  • 21. Data: 2015-04-16 23:54:29
    Temat: Re: złodziejskie ceny zdjęć do dowodów
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, April 15, 2015 at 2:09:55 PM UTC-4, Piotr Kosewski wrote:

    > Po to, że choć mamy 2015 rok, to niestety duża część społeczeństwa
    > nie umie obsłużyć komputera i go nie posiada, więc dostarczenie
    > cyfrowego zdjęcia byłoby dla nich jakimśtam problemem.

    Kilka lat temu spoleczenstwo bylo jeszcze bardziej zacofane w tym temacie
    i gdy o tym tutaj pisalem, to grupowe kundle darly mnie za nogawki.
    Wted nikt inny nie pisal, ze jest to problemem.
    Czyzby od tamtego czasu spoleczenstwo sie cofnelo?

    Poza tym
    > ludzie wolą papierki niż pliki (nieufność lub przyzwyczajenie), więc
    > państwo wychodzi im naprzeciw.
    > Chcesz dowodu?
    > W zeszłym roku e-PIT złożyło 3.5 mln osób. To oznacza, że papierową
    > wersję składają także osoby, dla których komputer jest podstawowym
    > narzędziem pracy.
    > Internet w domu ma 3/4 Polaków.
    >
    > Poza tym oczywiście polskie prawo jest wciąż w dużej mierze oparte
    > o papierowe dokumenty, choć cyfryzacja idzie całkiem dobrze.

    Im wieksza w Polsce cyfryzacja, tym wieksze problemy i tym wiecej urzedasow.
    Biurestwo ma sie coraz lepiej i coraz go wiecej.

    Slon

  • 22. Data: 2015-04-16 23:56:02
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, April 15, 2015 at 3:56:15 AM UTC-4, Miroo wrote:

    > Żebyś nie wyparował (a w zasadzie Twoja tożsamość) po rozbłysku na słońcu :)
    > Na filmach nazywają to "off-the-grid" - pewnie tam gdzie o tożsamości
    > świadczy rachunek za prąd. Tylko, że czym innym są jednostki świadomie
    > wybierające tę opcję, co innego "zniknięte" całe państwo.

    Przeciez minister juz mowil, ze Polska istnieje tylko teoretycznie.
    Nie wierzysz swojemu przedstawicielowi?

    Slon

  • 23. Data: 2015-04-16 23:57:31
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, April 15, 2015 at 3:34:10 AM UTC-4, PiteR wrote:

    > Po kiego walca (w 2015r) ten papierowy obieg? No chyba że to jest tzw
    > "tworzenie miejsc pracy" ;)

    I o to chodzi.
    Jest dobrze a bedzie jeszcze dobrzej.

    Slon

  • 24. Data: 2015-04-16 23:59:38
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Tuesday, April 14, 2015 at 11:20:03 PM UTC-4, JDX wrote:

    > Faktycznie, 30 zł na 10 lat to rzeczywiście złodziejska cena. :-D Ale co
    > tam, za zdjęcie na porcelanie to chyba z 200 zł trzeba zapłacić. Tyle
    > kasy za kawałek gliny. :-D

    Im wieksi zlodzieje tym bardziej nie lubia dawac sie okradac.
    "30 zł na 10 lat" to tez pieniadz.

    Slon

  • 25. Data: 2015-04-17 00:13:07
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, April 15, 2015 at 1:41:58 PM UTC-4, Piotr Kosewski wrote:

    > A co to za różnica?
    > Ile można dostać rowerów? Ile komputerów? Ile bananów?
    >
    > Żyjesz w biedniejszym kraju i już. Państwo ma zbudować fabrykę polskich
    > automatów do zdjęć i potem je dotować, bo Ty byś chciał płacić 5 razy
    > mniej niż Brytyjczyk?

    Do komuszej glowy nie wpadnie pomysl, ze ktos chcialby zarabiac tyle ile zarabia
    "Brytyjczyk". Komusza logika zaraz wykazuje, ze ktos chcialby placic mniej a nie
    zarabiac wiecej.

    > Ze 25 lat się spóźniłeś z tymi oczekiwaniami.
    > Dziś już nawet w Chinach nie reguluje się w ten sposób cen.

    Faktycznie, w Chinach kazdy chce zarabiac wiecej a nie placic mniej.
    Tylko polskie komusze myslenie, ciagle jest nie reformowalne.

    > Chcesz płacić wyraźnie mniej niż Brytyjczyk, to idź do fotografa. Tam
    > duża część ceny to pensje i nieruchomość, czyli koszty lokalne. Jest
    > szansa, że zapłacisz kilka razy mniej niż w UK za podobną usługę.

