-
1. Data: 2011-04-20 15:54:40
Temat: 1.9 dci - dymi i słaby
Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>
Witam
Mam taki problem Laguna 1.9 dci (160 tys. km - przebieg raczej realny -
choć po tym co zrobiłem nie powinno mieć to znaczenia)
Samochód dymi i momentami, a często prawie cały czas słaby czasem zapala
się komunika: fault in fuel injection
Zrobione zostało:
1. wymieniona Turbina
Samochód zaczął brać olej - nie wiej jak było wcześniej bo turbinę
wymieniłem zaraz po kupnie po przejechaniu jakiś 5 tys. i przekonaniu
się ile bierze (około 1l na 1500 km) został odstawiony do warsztatu i-
2. Zostały wymienione pierścienie i oczywiście to co się z tym wiąże
3. Została wyczyszczona turbina i coś tam w niej wyważone
Mimo wszystko samochód dalej dymi oleju nie wiem czy bierze bo za mało
przejechałem, no i jest słaby - czasem jest ok i cały dzień jeżdżę bez
problemu, a np. dziś nawet ciężko spod świateł ruszyć - rano było koło 0
i było ok z mocą ale dymił, koło południa - bardzo ciepło tem. na
parkingu do słońca 30 st. i od razu słaby i dymi
Co to może być
1. EGR?
2. Przepływomierz?
3. Wtryski?
Jak to sprawdzić
Coś gdzieś przeczytałem, że od EGRu można odłączyć przewody i jak to
jego wina to powinno być wtedy ok. ponoć trzeba to robić na zimnym silniku.
Proszę o radę, z mechanikiem jestem umówiony na poświętach a jeździć trzeba.
Ariusz
-
2. Data: 2011-04-20 16:12:13
Temat: Re: 1.9 dci - dymi i słaby
Od: Albercik <n...@g...pl>
W dniu 20.04.2011 15:54, Ariusz pisze:
> Witam
> Mam taki problem Laguna 1.9 dci (160 tys. km - przebieg raczej realny -
> choć po tym co zrobiłem nie powinno mieć to znaczenia)
>
> Samochód dymi i momentami, a często prawie cały czas słaby czasem zapala
> się komunika: fault in fuel injection
>
poczytaj na http://renaultlaguna.pl/forum/index.php
tam jest kopalnia wiedzy o tym silniku.
co do EGR to samo odpięcie wtyczki może nie wystarczyć jak jest
zapieczony w pozycji otwartej. Najlepiej zaślepić dziada. Na powyższym
forum masz dokładne manuale jak i co robić.
poczytaj o "regulacji turbiny", też jest w manualach.
-
3. Data: 2011-04-20 16:40:08
Temat: Re: 1.9 dci - dymi i słaby
Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>
W dniu 2011-04-20 16:12, Albercik pisze:
> W dniu 20.04.2011 15:54, Ariusz pisze:
>> Witam
>> Mam taki problem Laguna 1.9 dci (160 tys. km - przebieg raczej realny -
>> choć po tym co zrobiłem nie powinno mieć to znaczenia)
>>
>> Samochód dymi i momentami, a często prawie cały czas słaby czasem zapala
>> się komunika: fault in fuel injection
>>
>
> poczytaj na http://renaultlaguna.pl/forum/index.php
> tam jest kopalnia wiedzy o tym silniku.
> co do EGR to samo odpięcie wtyczki może nie wystarczyć jak jest
> zapieczony w pozycji otwartej. Najlepiej zaślepić dziada. Na powyższym
> forum masz dokładne manuale jak i co robić.
> poczytaj o "regulacji turbiny", też jest w manualach.
>
>
>
Manuale czytałem, ja nie bardzo lubię i chcę się w to bawić - raczej
chciałem szybko coś zlokalizować i ewentualnie mechanikowi, który
powinien o tym wiedzieć powiedzieć/ udowodnić, że ni zrobił wszystkiego
co powinien - bo wziął sporo kasy za naprawę.
Założyłem, że skoro brał olej - w turbinie narobiło się sporo syfu to
tym bardziej w EGRze może być syf. Odpięcie wtyczki to banalna robota w
moim zasięgu na coś więcej wolę się nie pisać - mam sporo innej roboty i
zajmować się autem, które ma jeździć mi się nie uśmiecha. Jak będę już
musiał to pewnie tym się zajmę.
Na razie chciałbym zlokalizować przyczynę.
Po dzisiejszych objawach przypuszczam, że zawór może jeszcze działa bo
rano na zimnym (jeszcze dobrze nie rozgrzanym) silniku było ok, w
południe gdzie słońce świeciło było wszystko nagrzane już od razu dało
się odczuć spadek mocy
Ariusz
-
4. Data: 2011-04-20 18:24:31
Temat: Re: 1.9 dci - dymi i słaby
Od: "Karol" <l...@w...pl>
>
> 1. EGR?
> 2. Przepływomierz?
> 3. Wtryski?
