  • 21. Data: 2011-01-04 11:24:11
    Temat: Re: A2 za 13 PLN na bramce od jutra
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > Czyli przychodzi kapitalista z zasobnym portfelem i dyktuje warunki

    A kto ma dyktować?
    Jego kasa, jego biznes, jego decyzja.
    Jak zaproponuje za mało, to nie znajdzie chętnych.
    Jeśli znajduje - to znaczy, że zaproponował wystarczająco.
    Na właśnie polega ustalanie cen przez rynek.

    Urzędas powinien móc dopłacić do pensji, jeśli uważa że pracownik dostaje za
    mało.
    Ale ze swojej kasy, a nie z publicznej.

    > Wspomniana Norwegia zanim dokopała się bogatych złóż ropy, wypracowała
    > mechanizmy pozwalające im całkiem nieźle funkcjonować.

    Jakie znasz firmy, które produkują cokolwiek w Norwegii (pomijając surowce)?

    >Więc czy to źle działa to ciężko mi ocenić.

    Ale możesz ocenić na przykładzie innych państw, gdzie płaca była za wysoka.
    Np. Irlandii.

    > Wspomniany "buras" owszem potrafi liczyć, wyliczy aby jak najmniej
    > zapłacić i jak najwięcej zarobić a zysk wyprowadzić tam gdzie zapłaci
    > mniejszy podatek.

    Jego prawo.

    >Jaka korzyść z tego dla reszty społeczeństwa?

    Że ta kasa którą zapłacił pracownikom zostaje w danym kraju, a nie wędruje
    na Ukrainę czy do Chin.
    A państwo nie musi pracownikom płacić zasiłku dla bezrobotnych.

    > Weź jako przykład takie Tesco czy inne podobne działające u nas sieci.
    > Zarobki głodowe

    A jednak ludzie pracują.
    Co oznacza, że lepszych warunków na rynku nie ma.

    > Ewentualnie, "buras" płacący realne stawki zarobi mniej, ale i tak zarobi,
    > bowiem bogatsze społeczeństwo to lepszy rynek.

    Nie zarobi, bo wykończy go import tańszych produktów z miejsc gdzie
    produkuje się taniej.

    > Lepsza dla Polaka będzie praca za podobną stawkę jak Norweg.

    I żeby był zdrowy, młody, piękny i bogaty.

  • 22. Data: 2011-01-04 12:35:53
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Wręcz przeciwnie - polskim pracownikom BYĆ MOŻE zrobili gorzej, gdyż stali

    > się mniej konkurencyjni i na ich miejsce można zatrudnić Norwega po

    > normalnej stawce

    Nic z tych rzeczy. Firma zatrudniła obcokrajowcow bo aborygeni nie chcieli tam
    pracować. Bo może praca za ciężka i oferowane stawki byly za niskie. Gdyby nie
    zareagowali to zamknęli by dla siebie jakieś drzwi. W przypadku gdyby zrobilo
    się tam gorzej i okazalo ze jedak oplaca się komus wykonywac taka prace to by
    wymusili nie zatrudnianie obcokrajowców. I by zrobili to skutecznie bo wiedza
    jak to zrobic. A tak przy okazji. Wcale bym sie nie zdziwil jak by sie okazalo
    ze w zarzadzie tej firmy byli Polacy. Niemiec Niemca nie oszuka, Francuz
    Francuza też nie oszuka. Ale Polak zanim zacznie robic interesy to najpierw
    kombinuje jak oszukać drugiego Polaka. W Norwegii politycy z gornej półki robią
    zakupy w sklepiku za rogiem i chodzą w niedzielę z dziećmi do parku. Bez
    widocznej obstawy i pancernych samochodów. Glupi czy może się nie boją że ktoś
    im może coś zrobić jeśli dobrze pracują na rzecz innych? A tak przy okazji. Od 1
    stycznia byla w Polsce podwyżka cen wszystkiego. Wzrósł VAT. Bydło znowu
    bezboleśnie się zgodziło na ograniczenie rozmiarów pastwiska o jakieś 100
    złotych rocznie na sztukę rogacizny.

  • 23. Data: 2011-01-04 13:42:39
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-04 11:24, Cavallino pisze:

> [...]
    > Jeśli znajduje - to znaczy, że zaproponował wystarczająco.
    > Na właśnie polega ustalanie cen przez rynek.

    Wystarczająco, dla przyjezdnych z innego biedniejszego kraju.

    > Jakie znasz firmy, które produkują cokolwiek w Norwegii (pomijając
    > surowce)?

    Na półkach w sklepach masz tylko i wyłącznie rodzime produkty. Zresztą
    to nie tylko Norwegia w całej Skandynawii jest dość podobnie.

    A jak to wygląda na naszych półkach?

    > Ale możesz ocenić na przykładzie innych państw, gdzie płaca była za wysoka.
    > Np. Irlandii.

    Ale tam to inaczej funkcjonuje niż w Norwegii więc co tu porównywać?

    > Jego prawo.

    Owszem.

    > Że ta kasa którą zapłacił pracownikom zostaje w danym kraju, a nie
    > wędruje na Ukrainę czy do Chin.
    > A państwo nie musi pracownikom płacić zasiłku dla bezrobotnych.

