eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody1,89 l/100 km - czy to możliwe? › Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
  • Date: Sat, 25 Jun 2011 12:50:34 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    SUSE/3.1.10 Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 1,89 l/100 km - czy to możliwe?
    References: <4e020681$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@l...institute.com> <itt2mv$irk$1@news.onet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ittujf$8i3$1@inews.gazeta.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <itvbos$106$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@4...com>
    <4e03564b$1@news.home.net.pl> <itvm8k$3rf$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@4...com>
    <4e04fc16$1@news.home.net.pl>
    <f...@4...com>
    In-Reply-To: <f...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.206.96.25
    Message-ID: <4e05bd7b$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1308999035 91.206.96.25 (25 Jun 2011 12:50:35 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 31
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2379035
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 25.06.2011 10:59, J.F. pisze:

    >> Pociągi - tak. Ciężarówki na długich trasach z gwarantowaną wolną drogą
    >> przejazdem (autostrady) - też.
    >
    > Jakos w lokomotywach kroluja diesle. W ciezarowkach tez, nawet w

    W lokomotywach to króluje prąd elektryczny z trakcji, a ten jest
    wytwarzany w elektrowniach, gdzie królują turbiny ;->

    Jeśli zaś chodzi o lokomotywy spalinowe (czy może raczej
    spalinowo-elektryczne) to (1) jest ich mniejszość (2) są często
    wykorzystywane do jazdy manewrowej, do której turbiny się kompletnie nie
    nadają.

    > krajach gdzie mozna jechac dlugo i bez zatrzymania.

    Są inne problemy - ja pisałem wyłącznie pod kątem zużycia paliwa.

    Turbina, z uwagi na warunki pracy, będzie np. mniej trwała od wielkiego,
    wolnoobrotowego diesla... ale takiego silnika do samochodu tym bardziej
    nie wstawisz ;->

    > Ba - w statkach ciagle sie diesle montuje.

    Zależy jakich (plus patrz wyżej).

    > Chyba te turbiny nie takie dobre jak je maluja.

    Mają inne wady. Ale zobacz - w samolotach komercyjnych tłokowych
    silników się już nie stosuje W OGÓLE.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: