  • 11. Data: 2015-04-15 20:42:58
    Temat: Re: złodziejskie ceny zdjęć do dowodów
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-15 07:27, z wrote:
    > Jak mnie bawią takie porównania. :-)
    >
    > A ile takich zdjęć można dostać za przeciętną pensję (przeciętną a nie
    > średnią krajową)???

    A co to za różnica?
    Ile można dostać rowerów? Ile komputerów? Ile bananów?

    Żyjesz w biedniejszym kraju i już. Państwo ma zbudować fabrykę polskich
    automatów do zdjęć i potem je dotować, bo Ty byś chciał płacić 5 razy
    mniej niż Brytyjczyk? Ze 25 lat się spóźniłeś z tymi oczekiwaniami.
    Dziś już nawet w Chinach nie reguluje się w ten sposób cen.

    Chcesz płacić wyraźnie mniej niż Brytyjczyk, to idź do fotografa. Tam
    duża część ceny to pensje i nieruchomość, czyli koszty lokalne. Jest
    szansa, że zapłacisz kilka razy mniej niż w UK za podobną usługę.

    Idziesz do automatu, to płacisz przede wszystkim za zakup tej budki,
    materiały do wydruku i prąd. Pierwsze dwie pozycje jadą z Chin, a prąd
    w EU kosztuje z grubsza tyle samo.

    W UK taka budka to jest rzeczywiście tania alternatywa dla mniej
    zamożnych. W Polsce jest ciekawostką dla nastolatków i ew. sposobem
    na szybkie zrobienie sobie jakiejś pornofoty z poznaną w klubie laską.
    :]

    pozdrawiam,
    PK

  • 12. Data: 2015-04-15 20:50:38
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-14 22:44, PiteR wrote:
    > Polska to dziwna kraja. Mało jest budek do robienia zdjęć w metrze bo
    > pewnie mało mamy metra. Dają płytę cd z foto za 60gr a kasują 30zł.

    Mało jest budek, bo są bez sensu w naszych realiach ekonomicznych.
    W Polsce za 30 zł zrobisz zdjęcie u fotografa (też dostaniesz pliki).

    Za 20 zł fotkę do dokumentu zrobisz w np. w Fotojokerze (4 wydruki,
    nie wiem czy z plikiem). Nadal będzie to jakość o niebo lepsza niż te
    koszmarki z budek.

    > Płyta do niczego nie potrzebna (chyba że puścić jak frisbee) no i
    > trzeba mieć ten zabytkowy napęd. Czeka się godzinę (sic!) bo muszą
    > pobawić się i wypalić cd żeby groźniej wyglądało.

    W Fotojokerze z 15 minut i łatwo sobie ten czas zagospodarować, choć
    wyciągnięcie aparatu za 10k z gabloty wymaga pewnych negocjacji...

    pozdrawiam,
    PK

  • 13. Data: 2015-04-15 20:55:03
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-15 12:09, z wrote:
    > Jak mnie bawi ślepe zapatrzenie w cyferki lejące się strumieniem
    > propagandy sukcesu. Ludzie w realnym życiu używają pojęć normalne,
    > przeciętne. A już ludzie nie widzący narastającego rozwarstwienia i
    > zagrożeń z tego płynących...

    Ludzie w normalnym życiu mówią też "daj, k...a, 3 piwa", co nie znaczy,
    że nie możemy się wysilić na jakiś termin matematyczny z podstawowej
    matury.

    Poza tym założę się, że nie umiesz poprawnie opisać "rozwarstwienia".

    > A już najbardziej ci co uwielbiają UE i jakoś nie widzą że założenia
    > socjalistyczne nijak się mają z rzeczywistością :-)

    Przecież to Ty tu odwalasz socjalistę, więc po cholerę zarzucasz
    takie rzeczy Unii (nawet jeśli słusznie).

