  • 81. Data: 2009-07-31 19:54:14
    Temat: Re: 35 L dla amatora ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > mozna latwo przeprowadzic dyskusje takiego wyniku:

    Jeśli ty masz brać udział w tej dyskusji to może lepiej nie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 82. Data: 2009-07-31 20:27:42
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    XX YY wrote:
    > Rany Boskie , Chryste Panie , chlopie co ty wypisujesz.

    Nie bluźnij...
    Jakby to powiedział mój dziadek: Pana Boga w to gówno nie mieszaj... ;-)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 83. Data: 2009-07-31 20:33:20
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    XX YY wrote:
    > ja nie rozumiem dlaczego o godz 22.27 piszesz jeszcze posty ?

    Podobono internet wyłączają dopiero o 23-ciej... ;-)
    Nie wiem - nigdy nie sprawdzałem - o tej godzinie już grzecznie śpię... ;)

    > albo tez pomyslec o jakiejs fajnej kolezance ze straszej
    > klasy

    Nie dość, że bluźnisz, to jeszcze namawiasz do grzechu... ;-)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 84. Data: 2009-07-31 20:46:08
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > ale z faktu , ze niektorym starczy jedna stalka , a wiekszosc
    > obchodzi sie bez aparatu nie wynika ze uniwersalnego nie nalezy miec.
    > A skoro , nie wynika ze nie nalezy miec , to nie mozna przytoczyc
    > tych argumnetow jako argumenetow przeciwnych , czyli to nie sa
    > argumnty przeciwstawne.
    > A skoro nie przytaczasz argumnetow przeciwstawnych , wiec nie
    > wyraziles w gruncie rzeczy opini przeciwnej , chociaz tak Ci sie
    > wydaje. A wiec nie jestes innego zdania niz ja.
    > A skoro nie jestes innego zdania niz ja , jestes tego samego , chociaz

    O ja pierdziele... :)
    Od razu widać, że jakiś umysł ścisły... ;)
    Matematyk? Fizyk?
    A może tylko informatyk z ambicjami...? ;-)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 85. Data: 2009-07-31 21:23:49
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "XX YY" <j...@u...at> napisał w wiadomości
    > Pokaż mi gdzie napisałem, że fizycznie nie pasuje, zamiast wkładać mi w
    > gębę głupoty które sobie wymyśliłeś i teraz obalasz. Napisałem dokładnie
    > że nie ma profesjonalnych szkieł niepełnoklatkowych i nigdy nie będzie już.

    ja nie rozumiem dlaczego o godz 22.27 piszesz jeszcze posty ?
    Na podstawie wypowiedzi oceniem Twoj wiek na ok 13 - 15 lat -
    powinenes juz byc w lozku.
    w tym wieku organizm sie rozwija fizycznie ( nie mysl o fizycznym
    pasowaniu obiektywow) i potrzebuje snu.
    Lepiej sie wiec wyspij porzadnie niz zawracaj sobie glowe przed
    polnoca obiektywami. Jesli nie mozesz zasnac to dobrze jest policzyc
    barany , albo tez pomyslec o jakiejs fajnej kolezance ze straszej
    klasy
    ========

    Na przyklad taki "profesjonalny" EF-S 17-55/2,8
    - niedawno uzywalem w lekko zakurzonym srodowisku
    i po godzinie mialem pomiedzy szklami funt piachu
    z ulicy (czyszczenie niestety obowiazkowe...).
    ---

  • 86. Data: 2009-07-31 21:36:10
    Od: syriusz <r...@s...pl>

    kurdybanek wrote:
    > 24-70 warto wymienić na cokolwiek ;)
    > Mi cała radość fotografowania gdzieś uciekała jak musiałem dźwigać tę wielką
    > lufę, cięższą niż niejedno tele.

    W sumie dobre stwierdzenie: "radość fotografowania".
    Ja ostatnio odkryłem ją w mechanicznym body sprzed 8 lat (więc w sumie
    całkiem świeżym ;) i obiektywach sprzed 20-30 lat... ;-)
    Rewelacja - polecam jako odtrutkę od cyfrowego świata ;-)

    Pozdrawiam,
    syriusz

  • 87. Data: 2009-07-31 21:40:55
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    On 31 Jul., 10:24, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > No ale tak ma być :)
    > Fizyka zabrania inaczej.

    fizyka wcale nie mowi ze ma byc przepasc na niekorzysc 50 d.
    mozna latwo przeprowadzic dyskusje takiego wyniku:

    1. odwzorowanie detalu - czyli rozdzielczosc:

    d50 d ma wyzsza rozdzielczosc bezwzgledna , takze zdecydowanie wyzsza
    rozdzielczosc wzgledna matrycy.
    wymaga obiektywow o wyzszej rozdzielczosci wzglednej niz 5 D i to
    tyle razy ile razy wyzsza jest rozdzielczosc wzgledna matrycy 50d od
    matrycy 5 D. Nie chce mi sie przeliczac , ale roznica jest spora.
    Jesli widzisz ze na 50 d jest slabsze odwzorowanie detalu na tym
    samym obiektywie to oznacza to , ze rozdzielczosc tego obiektywu jest
    za niska do 50 D , a wystraczajaca do 5D. Wine ponosi wiec nie
    matryca 50 d a obiektyw.
    ====

    Ekhmmm...
    A ja glupi myslalem, ze moze zamienie swoja puszke na 50D...
    To moze powiedz mi - jakie "lepsze" szkla mam do tego kupic,
    bo na razie mam tylko 17-55/2,8 i 70-200/4IS?
    ---

  • 88. Data: 2009-07-31 21:48:21
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
> [...]
    > to sprzedałbym momentalnie to 50D. Natomiast szybkość, precyzja
    > AF na fantastycznym poziomie, to rekompensuje dla mnie kupe, która

    Oj, dzieki Ci dobry czlowieku!
    Juz myslalem, ze to moje okulary podjarane sa przez
    producentow sprzetu FF a ludzie tutaj zjedza mnie za podobne
    herezje o wyzszosci pelnej klatki, tylko dlatego ze nie maja
    takich okularow i nie widza tego co ja...
    ---

  • 89. Data: 2009-07-31 21:51:39
    Od: "greenman" <e...@f...pl>

    Użytkownik "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> napisał
    > Zastanawiam sie nad zamiana 24-70 L na 35 L. Nigdy nie focilem stalkami. Wiem ze w
    > pracy z nimi jedynie czego trzeba wiecej to nabiegac sie zeby ustawic kadr nogami a

    > nie zoomem :) Teraz pytanie. Czy warto ?. NIe chodzi mi tu o jakosc optyczna, bo ta

    > powala 24-70, ale o komfort focenia bez uzycia zooma . Czlowiek od czegos musi
    > zaczac, a poczatki to oczywiscie zoomy wszelkiego typu :)
    > Zatem. Foce glownie kotlety, czasami reporterka ,od czasu do czasu jakis
    > portret.( do sportu juz mam obiektyw ).

    Gdybym mial takie rozterki natychmiast zamienilbym body na FF
    - co i tak zrobie przy pierwszej okazji...
    ---

  • 90. Data: 2009-07-31 22:12:25
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Jeśli ty masz brać udział w tej dyskusji to może lepiej nie.

    Buahaha - piękne Janko :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327