  • 11. Data: 2011-01-04 04:11:51
    Temat: Re: A2 za 13 PLN na bramce od jutra
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > No coz, moze powinnismy brac przyklad jako narod ze zorganizowania

    > innych, bo sami jakos nie potrafimy ... ale tak w 5 miesiecy po

    > wyborach ? :-)

    > J.

    Wybory nie mają nic do tego. Jakoś te 5 miesięcy nie mialo wplywu na to ze
    podniesli cene, mogli zmniejszyć jak tacy patrioci. Jak komus cena nie odpowiada
    to albo nie korzysta z autostrady albo legalnie pokazuje swoje niezadowolenie.
    Metoda z jedno groszowkami jest idealna. Jak by dalo się zablokowac na dwa
    tygodnie autostrady to by się okazalo że można obnizyc cene o polowe. Niedawno
    zalatialem z kims pogrzeb. Ponad 6 tysiecy wyplaca ZUS na taka okoliczność.
    Wszyskie ceny uslug z tym zwiazanych nie mają żadnego uzasadnienia
    ekonomicznego. 750 zlotych za wykopanie dzury + 250 za to że zimno. 500 za to ze
    ktos kto nie znal zmarlego klepnie pare slów w 20 minut. Trumna, czyli kilka
    byle jak obrobionych desek i kawalek najtanszej tkaniny 2300 zlotych. Za 2300
    zlotych mozna umeblowac w Ikei dwu pokojowe mieszkanie jak nie kupować mebli z
    gornej pólki. A tu tyle kosztuje jednorazówka. Ledwo na stypę wystarczylo I
    wszedzie marzekanie " co to bedzie jak ZUS da tylko 4000 tysiace." Ja wiem co
    bedzie. Cud się stanie. Wszystko zostanie skalkuloane tak żeby w 4 tysiącach się
    zmieścili. Jak by ZUS dawal 3 tysiace to tez by musialo wystarczyć. Akurat że
    platnikiem w tym przypadku jest ZUS nie ma znaczenia. Pokazuje jedynie ze to
    nabywca rządzi a nie sprzedawca. Dać spzredawcy wolną rękę to calą kase
    wyciagnie a jak bedzie malo to pohandluje nerkami klientów. Ale jak się postawić
    to się zrobi miękki jak sraczka. Kilka milionow uzytkonikow samochodow zylo
    tutaj przez kilkadziesiąt lat bez autostrad. I przeżyli. To dwa tygodnie albo
    miesiąc też by wytrzymali. Ale cwaniak przez miesiąc bez doplywu gotowki posra
    się i bęzdie musial odpuscić jesli bedzie wiedzial że druga strona nie odpuści.
    Niestety bydlo nie jest zdolne do przeprowadzenia takiej akcji. Bydlo ma kólko w
    nosie i zre trawe z wyznaczonego przez gospodarza miejsca. A jak nie da się go
    doić to idzie do rzeźni.

  • 12. Data: 2011-01-04 07:41:17
    Od: Xiant <x...@p...nospam.onet.pl>

    W dniu 2011-01-04 03:31, kogutek pisze:

> [...]
    > dlaczego tak zrobili. Z prostego powodu. Jak dzisiaj ktoś dmucha bez gumki
    > innych to za jakiś czas moze sprobowac zacząc dymac ich. Zdarzenie bylo jakiś
    > czas temu w dziennikach telewizyjnych i internecie opisywane. Solidarność ludzi
    > to nie banda dupkow zyjących na koszt spoleczenstwa. Solidarność to wspolne
    > dzialania wszystkich w celu osiagniecia zalozonego celu. W dotychczasowej fornie
    > slowo solidarnosc powinno zostać wykreślone z polskich slownikow a jego uzywanie
    > powinno być karane tak jak palenie na przystankach tramwajowych.
    Witam

    Wiesz co ? Nie znam Cie ale ... jakos nie mam sumienia nie podpisac sie
    pod tym co mowisz ... Jakos tak dziwnym trafem masz racje wg mnie :)

    Pozdrawiam
    Xiant

  • 13. Data: 2011-01-04 08:08:09
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-02 23:43, kogutek pisze:
    > (...)razu by się inni podłączyli. żeby coś dla siebie ugrac. I by ugrali.

