    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1.9 dci - dymi i słaby
    Date: Wed, 20 Apr 2011 16:40:08 +0200

    W dniu 2011-04-20 16:12, Albercik pisze:

    > poczytaj na http://renaultlaguna.pl/forum/index.php
    > tam jest kopalnia wiedzy o tym silniku.
    > co do EGR to samo odpięcie wtyczki może nie wystarczyć jak jest
    > zapieczony w pozycji otwartej. Najlepiej zaślepić dziada. Na powyższym
    > forum masz dokładne manuale jak i co robić.
    > poczytaj o "regulacji turbiny", też jest w manualach.

    Manuale czytałem, ja nie bardzo lubię i chcę się w to bawić - raczej
    chciałem szybko coś zlokalizować i ewentualnie mechanikowi, który
    powinien o tym wiedzieć powiedzieć/ udowodnić, że ni zrobił wszystkiego
    co powinien - bo wziął sporo kasy za naprawę.

    Założyłem, że skoro brał olej - w turbinie narobiło się sporo syfu to
    tym bardziej w EGRze może być syf. Odpięcie wtyczki to banalna robota w
    moim zasięgu na coś więcej wolę się nie pisać - mam sporo innej roboty i
    zajmować się autem, które ma jeździć mi się nie uśmiecha. Jak będę już
    musiał to pewnie tym się zajmę.

    Na razie chciałbym zlokalizować przyczynę.
    Po dzisiejszych objawach przypuszczam, że zawór może jeszcze działa bo
    rano na zimnym (jeszcze dobrze nie rozgrzanym) silniku było ok, w
    południe gdzie słońce świeciło było wszystko nagrzane już od razu dało
    się odczuć spadek mocy

    Ariusz