eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe?Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    Date: Sat, 25 Jun 2011 11:05:28 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 123
    Message-ID: <iu4fdo$1gl$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@4...com>
    <4e04fc16$1@news.home.net.pl>
    <f...@4...com>
    <iu4afd$ibg$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1308999928 1557 172.20.26.235 (25 Jun 2011 11:05:28 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Jun 2011 11:05:28 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 188.33.74.184
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379041
    [ ukryj nagłówki ]

    Przemysław Czaja <p...@p...fm> napisał(a):

    >
    > Użytkownik "kogutek" >
    > >>
    > >> Użytkownik "kogutek"
    > >> >
    > >> >> W dniu 2011-06-24 21:00, s...@W...gazeta.pl pisze:
    > >> >> > jerzu<t...@p...onet.pl> napisał(a):
    > >> >> >
    > >> >> >> On Fri, 24 Jun 2011 11:04:59 +0200, DoQ<p...@g...com>
    > >> >> >> wrote:
    > >> >> >>
    > >> >> >>> A jeśli diesel nie ma świec żarowych?
    > >> >> >>
    > >> >> >> Tym gorzej dla diesla. Wg kogutkowych rewelacji nie ma prawa
    > >> >> >> działać.
    > >> >> >> A działa.
    > >> >> >>
    > >> >> >>
    > >> >> > Gwarantuję Ci że współczesny diesel z wykręconymi świecami
    > >> >> > żarowymi
    > >> >> > i
    > >> >> > zaślepionymi otworami po nich nie będzie działał prawidłowo. Dla
    > >> >> > Ciebie
    > >> >> > działanie to że się obraca, zużywa paliwo i wylatują z niego
    > >> >> > spaliny. Dla mni
    > >> >> e
    > >> >> > działanie to trzymanie wszystkich parametrów w granicach
    > >> >> > tolerancji.
    > >> >> >
    > >> >> A ja Ci gwarantuję że będzie działał prawidłowo - po rozgrzaniu do
    > >> >> optymalnej temperatury pracy.
    > >> >> Świeca żarowa w nowoczesnym dieslu ma za zadanie po 1 - ułatwić
    > >> >> zapłon
    > >> >> na zimno, po 2 ułatwić rozgrzanie do temperatury pracy, po 3
    > >> >> ustabilizować pracę zimnego silnika.
    > >> >> Po jakimś czasie po rozgrzaniu świeca nie ma najmniejszego
    > >> >> znaczenia
    > >> >> i
    > >> >> wpływu na pracę silnika diesla.
    > >> >> Przypominam - silnik diesla to silnik o zapłonie samoczynnym !!,
    > >> >> gdzie
    > >> >> zapłon wtryśniętej ropy jest od temperatury sprężonego powietrza.
    > >> >>
    > >> >> Pozdrawiam !
    > >> > Jednemu już poradziłem żeby policzył ile ciepła daje świeca żarowa.
    > >> > Z
    > >> > twoich
    > >> > punktów tylko pierwszy jest częściowo prawdziwy. Ułatwia bo paliwo
    > >> > ma
    > >> > się od
    > >> > czego zapalić a nie dlatego że podgrzewa powietrze. Bo powietrze
    > >> > podgrzewa
    > >> > sprężanie. Ale i tak za mało żeby uboga mieszanka ze stu procentową
    > >> > pewnością
    > >> > się od niego bezbłędnie i za każdym razem zapaliła. Nie ma żadnego
    > >> > wpływu na
    > >> > rozgrzanie do temperatury pracy. Tak przy okazji do temperatury
    > >> > pracy
    > >> > czego,
    > >> > silnika, ogrzewania kabiny czy spirali zapalniczki. Według wierzeń
    > >> > ludowych
    > >> > jak silnik odpali to prąd do świec jest wyłączony i swieca stygnie.
    > >> > Rozgrzewanie silnika trwa wielokrotnie dłużej niż odpalenie. Chcesz
    > >> > powiedzieć
    > >> > że przez świece płynie prąd dotąd aż silnik osiągnie nominalną
    > >> > temperaturę pracy?
    > >>
    > >> KARTA CHARAKTERYSTYKI OLEJ NAPĘDOWY
    > >> Karta charakterystyki wg rozp. MZ z dnia 3 lipca 2002r. (Dz.U.Nr.
    > >> 140,
    > >> poz.1171)
    > >> Data aktualizacji 10.09.2004
    > >> Strona 5 z 9
    > >>
    > >> Temperatura zapłonu : nie niższa niż 56*C
    > >> Temperatura samozapłonu : 270*C
    > >>
    > >> słownie dwieście siedemdziesiąt stopni C, a jak już sam zdązyłeś się
    > >> dowiedzieć powietrze podczas sprężania osiąga?
    > >>
    > > Jeszcze podstawę prawną podaj. jak wejdziesz do garażu ze strzykawką w
    > > której
    > > będziesz miał benzynę. I zapalisz w nim świeczkę. To jak będziesz
    > > sikał
    > > benzyną po ścianach. To oczywiście w pewnym momencie zrobi się jebudu.
    > > Ale nie
    > > będziesz wiedział kiedy i na pewno wtedy jak wypsikasz wszystko. To
    > > model
    > > Ursusa C330. Ale jak będziesz sikał tak żeby pod sam koniec resztką
    > > trafić na
    > > płomień to w tym momencie przeniesiesz się do krainy wiecznych łowów.
    > > To model
    > > współczesnego silnika wysokoprężnego.
    >
    > Teraz wyobraź sobie pokój w którym na dzień dobry panuje temperatura
    > 700*C - psiknij paliwem w którekolwiek miejsce i zobacz co się stanie.
    >
    > To w zasadzie podsumowanie mojej dyskusji z Tobą, miło było pogadać.
    >
    > Pozdrawiam/
    >
    A nic się może nie stać. A jak się już stanie to na pewno nie wtedy kiedy byś
    sobie tego życzył. To czy się zapali zależy od wielu czynników a nie tylko od
    temperatury. W dieslach też wypadają zapłony. Skoro wiadomo że świeca żarowa
    zasilana prądem z wyjątkiem siebie nie jest w stanie nic sensownie ugrzać to
    po co ją wsadzili? Ona zwiększa prawdopodobieństwo zapłonu. Z wysokiego na
    jeszcze wyższy. Jak będziesz miał uszkodzone wtryskiwacze i nie będą
    odpowiednio rozpylały paliwa to pomimo 700 stopni diesel bez świecy żarowej
    łatwo nie odpali. Z tym się chyba zgodzisz. A ze świecą da radę. A może
    popatrzysz na to tak. Temperatura samozapłonu podana w tym temacie to 250
    stopni. Czy jeśli w czasie sprężania powietrza grzeje się ono do 700 stopni to
    czy jeśli dolotowe do silnika będzie miało 0 stopni czy - 25 będzie miało
    jakikolwiek wpływ. Oczywiście że nie będzie miało. Bo jak odjąć od 700 20 to i
    tak wychodzi że jest ponad dwa razy więcej niż potrzeba. Przy okazji te 700 to
    raczej dolna strefa stanów niskich. Nominalnie w pełnosprawnym jest więcej. A
    może jest jeszcze jeden czynnik niż temperatura powietrza w cylindrze i
    temperatura samozapłonu paliwa. I to ona też wpływa na możliwość zapalenia się
    paliwa. Ten czynnik pojawił się kilka razy i nie został zauważony.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: