukac problemu w ABSie, ktory nie istnieje.

    Istnieje bo chcę hamując "wstrzelić się" w wolne miejsce gdzie zrobię
    najmniejszą krzywdę sobie i innym. Do tego służy ABS. Dlaczego zawężać
    jego działanie i to w dodatku w losowy sposób? Chciałbym po prostu
    wiedzieć na czym stoję. Teraz nie wiem. No chyba że dokładnie poznam
    metr po metrze to po czym mam jechać. Wiem że to szczegół ale on biorąc
    pod uwagę nadchodzącą ciężką zimę, sprawność drogowców i natężenie ruchu
    nabiera większego znaczenia. Nie jeżdżę dla przyjemności, dojeżdżam do
    pracy i przedszkola.

    > To zmienia wszystko wlasnie.
    Wszystko to zmienia nie wychodzenie z domu.

    > Ale skad wiesz od jakiej predkosci dziala w Twoim samochodzie?

    Działa do samego zatrzymania (no może pół sekundy) Sprawdziłem to nie
    raz dlatego ten jeden mnie bardzo zdziwił.

    > Moze jakbys chociaz napisal jaki to samochod, z ktorego roku to moznaby
    > sprawdzic jaka wersje ABSu posiadasz.

    Napisałem Almera N16 2003 to pierwszy albo drugi rok produkcji tego modelu

    > Tak czy siak, to nie jest niedorobka, to tak po prostu dziala.

    Widzę, że to Ciebie ogromnie dziwi ale z punktu widzenia człowieka który
    cokolwiek liznął programowania to jest wada, którą likwiduje się w kilka
    sekundy. Że występuje raz na 100-1000 razy ale dalej wada.
    Jeśli podjęto decyzję, że ma być ABS i ma działać do samego zatrzymania
    to niech to robi.

  • 113. Data: 2010-12-13 06:33:27
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-12 21:35, z pisze:

> [...]
    > pod uwagę nadchodzącą ciężką zimę, sprawność drogowców i natężenie ruchu
    > nabiera większego znaczenia. Nie jeżdżę dla przyjemności, dojeżdżam do

    Dla ludzi nie ogarniajacych prowadzenia samochodu wymyslono komunikacje
    miejska i taksowki.
    Szczerze polecam, zamiast szukania dziury w calym.

    > Wszystko to zmienia nie wychodzenie z domu.

    Nie kazdy musi miec i prowadzic samochod.
    Nie mozesz przyswoic sobie pewnych faktow, to zrob innym przysluge i
    zrezygnuj z samochodu.

    > Działa do samego zatrzymania (no może pół sekundy) Sprawdziłem to nie
    > raz dlatego ten jeden mnie bardzo zdziwił.

    Czyli nie dziala od 0km/h.

    > Napisałem Almera N16 2003 to pierwszy albo drugi rok produkcji tego modelu

    To Cie zmartwie, bo Twoj ABS jeszcze wykorzystuje metalowe zebniki i
    ponizej ~5-10km/h po prostu nie dziala.

    > Widzę, że to Ciebie ogromnie dziwi ale z punktu widzenia człowieka który
    > cokolwiek liznął programowania to jest wada, którą likwiduje się w kilka
    > sekundy.

    Osmieszasz sie w tym momencie.

    > Że występuje raz na 100-1000 razy ale dalej wada.
    > Jeśli podjęto decyzję, że ma być ABS i ma działać do samego zatrzymania
    > to niech to robi.

    U Ciebie nie ma dzialac do samego zatrzymania, bo ogranicza to jego
    konstrukcja.

    --
    Karolek

  • 114. Data: 2010-12-13 09:30:59
    Od: z <z...@g...pl>

    Karolek pisze:

    > Dla ludzi nie ogarniajacych prowadzenia samochodu wymyslono komunikacje

    > Nie mozesz przyswoic sobie pewnych faktow, to zrob innym przysluge i
    > zrezygnuj z samochodu.

    Przemilczę

    > Czyli nie dziala od 0km/h.
    Jak wiesz to napisz ile trwa jeden cykl ABS. U mnie te cykle kończą się
    wraz z zatrzymaniem. Tak to wygląda.

    > To Cie zmartwie, bo Twoj ABS jeszcze wykorzystuje metalowe zebniki i
    > ponizej ~5-10km/h po prostu nie dziala.
    To musi być zepsuty bo działa zawsze od prędkości pieszego do zera
    (oprócz tego jednego razu)

    > U Ciebie nie ma dzialac do samego zatrzymania, bo ogranicza to jego
    > konstrukcja.

    Cho... Znowu będzie wydatek. Zepsuty jak nic. Raz tylko działał dobrze.
    W mordę :-)

  • 115. Data: 2010-12-13 10:45:23
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-13 09:30, z pisze:

    > Przemilczę

    A powinienes przemyslec.

    > Jak wiesz to napisz ile trwa jeden cykl ABS. U mnie te cykle kończą się
    > wraz z zatrzymaniem. Tak to wygląda.

    Rece :/

    > To musi być zepsuty bo działa zawsze od prędkości pieszego do zera
    > (oprócz tego jednego razu)

    Ta, jasne.
    Widze, ze jestes tu juz kolejnym, co to wie lepiej niz konstruktorzy
    ABSu, jak go zrobic :P

    > Cho... Znowu będzie wydatek. Zepsuty jak nic. Raz tylko działał dobrze.
    > W mordę :-)

    Mozesz sobie ironizowac.
    Jestes niestety ignorantem i moze wypadaloby sie troche douczyc, zamiast
    sie bez sensu sprzeczac.
    Masz przeczytaj sobie, to moze cos do Ciebie w koncu dotrze.
    http://www.motofakty.pl/artykul/poznaj_tajemnice_czu
    jnikow.html

    --
    Karolek