  • 21. Data: 2010-01-24 09:06:19
    Temat: Re: 500D vs 50D
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Oczywiście, od czasów 30D każda następna matryca była coraz gorsza. To
    > taki spisek :)

    Czy cytujesz samego siebie?

  • 22. Data: 2010-01-24 09:23:28
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    Jeśli korpus ma słuzyc do fotografii okolicznosciowej, krajobrazowej, w
    studiu (amatorsko), kupowanie czegokolwiek powyżej 500d jest najczesciej
    grubą przesadą.
    50d warto nabyć dla fotografii przyrodniczej i sportowej (szybkostrzelnosc i
    AF).

  • 23. Data: 2010-01-24 09:48:01
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hjh2ev$4rf$1@news.onet.pl>,
    J-L-F nabazgrał:
    > 300dpi to standard trochę na wyrost, spokojnie może być 250 lub nawet
    > 220 do wydruków - gdzieś o tym czytałem, duże zdjęcia ogląda się z
    > pewnej odległości a nie z lupą w ręce.
    >
    > Dlaczego piszę o większej rozdzielczości - bo zdjęcia lepiej się
    > reprodukują na monitorze, a to jest dla mnie podstawowe medium.
    > W tej chwili mam 350D.

    Skąd ten pomysł, że jest lepiej na monitorze od większej rozdzielczości?
    Jeśli nie masz na myśli małych wycinków, to nie widzę szczególnych podstaw
    żeby tak było przy monitorze 1-2Mpix a aparacie 10Mpix.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    A Wy narzekacie na rejestr stron zakazanych...

  • 24. Data: 2010-01-24 09:56:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    J-L-F pisze:

    > 300dpi to standard trochę na wyrost, spokojnie może być 250 lub nawet
    > 220 do wydruków - gdzieś o tym czytałem, duże zdjęcia ogląda się z
    > pewnej odległości a nie z lupą w ręce.

    Zrobiłem sobie wydruk z tego samego zdjęcia - A4 z 6mpx i z 1,5mpx.
    Tylko z bliska, czyli ok.30cm od oczu widać różnicę. Ale z trudem i
    wcale nie rzuca się w oczy. Przy właściwym przygotowaniu pliku to i
    30x45 można z 6mpx wydrukować i starczy do większości zastosowań.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 25. Data: 2010-01-24 11:22:49
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Zrobiłem sobie wydruk z tego samego zdjęcia - A4 z 6mpx i z 1,5mpx. Tylko
    > z bliska, czyli ok.30cm od oczu widać różnicę. Ale z trudem

    A co przedstawia zdjecie ?
    Jesli wycinek nieba to nic dziwnego.
    Zrob odbitke ze zdjecia gdzie jest duzo szczegolow. Moim zdaniem A4 dopiero
    dobrze wychodzi z >10MPx.

  • 26. Data: 2010-01-24 11:50:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Jan., 23:07, J-L-F <j...@o...pl> wrote:

    > Co masz na myśli?- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    100 razy uzasadniealem tutaj dlaczego c50d a nie 500d z powodow
    technicznych .

    c500 d jest dla ludzi bogatych , dobrze sytuawanych , cierpiacych nan
    nadmiar pieniadza.

    c 50d - dla ludzi pragmyatycznych liczacych sie z wydatkami, i w
    zwiazku z tym wydajacych rozsadnie.

    ci pierwsz lubia wyrzucac pieniadze w bloto na roznego rodzaju zabawki

    ci drudzy wydaja pragmatycznie.

    nie sluchaj zadnych uzasadnien - kazdy ma jakas tam swoja filozofie i
    probuje ja stosowac do blednego zakupu.

    jesli lubisz sie bawic i masz nadmiar kasy do wyrzucenia w bloto to
    zakup c500d nie bedzie Cie bolal.

    jesli chcesz wydac rozstropnie to z zakupu c50d bedziesz zadowolony. -
    to aktualny poziom techniczny.

    filmowanie aparatem to taki bajer jak kadzidlo dla umarlego , robi sie
    tym rownie dobrze filmy jak zdjecia kamera video.

  • 27. Data: 2010-01-24 11:56:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > filmowanie aparatem to taki bajer jak kadzidlo dla umarlego , robi sie
    > tym rownie dobrze filmy jak zdjecia kamera video.

    No to się zdziwisz za niedługo :)
    Ale spoko, wiem że należysz do ludzi, którzy używali stalówki i
    kałamarza jeszcze na początku lat dziewięćdziesiątych.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 28. Data: 2010-01-24 12:01:42
    Od: "R09" <b...@g...com>

    "J-L-F" <j...@o...pl> wrote in message news:hjh2ev$4rf$1@news.onet.pl...

    > Dlaczego piszę o większej rozdzielczości - bo zdjęcia lepiej się
    > reprodukują na monitorze, a to jest dla mnie podstawowe medium.
    > W tej chwili mam 350D.

    Też miałem 350D. W międzyczasie 400D. Teraz 500D
    Moim zdaniem różnica w zaawansowaniu technologii między w/w aparatami jest
    bardzo duża.
    Na przykład szumy przy ISO 800 w 350D są większe niż przy ISO 3200 w 500D.
    Wzrost rozdzielczość matrycy ma natomiast znacznie mniejsze znaczenie.
    Co do wartości klipów po 30 latach to zgadzam sięz Jankiem.
    Moje filmy z 8mm, które kręciłem w podstawówce kamerą Aurora (pamięta ktoś
    to urządzenie?) zostały ostatnio "zcyfryzowane".
    Ogląda się je teraz z wielką radością.

  • 29. Data: 2010-01-24 12:08:48
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    cztery pisze:

    > A co przedstawia zdjecie ?
    > Jesli wycinek nieba to nic dziwnego.

    A to:
    http://lh5.ggpht.com/_3hGFOZlIrfM/SN_sit0L5jI/AAAAAA
    AAE1I/vkovtFBxA0c/s912/IMGP8235.jpg
    Tylko, że powyższe jest kadrowane z całości o proporcjach 2:3

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 30. Data: 2010-01-24 12:15:45
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:

    > Czy cytujesz samego siebie?

    Rozwój w temacie matryc to równia pochyła w górę. Oczywiście z tym i
    owym bywa czasem gorzej, ale generalnie po 2-3 latach różnica jest
    korzystna na większości frontów. Zwykle jednak większość oceniających
    narzeka, bo bierze kawałek 1:1 i porównuje zapominając o tym, że
    porównywać należy to samo (czyli resajz tego co większe do rozmiarów
    tego, co mniejsze).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /walka o pokój, walka z terroryzmem, a może wszystko dla twego
    bezpieczeństwa?/