    > Kogo stać na aparaty za parę tysi

    Znajomość terminu "mediana" bardzo pomaga w tej kwestii.

    pozdrawiam,
    PK

  • 14. Data: 2015-04-15 21:03:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 14. April 2015 22:44:08 UTC+2 schrieb PiteR:
    > i paszportów.
    >
    > Polska to dziwna kraja. Mało jest budek do robienia zdjęć w metrze bo
    > pewnie mało mamy metra.

    zapomnij. to nie ma nic wspolnego z metrem.
    slyszelismy chyba wszyscy o rusycyzmach , o germanizmach , ale o brokselizmach pewnie
    jeszcze nie.+

    tak - istnieja brukselizmy .

    zapomnij, ze w ue zrobisz sobie zdjecie do paszportu w przejsciu podziemnym. to ma
    byc zdjecie dokladnie znormalizowane , zrobione przez dopuszczonego fotografa.

  • 15. Data: 2015-04-15 21:10:55
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-15 09:33, PiteR wrote:
    > Po kiego walca (w 2015r) ten papierowy obieg? No chyba że to jest tzw
    > "tworzenie miejsc pracy" ;)

    Po to, że choć mamy 2015 rok, to niestety duża część społeczeństwa
    nie umie obsłużyć komputera i go nie posiada, więc dostarczenie
    cyfrowego zdjęcia byłoby dla nich jakimśtam problemem. Poza tym
    ludzie wolą papierki niż pliki (nieufność lub przyzwyczajenie), więc
    państwo wychodzi im naprzeciw.
    Chcesz dowodu?
    W zeszłym roku e-PIT złożyło 3.5 mln osób. To oznacza, że papierową
    wersję składają także osoby, dla których komputer jest podstawowym
    narzędziem pracy.
    Internet w domu ma 3/4 Polaków.

    Poza tym oczywiście polskie prawo jest wciąż w dużej mierze oparte
    o papierowe dokumenty, choć cyfryzacja idzie całkiem dobrze.

    pozdrawiam,
    PK

  • 16. Data: 2015-04-15 22:08:18
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > zapomnij, ze w ue zrobisz sobie zdjecie do paszportu w przejsciu podziemnym. to ma
    byc zdjecie dokladnie znormalizowane , zrobione przez dopuszczonego fotografa.

    Znormalizowane - owszem. Ale tylko przez fotografa z uprawnieniami?
    Jakieś źródło tych rewelacji?

  • 17. Data: 2015-04-16 13:42:02
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 15.04.2015 o 21:03, XX YY pisze:

    > zapomnij, ze w ue zrobisz sobie zdjecie do paszportu w przejsciu podziemnym. to ma
    byc zdjecie dokladnie znormalizowane , zrobione przez dopuszczonego fotografa.

    Zarówno zdjęcie do DO jak i do paszportu robiłem i drukowałem sam
    (zdjęcie do dowodu wydrukowałem w Rossmanie)

    marcin

  • 18. Data: 2015-04-16 23:38:01
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, April 15, 2015 at 6:09:38 AM UTC-4, z wrote:

> [...]
    > socjalistyczne nijak się mają z rzeczywistością :-)
    >
    > ups sorry ale i tak nikt tego nie czyta. Kogo stać na aparaty za parę

    Co rok kupuje aparat za pare tysiecy... dolarow.

    Slon

  • 19. Data: 2015-04-16 23:46:16
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Thursday, April 16, 2015 at 7:42:07 AM UTC-4, Chocobo wrote:

> [...]
    >

    > Zarówno zdjęcie do DO jak i do paszportu robiłem i drukowałem sam
    > (zdjęcie do dowodu wydrukowałem w Rossmanie)

    Biedaczek, zaoszczedzil 20 zl.

    Slon

  • 20. Data: 2015-04-16 23:47:30
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Wednesday, April 15, 2015 at 3:03:04 PM UTC-4, XX YY wrote:

> [...]
    byc zdjecie dokladnie znormalizowane , zrobione przez dopuszczonego fotografa.

    Dopuszczonego do "koryta"?

    Slon