Wg mnie bedzie to elektrozawór od sterowania turbo,
może tutaj coś znajdziesz...
http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=49
817&hl=elektrozawór
mozesz go przeczyścić ale nie zmieniaj ustawienia pokrętła, bo go później
nie ustawisz...
--
Pozdrawiam Karol
Była Lala `01 jest Ave `10 PMS
-
5. Data: 2011-04-20 20:39:25
Temat: Re: 1.9 dci - dymi i słaby
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 20-04-2011 o 15:54:40 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał(a):
> Witam
> Mam taki problem Laguna 1.9 dci (160 tys. km - przebieg raczej realny -
> choć po tym co zrobiłem nie powinno mieć to znaczenia)
>
> Samochód dymi i momentami, a często prawie cały czas słaby czasem zapala
> się komunika: fault in fuel injection
>
Skąd jesteś ? - znam dobry warsztat zajmujący się francuzami w okolicach
W-wy.
Mechanika lepiej zmień - bo niedługo koszt napraw przekroczy wartość
pojazdu...
Swoją drogą to dziwne aby przy tak małym przebiegu były takie problemy z
tym silnikiem.
Mam 1.9 dCi co prawda nie w lagunie ale w scenicu i przy przebiegu 280 kkm
jak na razie zero problemów z silnikiem.
Pzdr
TG
-
6. Data: 2011-04-21 08:45:15
Temat: [OT] Re: 1.9 dci - dymi i słaby
Od: "Agent" <w...@o...ue>
>
> Samochód dymi i momentami, a często prawie cały czas słaby czasem zapala
> się komunika: fault in fuel injection
>
> Zrobione zostało:
>
> 1. wymieniona Turbina
> 2. Zostały wymienione pierścienie i oczywiście to co się z tym wiąże
> 3. Została wyczyszczona turbina i coś tam w niej wyważone
>
I to jest właśnie naprawa diesla przez naszych mechaników. Wymienimy turbine
i zobaczymy co będzie, jak nie turbina to pierścienie, jak dalej cos nie tak
to pewnie wtryski bo przeciez komputer tak pokazuje. I dziwić sie potem że
ludzie narzekają jakie te diesle drogie w naprawach. Tylko że jakby od razu
wymienili to co ma być to by było 1/4 kosztów.
-
7. Data: 2011-04-21 09:02:52
Temat: Re: 1.9 dci - dymi i słaby
Od: Albercik <n...@g...pl>
W dniu 20.04.2011 16:40, Ariusz pisze:
> Manuale czytałem, ja nie bardzo lubię i chcę się w to bawić - raczej
> chciałem szybko coś zlokalizować i ewentualnie mechanikowi, który
> powinien o tym wiedzieć powiedzieć/ udowodnić, że ni zrobił wszystkiego
> co powinien - bo wziął sporo kasy za naprawę.
>
Czy mechanik wyczyścił intercooler? Po padzie turbiny trzeba go wyjąć,
wylać z niego olej, przepłukać i o ile jest OK założyć z powrotem.
Intercooler jest tak zbudowany, że jak i dolot, tak i wylot powietrza ma
w połowie jego wysokości, jak coś się tam dostanie, to trzeba by auto na
boku postawić aby się wylało. Śladowe ilości zostaną przedmuchane i nie
należy się nimi przejmować, ale jak turbina ciekła to tam mogło być
kilka litrów oleju.
Niech przy okazji mechanik zrobi próbę przelewową wtryskiwaczy, trwa to
5-10 minut, i kosztuje tyle co czasu trwa. A można tym jednoznacznie
wyeliminować uszkodzenie układu wtryskowego.
Turbinę masz nową? czy regenerowaną?
Jak już pisałem wcześniej, trzeba ją wyregulować, jest do tego specjalny
zawór, regulacją niech się zajmie ktoś kto się na tym zna.
Sprawdź szczelność całego układu powietrza. Jaki to masz rocznik? w
pierwszych rocznikach była seria wadliwych intercoolerów, później wyszły
już wzmocnione.
Jeżeli masz nową turbinę, pierścienie, uszczelkę pod głowicą, szczelny
układ powietrza, nie lejące wtryski to silnik musi działać poprawnie,
kwestia co najwyżej regulacji, ewentualnie jakiegoś świrującego czujnika.
-
8. Data: 2011-04-21 10:52:05
Temat: Re: 1.9 dci - dymi i słaby
Od: "Agent" <w...@o...ue>
>
> Mimo wszystko samochód dalej dymi oleju nie wiem czy bierze bo za mało
> przejechałem, no i jest słaby - czasem jest ok i cały dzień jeżdżę bez
> problemu, a np. dziś nawet ciężko spod świateł ruszyć - rano było koło 0 i
> było ok z mocą ale dymił, koło południa - bardzo ciepło tem. na parkingu
> do słońca 30 st. i od razu słaby i dymi
>
> Co to może być
>
Jak turbina wcześniej rzeczywiście puszczała olej to mógłe tez polecieć w
wydech zatykając katalizator. Stąd auto bedzię słabe i będzie dymić tym
niespalonym olejem. Aby niepotrzebnie nie wyrzucac katalizatora można by
zrobić test zastępując go pewien czas zwykłą rurą. Jak się poprawi to albo
założysz nowy katalizator albo jak nie jesteś "zielony" to olejesz sprawę.