    I tu masz 100% racji. Jakis dziwny ten narod, zobojetnialy jak zwierzeta
    w rzezni.
    Np. na cenie paliwa mozna ugrac 1zl. Nie, panstwo nie dolozy, panstwo
    przestanie okradac ponad miare. Ale to trzeba wyjsc na ulice,
    sparalizowac kraj i tyle. Nie, nie bic nikogo, bo to nie jest metoda.
    Niech np. kazdemu akurat sie auto "popsuje". Ktos nas rucha od tylca,
    kaze sie usmiechac i my to robimy. Zenada. Panstwo nie jest glupie, maca
    na oslep gdzie jest granica wytrzymalosci spolecznej i scisle sie jej
    trzyma, zeby bron boze jej nie przekroczyc.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 14. Data: 2011-01-04 08:36:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Xiant" <x...@p...nospam.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz

    Nic z tych rzeczy.
    Zadziałał rynek - w ten sposób wykosili tańszą konkurencję.
    Gdyby się to rozprzestrzeniło - to praca dla tubylców mogłaby się okazać
    zbyt słabo dostępna.

  • 15. Data: 2011-01-04 10:14:18
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-04 08:36, Cavallino pisze:

    > Nic z tych rzeczy.
    > Zadziałał rynek - w ten sposób wykosili tańszą konkurencję.
    > Gdyby się to rozprzestrzeniło - to praca dla tubylców mogłaby się okazać
    > zbyt słabo dostępna.

    Po prostu myślą bardziej globalnie. Co w tym złego?

    A.

  • 16. Data: 2011-01-04 10:18:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Po prostu myślą bardziej globalnie. Co w tym złego?

    Nic, ale bez sensu jest przypisywanie jakimś działaniom cech których one nie
    posiadają.
    Oni nie martwili się o polskich pracowników i ich los, a tylko o siebie.

    Wręcz przeciwnie - polskim pracownikom BYĆ MOŻE zrobili gorzej, gdyż stali
    się mniej konkurencyjni i na ich miejsce można zatrudnić Norwega po
    normalnej stawce

  • 17. Data: 2011-01-04 10:40:42
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-04 10:18, Cavallino pisze:
> [...]
    > nie posiadają.
    > Oni nie martwili się o polskich pracowników i ich los, a tylko o siebie.

    Ależ oczywiście i o to chodzi. Nie martwili się o jakąś wąską grupę, czy
    pojedynczego przedsiębiorcę tylko o całość. Długoterminowo takie
    praktyki wyszły by na niekorzyść ogółowi, mimo, że w krótkim czasie
    pojedyncza firma odnotowała by większe zyski.

    > Wręcz przeciwnie - polskim pracownikom BYĆ MOŻE zrobili gorzej, gdyż
    > stali się mniej konkurencyjni i na ich miejsce można zatrudnić Norwega
    > po normalnej stawce

    Dlatego, tam pojedyncza firma, ma mniejsze szanse dymać całe
    społeczeństwo (takie rzeczy jak opłaty na A4 czy A2 nie miały by szans
    na zaistnienie). Owszem, są tego pewne koszty, w tym przypadku
    wspomniani Polacy muszą konkurować jakością a nie zaniżonymi cenami.

    Owszem socjalizm, ale wole coś takiego niż chory kapitalizm, gdzie byle
    buras może dymać całe pokolenia uczciwie pracujących zwykłych ludzi,
    tylko dlatego, że są biedniejsi.

    A.

  • 18. Data: 2011-01-04 10:47:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > buras może dymać całe pokolenia uczciwie pracujących zwykłych ludzi, tylko

    "Dymać" to znaczy pozwolić pracować po stawkach dyktowanych przez rynek, a
    nie ustalonych przez urzędasów?
    Wiesz jakie są tego skutki długofalowe?
    Że produkcja z takiego kraju wyniesie się tam gdzie taniej, razem z tym
    "burasem", który umie liczyć i biznes prowadzić.
    A pracownikom zostaną zasiłki dla bezrobotnych.

    Ale nic, to socjalistyczne państwo które wie wszystko lepiej, żeby starczyło
    na zasiłki i opiekę socjalną, podniesie kolejne podatki.
    W rezultacie kolejne "burasy" (czytaj: myślący przedsiębiorcy) przeniosą
    produkcję do tańszych krajów.
    I tak w koło macieju.

