  • 1. Data: 2011-01-02 08:25:12
    Temat: Znalazlem rozwiazanie kreconych licznikow.
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    A rozwiazanie to jest banalne: BRAK licznika calkowitego przebiegu, lub
    jakis prosty, oficjalny patent na zerowanie go, dostepny dla kazdego,
    opisany w instrukcji obslugi.
    Wiem, ze na pierwszy rzut oka brzmi idiotycznie.
    Tylko, czy obecnie jego wskazania przy zakupie uzywki wprowadzaja tylko
    w blad. A tak kupujacy z gory szukalby dowodow na faktyczne ZUZYCIE
    auta, nie sugerujac sie przebiegiem (czy moze raczej: wskazaniami
    licznika). Caly "przemysl" cofaczy licznikow idzie w pizdu.
    Proste?
    :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2011-01-02 10:48:19
    Temat: Re: Znalazlem rozwiazanie kreconych licznikow.
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** MarcinJM pisze tak:

    > Caly "przemysl" cofaczy licznikow idzie w pizdu.

    Takie drugie pokrętełko jak do licznika jazdy dziennej.

    Czy ktoś jeszcze w Polsce patrzy na przebieg? Przecież auto może być
    nowe ale od łba co strzelał ze sprzęgła.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 3. Data: 2011-01-02 10:49:46
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-02 10:48, PiteR pisze:

    > Takie drugie pokrętełko jak do licznika jazdy dziennej.
    >
    > Czy ktoś jeszcze w Polsce patrzy na przebieg? Przecież auto może być
    > nowe ale od łba co strzelał ze sprzęgła.

    Ale w polsce licznik jest bozkiem, wiec trzeba gada ubic, stlumic w
    zarodku :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 4. Data: 2011-01-02 12:05:09
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś jeszcze w Polsce patrzy na przebieg? Przecież auto może być
    > nowe ale od łba co strzelał ze sprzęgła.

    Oczywiscie, ze patrza...
    W zeszlym roku sprzedawalem Jette diesla 2007 r z przebiegiem 42 tys km.
    Nikt nie chcial wierzyc w ten przebieg... gdybym go tak podkrecil przed 200
    tys, to chyba nikt by nie krecil nosem. W koncowym efekcie sprzedalem to
    auto za cene po ktorej chodzily "niemcy od dziadka" z kreconymi
    licznikami...
    Te 200 tys to jakas magincza hipnotyzujaca granica.

    --
    Picasso

  • 5. Data: 2011-01-02 12:09:04
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    W dniu 2011-01-02 08:25, MarcinJM pisze:
    > Witam
    > A rozwiazanie to jest banalne: BRAK licznika calkowitego przebiegu, lub
    > jakis prosty, oficjalny patent na zerowanie go, dostepny dla kazdego,
    > opisany w instrukcji obslugi.

    Ja mam lepszy. Zapisywanie przebiegu każdego samochodu w oficjalnej
    bazie - w chmurze. Każdy samochód wyposażamy w sprzęt za 400 zł (czyli
    porządny GPS z nadajnikiem. Całość jest zamknięta w jednorazowiej
    obudowie. Odłączenie GPS powoduje zapis w bazie danych i naliczenie
    statystycznych przebiegów.

    ;-)

  • 6. Data: 2011-01-02 12:13:11
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 02.01.2011 12:09, Grzegorz Brycki wrote:

> [...]
    > porządny GPS z nadajnikiem. Całość jest zamknięta w jednorazowiej
    > obudowie. Odłączenie GPS powoduje zapis w bazie danych i naliczenie

    Ja jestem cały czas fanem systemu z rodowitej polskiej motoryzacji
    (125p, polonez) - po przekroczeniu 99 999km licznik się zeruje i jedzie
    od początku, kręcenie nie ma tu po prostu sensu (:

  • 7. Data: 2011-01-02 12:13:34
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-01-02 12:09, Grzegorz Brycki pisze:

> [...]
    > porządny GPS z nadajnikiem. Całość jest zamknięta w jednorazowiej
    > obudowie. Odłączenie GPS powoduje zapis w bazie danych i naliczenie

    Ale po co?
    Jestem w stanie tak skatowac auto przez 10 tys., ze technicznie bedzie w
    stanie gorszym niz auto po 150tys. uzytkowane normalnie.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 8. Data: 2011-01-02 12:15:34
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    W dniu 2011-01-02 12:13, MarcinJM pisze:

    > Ale po co?
    > Jestem w stanie tak skatowac auto przez 10 tys., ze technicznie bedzie w
    > stanie gorszym niz auto po 150tys. uzytkowane normalnie.

    Tutaj masz rację. Tylko wymyśl system, który sprawdzi jak był jeżdzony
    samochód... w sumei... to jest mozliwe :-D

  • 9. Data: 2011-01-02 12:18:08
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-01-02 08:25, MarcinJM wrote:
> [...]
    > auta, nie sugerujac sie przebiegiem (czy moze raczej: wskazaniami
    > licznika). Caly "przemysl" cofaczy licznikow idzie w pizdu.

    na pewno jakiś skutek by to miało,
    ale pewnie pojawiłoby się więcej ogłoszeń typu "nigdy nie cofany
    licznik", które wprawdzą jeszcze większy zamęt...
    Mi się wydaje , że podstawą są dwie rzeczy - uświadamiać kupujących, że
    przebieg to nie wszystko, a druga, że każdy handlarz to potencjalny
    oszust :)

    pozdro

  • 10. Data: 2011-01-02 12:18:11
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>