    Caly czas, wychodzi to w bolandii, procentowo wiecej w stosunku do zarobkow.

    > Idziesz do automatu, to płacisz przede wszystkim za zakup tej budki,
    > materiały do wydruku i prąd. Pierwsze dwie pozycje jadą z Chin, a prąd
    > w EU kosztuje z grubsza tyle samo.

    Wszystko mniej wiecej tyle samo alb wiecej, tylko nie zarobki,
    ktore sa w bolandii duzo mniejsze.

    > W UK taka budka to jest rzeczywiście tania alternatywa dla mniej
    > zamożnych. W Polsce jest ciekawostką dla nastolatków i ew. sposobem
    > na szybkie zrobienie sobie jakiejś pornofoty z poznaną w klubie laską.
    > :]

    Albo okradzenia, bo uczciwie zarobic w bolandii na dostatnie zycie,
    jest ciezko.

    Slon

  • 26. Data: 2015-04-17 00:16:32
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, April 15, 2015 at 1:54:03 PM UTC-4, Piotr Kosewski wrote:

    > Ludzie w normalnym życiu mówią też "daj, k...a, 3 piwa", co nie znaczy,
    > że nie możemy się wysilić na jakiś termin matematyczny z podstawowej
    > matury.
    >
    > Poza tym założę się, że nie umiesz poprawnie opisać "rozwarstwienia".

    > Przecież to Ty tu odwalasz socjalistę, więc po cholerę zarzucasz
    > takie rzeczy Unii (nawet jeśli słusznie).

    Najgorsze w tym wszystkim, moze byc to, ze te jego zarzuty
    - jak sam zauwazyles - moga byc sluszne.

    > Znajomość terminu "mediana" bardzo pomaga w tej kwestii.

    Komusze argumenty "wyssane z mlekiem matki".

    Slon

  • 27. Data: 2015-04-17 00:19:37
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Tuesday, April 14, 2015 at 8:10:57 PM UTC-4, Uncle Pete wrote:

    > Coś mi podpowiada, że w UK zdjęcia paszportowe też nie są za darmo, a 8
    > funtów to nieco więcej, niż 30 złotych :)
    > http://www.kodakexpresscamden.com/Passport-UK.html

    Cos ci nie podpowiada, ze w UK latwiej i szybciej zarobic te 8 funtow,
    niz w bolandii 30 zlotych?

    Slon

  • 28. Data: 2015-04-17 00:20:29
    Od: d...@v...pl

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 13:42:07 UTC+2 użytkownik Chocobo napisał:
> [...]
    ma byc zdjecie dokladnie znormalizowane , zrobione przez dopuszczonego fotografa.

    > Zarówno zdjęcie do DO jak i do paszportu robiłem i drukowałem sam
    > (zdjęcie do dowodu wydrukowałem w Rossmanie)
    >
    > marcin

    W takiej Kanadzie by nie przeszło- na odwrocie musisz mieć dane zakładu , podpis
    wykonującego i tak dalej.Wiesz ile czasu schnie pieczątka na papierze PE ?
    Pozdrawiam Marcin

  • 29. Data: 2015-04-17 00:23:10
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, April 15, 2015 at 4:52:32 AM UTC-4, Uncle Pete wrote:

    > Jak mnie bawią narzekania na niskie zarobki i wysokie ceny w kraju z
    > niską wydajnością pracy :)) Dodatkowy medal za nowe odkrycie w
    > statystyce. Nie pomyliłeś z medianą? ;)

    Jaki kraj, takie zarobki.
    Wiekszosc nie jest w ukladach i ma "bidnie".
    Postkomusze i ubeckie scierwa, maja sie dobrze i caly czas chca rozdawac medale.

    Slon

  • 30. Data: 2015-04-17 00:26:14
    Od: d...@v...pl

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 22:44:08 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
> [...]
    > sieciówka. To będzie 33 funty.
    >
    > Teraz najlepsze, za miesiąc sieciówka (bez robienia zdjęcia) też będzie

    Prosta sprawa- zakład musi zarobić na własne utrzymanie i jakąś kanapkę dla
    fotografa. Koszt płyty jako materiału to jakiś promil kosztów ogólnych.
    Jak ci się nie podoba, zrób sobie selfie telefonem. Tylko wątpię czy to wystarczy do
    otrzymania jakiegoś dokumentu.
    Pozdrawiam Marcin