    W jaki sposób? Pracownicy to Polacy, Ukraincy itp. będą żyć najniższym
    kosztem a oszczędności wywiozą do domów.

    Dlatego jak powiedziałem na początku Państwo to kontroluje i to działa.
    Ludzie mają dobrze płatną pracę, firmy zarabiają na bogatym
    społeczeństwie, wszyscy są zadowoleni. Niby utopia, ale jak widać to
    działa:)

    > A jednak ludzie pracują.
    > Co oznacza, że lepszych warunków na rynku nie ma.

    I w czyim to jest interesie? Bo przykład Norweski pokazuje, że mogą tak
    samo pracować za wyższe wynagrodzenie nikt nie traci a wszyscy zyskują.

    > Nie zarobi, bo wykończy go import tańszych produktów z miejsc gdzie
    > produkuje się taniej.

    Może tak być ale nie musi. Wspomniana Skandynawia znowu doskonałym
    przykładem.

    Oczywiście;)

    A.

  • 24. Data: 2011-01-04 13:45:22
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-04 11:17, masti pisze:

    > socjalizm pełną gębą.
    > A to, że nie byli członkami związku nie ma znaczenia. Związek musiał
    > zareagować bo inaczej pokazałby, że jego roszczenia to tylko fasada. A na
    > pokazanie prawdy nie może sobie pozwolić.

    No ba, nie to co w Somalii, tam to jest dobrze. Socjalizmu nikt na oczy
    nie widział, po prostu raj na ziemi.

    A.

  • 25. Data: 2011-01-04 13:48:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 13:45:22 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    > No ba, nie to co w Somalii, tam to jest dobrze. Socjalizmu nikt na oczy
    > nie widział, po prostu raj na ziemi.

    a jaki jest związek związków zawodowych w Norwegii z Somalią?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 26. Data: 2011-01-04 13:59:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wystarczająco, dla przyjezdnych z innego biedniejszego kraju.

    Może być i tak.
    Rozumiem że należy mu zabronić i niech idzie ze swoim biznesem od razu do
    tego biedniejszego kraju?

    > Na półkach w sklepach

    Naszych?
    Pytałem Ciebie czy znasz

    >masz tylko i wyłącznie rodzime produkty.

    Z powodu?

    >Zresztą to nie tylko Norwegia w całej Skandynawii jest dość podobnie.

    Ale w Norwegii chyba najgorzej.
    W Szwecji jeszcze cokolwiek się opłaca.
    Albo nie mają innych źródeł dochodu.

    > A jak to wygląda na naszych półkach?

    Chodzi Ci o to, że już produkujemy wiele rzeczy drożej niż kraje ościenne?
    No niestety.

    > Ale tam to inaczej funkcjonuje niż w Norwegii więc co tu porównywać?

    Socjalizm.
    Co mnie obchodzi konkretna Norwegia?

    > W jaki sposób? Pracownicy to Polacy, Ukraincy itp. będą żyć najniższym
    > kosztem a oszczędności wywiozą do domów.

    Coś tam jednak zostanie w postaci podatków czy składek na ubezpieczenie.

    > Dlatego jak powiedziałem na początku Państwo to kontroluje i to działa.

    Do czasu, spokojna głowa.
    Islandia już się o tym przekonała.

    > I w czyim to jest interesie? Bo przykład Norweski pokazuje, że mogą tak
    > samo pracować za wyższe wynagrodzenie nikt nie traci a wszyscy zyskują.

    Jasne.
    Tyle że norweskie ceny na wszystko są równie wysokie.
    Jak myślisz, dlaczego?

    > Może tak być ale nie musi.

    Musi, jeśli funkcjonuje się w jakiejś rzeczywistości.
    Można oczywiście chronić swój rynek wysokimi cłami i podatkami.
    O ile jest się samowystarczalnym w świecie, to nawet przez jakiś czas może
    się udawać.

  • 27. Data: 2011-01-04 15:02:04
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > zylo
    > tutaj przez kilkadziesiąt lat bez autostrad. I przeżyli. To dwa tygodnie
    > albo
    > miesiąc też by wytrzymali. Ale cwaniak przez miesiąc bez doplywu gotowki
    > posra
    > się i bęzdie musial odpuscić jesli bedzie wiedzial że druga strona nie
    > odpuści.
    > Niestety bydlo nie jest zdolne do przeprowadzenia takiej akcji. Bydlo ma
    > kólko w
    > nosie i zre trawe z wyznaczonego przez gospodarza miejsca. A jak nie da

    To czemu Ci francuscy Murzyni tyle czasu do tego dochodzili, że umieją się
    postawić ?

  • 28. Data: 2011-01-04 17:00:49
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-04 13:48, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 13:45:22 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    > a jaki jest związek związków zawodowych w Norwegii z Somalią?

    Nie ma socjalizmu, więc zgodnie z grupowymi teoriami powinno być super.

    A.

  • 29. Data: 2011-01-04 17:03:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie ma socjalizmu, więc zgodnie z grupowymi teoriami powinno być super.

    Znowu nie rozumiesz co czytasz.
    Brak socjalizmu jest tylko warunkiem koniecznym, żeby było super, ale nie
    wystarczającym.

  • 30. Data: 2011-01-04 17:03:13
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 17:00:49 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    za to jest korwinizm ;)