  • 91. Data: 2015-05-01 03:16:36
    Temat: Re: złodziejskie ceny zdjęć do dowodów
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Ghost" 55407be4$0$27517$6...@n...neostrada.pl

    > Skoro do tej pory masz problemy finansowe, to nie bardzo jest się czym chwalić.

    Możesz rzucić jakieś światło na te problemy?
    Trochę mnie zaniepokoiłeś... Wiesz coś, o czym ja nie wiem?

    Miałem problemy finansowe -- bo ratowałem ćwoków.
    IMO -- takich jak Ty. :) Aż wreszcie zaprzestałem ratowania.

    "Ghost" 553dd92d$0$2200$6...@n...neostrada.pl

    > czekasz? A może jesteś zwykłym ćwokiem co wiecznie rozdziawia gębę na

    > Sugerujesz, ze ja to robie?

    Ty nie podnosisz ceny po uzgodnieniu?
    Wyglądasz na takiego (piszesz tak) który żebrze podnoszeniem
    ceny po uzgodnieniu. :) I to żebranie ,,naukowo'' tłumaczy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 92. Data: 2015-05-01 13:43:49
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 29 Apr 2015 20:55:07 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    [...]
    > Ale ogranicznik powinien te 2,5W wytrzymać.

    USB killer to nie jest prosty rezystor na linii pomiędzy 5V i masą, a
    układ z kondensatorem, który daje zwrotnie kilkaset V i spory prąd na
    liniach danych - chyba tylko optoelektryki to mogą wytrzymać, ale nie
    widziałem ich w sprzęcie komputerowym (zapewne ze względu na cenę i
    wielkość).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 93. Data: 2015-05-01 14:34:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sylwester Zarębski" cjuad7vxbpg6$....@4...net

> [...]
    > liniach danych - chyba tylko optoelektryki to mogą wytrzymać, ale nie
    > widziałem ich w sprzęcie komputerowym (zapewne ze względu na cenę i

    O wiele prościej włożyć do penflaszki zasilanie.

    Wówczas mamy do czynienia z świadomą destrukcją.

    Równie dobrze do zakłady (fotograficznego czy fryzjerskiego)
    może wejść klient z groźną substancją, którą pozostawi po
    sobie... [i nie o pierzenie mi tutaj chodzi] W efekcie nie
    komputer może ulec awarii, lecz ludzie mogą ucierpieć.

    Ryzyko fotografa IMO nie jest większe niż innych ludzi.

    Ale jest ryzyko klienta -- gniazdo USB może palić, chleb może być
    zatruty, fryzjer może ciachnąć uszy... I nawet czasami ciachnie,
    i przyznaje się do tego w necie -- niedawno o tym oglądałem film.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 94. Data: 2015-05-01 18:28:08
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Sylwester Zarębski napisał:
> [...]
    > liniach danych - chyba tylko optoelektryki to mogą wytrzymać, ale nie
    > widziałem ich w sprzęcie komputerowym (zapewne ze względu na cenę i

    Tak się zastanawiam, czy hub USB ochroniłby komputer? Oczywiście sam by
    padł ale jego cena jest znikoma w porównaniu z komputerem.

  • 95. Data: 2015-05-01 19:00:36
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2015 14:34:46 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    [...]
    > Ryzyko fotografa IMO nie jest większe niż innych ludzi.

    Ryzyko to koszty - tyle chciałem napisać. To proste i wręcz oczywiste.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 96. Data: 2015-05-01 20:12:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sylwester Zarębski" 1mwcd34yhdgsx$.jkybnyto4gbb$....@4...net

    > Ryzyko to koszty - tyle chciałem napisać. To proste i wręcz oczywiste.

    Wyjaśniłem Ci, że ryzyko jest wszędzie. Dookoła ludzie narażeni są na
    niebezpieczeństwa. Fryzjer może ciachnąć nożyczkami ucho klienta -- lub
    nawet celowo wbić te nożyczki w grdykę klienta. ;) Tak samo klient
    fotograficzny może podać spreparowaną penflaszkę lub zasztyletować
    fotografa.

    Gdybym bał się penflaszek -- używałbym cwanego (z bezpiecznikiem)
    przedłużacza. Gdyby problem występował masowo -- takie cwane
    urządzenia byłyby oferowane za bezcen.

    Nie boisz się tego, że penflaszka spali ci rękę (na przykład
    jakąś substancją żrącą) ale boisz się spalenia gniazda USB. ;)

    -=-

    Rozumiem obawy pracownika kantoru -- napady są częste i skutkują
    śmiercią lub kalectwem.

    Rozumiem też obawy pracownika sklepu, który nie zgodził się na włożenie
    mojej karty SD do nowego aparatu fotograficznego będącego właśnością sklepu.

    -=-

    Bez względu na zrozumienie -- cenę należy
    uzgodnić przed przyjęciem usługi, nie po.

    I należy unikać tych ludzi, którzy podbijają cenę po uzgodnieniu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 97. Data: 2015-05-01 20:31:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek" 5543a99b$0$27508$6...@n...neostrada.pl

    > Tak się zastanawiam, czy hub USB ochroniłby komputer?

    Można wykonać go tak, aby ochronił. Może mieć wręcz swoje
    własne zasilanie i może zbadać, czy na sygnałowe druty nie
    śle za dużej energii. Może być nawet tak złośliwy, ;) że
    jakieś (nie wszystkie) USBkilery przełknie bez okazywanie
    niezadowolenia. ;)

    Klient ze zdumieniem rozdziawi swą paszczę ;) i wyjdzie
    z zakładu niezadowolony... ;)

    Oczywiście taki przedłużacz kosztowałby, ale raczej niedużo.