    Nie wiem co jest lepsze dla Polaka pracującego w Norwegii, pracować za
    stawkę niższą niż Norweg, ale pewnie ze 4 razy wyższą niż w Polsce (sądząc
    po cenach u nich) czy pożyczyć w konsulacie kasę na powrót do kraju.

  • 19. Data: 2011-01-04 11:16:29
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-04 10:47, Cavallino pisze:

    > "Dymać" to znaczy pozwolić pracować po stawkach dyktowanych przez rynek,
    > a nie ustalonych przez urzędasów?

    Czyli przychodzi kapitalista z zasobnym portfelem i dyktuje warunki (jak
    u nas). Przegięcie w każdym kierunku nie jest dobre.

    > Wiesz jakie są tego skutki długofalowe?
    > Że produkcja z takiego kraju wyniesie się tam gdzie taniej, razem z tym
    > "burasem", który umie liczyć i biznes prowadzić.
    > A pracownikom zostaną zasiłki dla bezrobotnych.

    Wspomniana Norwegia zanim dokopała się bogatych złóż ropy, wypracowała
    mechanizmy pozwalające im całkiem nieźle funkcjonować. Więc czy to źle
    działa to ciężko mi ocenić. Ale chyba jakoś to się u nich sprawdza.

    Wspomniany "buras" owszem potrafi liczyć, wyliczy aby jak najmniej
    zapłacić i jak najwięcej zarobić a zysk wyprowadzić tam gdzie zapłaci
    mniejszy podatek. Jaka korzyść z tego dla reszty społeczeństwa? Niższe
    zarobki dla obywateli oraz mniejsze wpływy z podatków. Rachunek prosty,
    niech się wynosi tam gdzie taniej i zarabia mniej na taniej sile
    roboczej np. w Polsce. Norwegom chyba na takich "przedsiębiorcach"
    średnio zależy.

    Weź jako przykład takie Tesco czy inne podobne działające u nas sieci.
    Zarobki głodowe, podatki żadne bowiem nabijają sztuczne koszty. Kto na
    tym zyskuje? W Norwegii nie znajdziesz nigdzie tego typu sieci, tam tak
    się nie da. Co nie znaczy, że nie ma sklepów. Owszem są, tyle, że nie
    kupisz tam sztucznych pomidorów sprzedawanych w cenie normalnych, nie ma
    kobiet w ciąży noszących ciężary za głodową pensję. Czyli jednak da się.

> [...]
    > starczyło na zasiłki i opiekę socjalną, podniesie kolejne podatki.
    > W rezultacie kolejne "burasy" (czytaj: myślący przedsiębiorcy) przeniosą

    Ewentualnie, "buras" płacący realne stawki zarobi mniej, ale i tak
    zarobi, bowiem bogatsze społeczeństwo to lepszy rynek. Więc wszystko
    będzie się kręcić, tyle, że mniej będzie cwaniaków liczących na szybki
    zysk kosztem innych. Który nie jest w interesie nikogo.

> [...]
    > stawkę niższą niż Norweg, ale pewnie ze 4 razy wyższą niż w Polsce
    > (sądząc po cenach u nich) czy pożyczyć w konsulacie kasę na powrót do

    Lepsza dla Polaka będzie praca za podobną stawkę jak Norweg. Tak się
    dzieje obecnie i z tego co wiem to nie narzekają. Rozmawiałem parę razy
    z kilkoma Polakami pracującymi w Norwegii i raczej sobie chwalą niż
    narzekają, czego nie mogę powiedzieć o osobach które wyjechały do Anglii
    albo Irlandii. To chyba nie jest taki proste jak piszesz:)

  • 20. Data: 2011-01-04 11:17:14
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 03:31:30 +0100 osobnik zwany kogutek
    wystukał:

> [...]
    > sieci gospodarstw ogrodniczych należacych do pewnej bardzo dużej firmy.
    > Ci robotnicy nie byli czlonkami tamtych związków.

    socjalizm pełną gębą.
    A to, że nie byli członkami związku nie ma znaczenia. Związek musiał
    zareagować bo inaczej pokazałby, że jego roszczenia to tylko fasada. A na
    pokazanie prawdy nie może sobie pozwolić.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?