  • 1. Data: 2010-12-02 22:38:33
    Temat: Abs zawiódł
    Od: z <z...@g...pl>

    Almera N16 + opony Dębica Frigo + lód = stukpuk :-)
    Pierwszy raz mi się zdarzyło żeby ABS nie zareagował.
    Było lekko z górki, turlaliśmy się w korku (prędkość pieszego) kiedy pod
    śniegiem pojawił się lód ABS zamilkł. Trzeba było może odpuścić ale ja
    jak ustawa przykazuje do oporu na hamulec.
    Czy ABSowi to się zdarza (uszkodzenie)?
    Czy zbieg okoliczności? 4 koła nieruchome myślał że samochód stoi?
    Bo chyba na sam przód nie działa. Może czegoś nie wiem.
    Opony na śniegu idą jak burza ale na lodzie cieniutko.

  • 2. Data: 2010-12-02 22:40:28
    Temat: Re: Abs zawiódł
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-12-02 22:38, z pisze:
> [...]
    > Było lekko z górki, turlaliśmy się w korku (prędkość pieszego) kiedy pod
    > śniegiem pojawił się lód ABS zamilkł. Trzeba było może odpuścić ale ja

    Może za wolno się turlałeś?

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 3. Data: 2010-12-02 22:44:43
    Od: newsy_gazeta <n...@g...pl>

    W dniu 2010-12-02 22:38, z pisze:
    4 koła nieruchome myślał że samochód stoi?

    dokladnie tak

  • 4. Data: 2010-12-02 22:48:29
    Od: venioo <p...@o...eu>

    ABS działa powyżej jakiejś określonej prędkości, może za wolno się
    kulałeś???

    --
    venioo
    GG:198909

  • 5. Data: 2010-12-02 23:42:36
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 2 Gru, 22:44, newsy_gazeta <n...@g...pl> wrote:
    > W dniu 2010-12-02 22:38, z pisze:
    > 4 koła nieruchome - [ABS] myślał że samochód stoi?
    >
    > dokladnie tak

    Potwierdzam - bo ABS działa na zasadzie porównywania ze sobą prędkości
    obrotowych poszczególnych kół.

  • 6. Data: 2010-12-03 00:14:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-02 22:38, z pisze:
> [...]
    > Czy ABSowi to się zdarza (uszkodzenie)?
    > Czy zbieg okoliczności? 4 koła nieruchome myślał że samochód stoi?

    Poniżej pewnej prędkości ABS przestaje działać - inaczej samochód nigdy
    by się nie zatrzymał gdyby ABS odpuszczał zawsze kiedy koła się zatrzymały.

  • 7. Data: 2010-12-03 01:27:05
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    > Czy ABSowi to się zdarza (uszkodzenie)?

    Tak mi się udało go zawiesić w reno :)
    bardzo silne uderzenie bokiem najpierw zewnętrzymi, potem wewnętrzymi
    kołami z podrzuceniem auta w górę, góra śniegu, i zaczyna walić
    komunikaty i odłącza dużo elektroniki.

    > Czy zbieg okoliczności? 4 koła nieruchome myślał że samochód stoi?
    > Bo chyba na sam przód nie działa. Może czegoś nie wiem.
    > Opony na śniegu idą jak burza ale na lodzie cieniutko.

    tak, na chwilkę odpuścić - i zacznie działać.

    pozdrawiam.

  • 8. Data: 2010-12-03 07:39:53
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello z !:
> [...]
    > Bo chyba na sam przód nie działa. Może czegoś nie wiem.
    > Opony na śniegu idą jak burza ale na lodzie cieniutko.

    To OK, ABS nie działa poniżej ok. 6 kmh - nie ma jak mierzyć prędkości ....

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 9. Data: 2010-12-03 08:03:58
    Od: z <z...@g...pl>

    Grzegorz pisze:

    > To OK, ABS nie działa poniżej ok. 6 kmh - nie ma jak mierzyć prędkości ....
    >
    > pzdrw.

    Nie wiem czy było powyżej 6 czy poniżej. W takich samych okolicznościach
    raz na 100 razy nie zadziałał. Po prostu pech :-(
    Nie wiem jak w innych samochodach ale u mnie działa nawet przy bardzo
    wolnym turlaniu aż do zatrzymania. Taki czujny skubany.
    A tu się okazuje że głupi komputer tak się dał nabrać :-)

  • 10. Data: 2010-12-03 08:22:35
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    > To OK, ABS nie działa poniżej ok. 6 kmh - nie ma jak mierzyć prędkości
    Zawsze wydawało mi się, że on zlicza impulsy, więc ma techniczne możliwości
    mierzyć prękości i mniejsze niż te 6km/h