-
9. Data: 2011-04-26 11:02:17
Temat: Re: 1.9 dci - dymi i słaby
Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>
W dniu 2011-04-21 09:02, Albercik pisze:
> W dniu 20.04.2011 16:40, Ariusz pisze:
>
>> Manuale czytałem, ja nie bardzo lubię i chcę się w to bawić - raczej
>> chciałem szybko coś zlokalizować i ewentualnie mechanikowi, który
>> powinien o tym wiedzieć powiedzieć/ udowodnić, że ni zrobił wszystkiego
>> co powinien - bo wziął sporo kasy za naprawę.
>>
>
> Czy mechanik wyczyścił intercooler? Po padzie turbiny trzeba go wyjąć,
> wylać z niego olej, przepłukać i o ile jest OK założyć z powrotem.
Po wymianie turbiny (na regenerowaną) wyczyszczone było wszystko -
począwszy od intercoolera poprzez cały układ - łącznie z całym układem
wydechowym.
> Intercooler jest tak zbudowany, że jak i dolot, tak i wylot powietrza ma
> w połowie jego wysokości, jak coś się tam dostanie, to trzeba by auto na
> boku postawić aby się wylało. Śladowe ilości zostaną przedmuchane i nie
> należy się nimi przejmować, ale jak turbina ciekła to tam mogło być
> kilka litrów oleju.
Po wymianie pierścieni i czego tam trzeba czyszczona była turbina - oraz
sprawdzona i wyważona na przyrządach. Intercoolera nie czyścili.
Doszedł nowy objaw - zaczęło lać (lać to mało powiedziane) olejem
sprawdzili intercooler i jest suchy - tzn. są tam jakieś delikatne
zabrudzenia, które wg. mechanika nie mają wpływu. Za to olej leciał na
powrocie do turbiny - jakieś uszczelki do wymiany.
>
> Niech przy okazji mechanik zrobi próbę przelewową wtryskiwaczy, trwa to
> 5-10 minut, i kosztuje tyle co czasu trwa. A można tym jednoznacznie
> wyeliminować uszkodzenie układu wtryskowego.
>
Przekażę mu tą radę.
> Turbinę masz nową? czy regenerowaną?
> Jak już pisałem wcześniej, trzeba ją wyregulować, jest do tego specjalny
> zawór, regulacją niech się zajmie ktoś kto się na tym zna.
>
Turbina regenerowana - niby regulowane coś tam było.
> Sprawdź szczelność całego układu powietrza. Jaki to masz rocznik? w
> pierwszych rocznikach była seria wadliwych intercoolerów, później wyszły
> już wzmocnione.
2001 r.
> Jeżeli masz nową turbinę, pierścienie, uszczelkę pod głowicą, szczelny
> układ powietrza, nie lejące wtryski to silnik musi działać poprawnie,
> kwestia co najwyżej regulacji, ewentualnie jakiegoś świrującego czujnika.
Też mi się tak wydaje, dziś mają umówić się z serwisantem z ASO który
podłączy "swój" komputer i pojeździ tym autem. Zobaczymy co wyskoczy.
Bo problem pojawia się chwilami.
Ariusz
-
10. Data: 2011-04-26 11:08:42
Temat: Re: 1.9 dci - dymi i słaby
Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>
W dniu 2011-04-21 10:52, Agent pisze:
>
>
>>
>> Mimo wszystko samochód dalej dymi oleju nie wiem czy bierze bo za mało
>> przejechałem, no i jest słaby - czasem jest ok i cały dzień jeżdżę bez
>> problemu, a np. dziś nawet ciężko spod świateł ruszyć - rano było koło
>> 0 i było ok z mocą ale dymił, koło południa - bardzo ciepło tem. na
>> parkingu do słońca 30 st. i od razu słaby i dymi
>>
>> Co to może być
>>
> Jak turbina wcześniej rzeczywiście puszczała olej to mógłe tez polecieć
> w wydech zatykając katalizator. Stąd auto bedzię słabe i będzie dymić
> tym niespalonym olejem. Aby niepotrzebnie nie wyrzucac katalizatora
> można by zrobić test zastępując go pewien czas zwykłą rurą. Jak się
> poprawi to albo założysz nowy katalizator albo jak nie jesteś "zielony"
> to olejesz sprawę.
Nie dymi cały czas, przychodzi moment i zadymi jak cholera, a innym
razem jest ok.
Wygląda to tak, jedziesz nagle czujesz, że traci trochę mocy - nie są to
mocen spadki, po czym wciśniesz gaz (wrzucisz na obroty - tak powiedzmy
powyżej 3 tys.) zadymi chwilę jeszcze podymi i czujesz powrót mocy. I
tak spokojnie na trasie jedziesz z 40 km albo i 100, potem znów... Na
mieście rówńie czasem cały dzień ok innym razem nie da się jechać.
Ariusz