  • 11. Data: 2011-04-26 11:18:13
    Temat: Re: 1.9 dci - dymi i słaby
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.04.2011 11:02, Ariusz pisze:

    > Też mi się tak wydaje, dziś mają umówić się z serwisantem z ASO który
    > podłączy "swój" komputer i pojeździ tym autem. Zobaczymy co wyskoczy.
    > Bo problem pojawia się chwilami.

    Zwrócicie uwagę na czujnik doładowania, jest on pomiędzy IC a
    przepustnicą, jego wymiana to 3minuty roboty, lecz za darmo go nie
    rozdają, ale może znajdziesz jakiegoś życzliwego co by się zamienił na
    kilka dni aby wyeliminować tą możliwość. Objawy można by podciągnąć pod
    jego uszkodzenie.. Nie wiem czy na komputerze jest rejestrowany jakiś
    błąd od tego czujnika, trzeba by się dokładnie przyjrzeć wartością jakie
    on podaje, czy są to wartości rozsądne.

    Czasem może wystarczy go tylko przeczyścić, sprawdzić kontakt na kostce..

  • 12. Data: 2011-04-27 10:29:47
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-26 11:18, Albercik pisze:

> [...]
    > on podaje, czy są to wartości rozsądne.
    >
    > Czasem może wystarczy go tylko przeczyścić, sprawdzić kontakt na kostce..

    Kilka rzeczy udało się wczoraj ustalić,

    1. EGR nie skalibrowany, czy coś tam nie wyregulowane
    2. Sprawdzone i ewentualnie przeczyszczone wszystkie czujniki
    3. sprawdzony i wyczyszczony przepływomierz

    Ale okazało się, że turbina nie podaje ciśnienia nie została
    wyregulowana. Przez co może i dymił i na pewno był słaby.

    Dziś czekam na regulację i zobaczę co dalej.

    W między czasie zaczęło lać mi olejem - gdzie nie stanąłem to sporo
    nakapane było ale jak stanąłem na górce to kałuża się zrobiła. Okazało
    się, że jak zakładali turbinę to uszkodzili uszczelkę i tam się lało.

    Mam nadzieję, że już będzie ok.

    Ariusz

  • 13. Data: 2011-04-27 10:56:19
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 27.04.2011 10:29, Ariusz pisze:

    > Ale okazało się, że turbina nie podaje ciśnienia nie została
    > wyregulowana. Przez co może i dymił i na pewno był słaby.
    Dymić mógł z tego powodu nawet na pewno. Za mało powietrza, za dużo
    paliwa, dymek jak w banku.

    > Dziś czekam na regulację i zobaczę co dalej.

    Podziel się rezultatami.

  • 14. Data: 2011-05-09 09:20:28
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-27 10:56, Albercik pisze:

    > Dymić mógł z tego powodu nawet na pewno. Za mało powietrza, za dużo
    > paliwa, dymek jak w banku.

    > Podziel się rezultatami.
    Jestem po regulacji

    w międzyczasie 2x miałem wyciek oleju, gdzieś coś źle założyli i
    wyciekał olej - jakaś uszczelka pod turbiną - ???

    Teraz wydaje się ok, raz go coś na zimnym silniku przymuliło i zadymił
    ale generalnie chodzi ok. Wg. mechanika w katalizatorze nazbierało się i
    zanim tego nie przedmucha może czasem coś się przydławić.

    No ale to było 1 raz na 0,5 tys.

    Jeszcze muszę trochę pojeździć

    Ariusz