    Miałby w sobie coś na kształt małego komputera sprawdzającego
    to, co odbiera od penflaszki i wysyła do komputera; mógłby
    nawet omijać zasilanie z gniazda USB dając swoje. Dosłownie
    czytałby ze zrozumieniem to, co dostaje od penflaszki i słałby
    to dopiero po przetrawieniu odczytanej informacji; wewnątrz
    tego przedłużacza nie byłoby galwanicznego przejścia zdolnego
    do przesłania zbyt dużej energii.

    Ostatecznie może to być zwykły wielodrut ;) z szybkimi topikami. ;)
    W razie czego -- paliłyby się topiki, nie komputerowy port USB.

    Warto zapytać -- czy w komputerowych portach USB nie ma bezpieczników.
    Nie topików, ale lepszych, wielokrotnego użytku. IMO -- są.

    Żaden kondensator nie da więcej energii niż weźmie -- dlatego nawet
    długie kondensowanie ;) nie da powrotnie strzału piorunowego.

    Fotografowie chyba mają skrzywienia związane z lampami błyskowymi.
    Taka lampa ładuje się dość długo z całkiem wydajnych źródeł energii.

    -=-

    Aby było jasne -- ja nie dybię na porty USB; moje flaszki nie
    są preparowane do zabijania portów USB. I nie zamierzam dybać.
    Nie zamierzam tez podrzynać gardeł fotografom, fryzjerom czy sprzedawcom.

    -=-

    Być może wystarczy zwykły hub, a może -- dopiero aktywny, ze swoim zasilaniem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 98. Data: 2015-05-02 11:31:08
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2015 20:12:35 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    [...]
    > Bez względu na zrozumienie -- cenę należy
    > uzgodnić przed przyjęciem usługi, nie po.
    >
    > I należy unikać tych ludzi, którzy podbijają cenę po uzgodnieniu.

    Bijesz tyle piany o 2zł. Ciekawe ile byś bił, gdyby to było 20zł, albo
    nie daj bóg 2000? Lepiej nie odpowiadaj, bo znów zrobisz bezsensowny
    elaborat o niczym.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 99. Data: 2015-05-03 07:56:17
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Ty nie podnosisz ceny po uzgodnieniu?
    >Wyglądasz na takiego (piszesz tak) który żebrze podnoszeniem
    >ceny po uzgodnieniu. :) I to żebranie ,,naukowo'' tłumaczy. :)

    Jesteś ślepcem czy idiotą?

  • 100. Data: 2015-05-05 20:06:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sylwester Zarębski" 1nzgvu7lkit5m.f5ly533qoio5$....@4...net

    > Bijesz tyle piany o 2zł.

    O łamanie umów, nie o 2 złote.

    > Ciekawe ile byś bił, gdyby to było 20zł,

    Tyle samo.

    > albo nie daj bóg 2000?

    Tyle samo.

    > Lepiej nie odpowiadaj, bo znów zrobisz bezsensowny elaborat o niczym.

    http://ep.com.pl/files/4874.pdf

    Zobacz przykładowy HUB USB od środka. :)

    Możesz też odwiedzić galerię handlową, gdzie ludziska mają
    dostęp do fotograficznego kiosku -- mogą wkładać różne nośniki,
    narażając ów kiosk na straty... IMO najgorszą stratą jest
    bezczynność. :)

    -=-

    Bicie piany to zwiększanie liczby słów i liter bez dodawania treści.
    To stosują sądy w Białymstoku. :)

    Ja pokazuję Ci HUB i piszę o galerii handlowej.

    -=-

    Przykładowa cena w białostockim Auchan -- 88 groszy
    za odbitkę formatu 10 cm na 15 cm. Nigdzie (wokoło
    kiosku w tej galerii -- byłem tam wczoraj) nie
    widziałem ceny ,,otwarcia nośnika''.

    Poniekąd przyznam Ci rację -- w kwestii łamania umów
    (czyli przestrzegania pewnych praw) niewiele można wnieść.

    -=-

    Wracając do galerii. Bywa, że coś oglądam i decyduję się na
    zakup dopiero po powrocie z galerii. Gdy wrócę (zwykle po
    tygodniu) zazwyczaj cenna jest niższa. :) Moje wczorajsze
    zakupy:

    -- zasilacz do tabletu za 2 złote
    (lepszy od firmowego, bo: nie wyskakuje wtyczka z tabletu;
    rozbieralny -- mogę podczepić inną końcówkę, choć akurat
    kupiłem zasilacz z odpowiednią końcówką; nie ma zgrubienia
    na przewodzie (,,magnetyzera'') przeszkadzającego i raczej
    bezwartościowego)

    -- sałatka śledziowa za około 8 pln (zwykle kosztuje 10 pln, ale
    gdy mnie coś spodoba się -- zazwyczaj traci ;) na swej wartości)

    -- pestki słonecznika (zwykle po 7 pln za kilogram wczoraj
    po 5.5 złotych za kilogram; w innych sklepach nierzadko
    po 2 złote za 100 gramów, czyli po 20 złotych za kilogram)

    -- PowetrBank 2 AH za niespełna 10 złotych (właśnie jadąc do galerii
    odnotowałem potrzebę kupna takiego czegoś i postanowiłem, że takie
    coś kupię, o ile nie będzie zbyt drogie; kupiłem PowetrBank razem
    z ćwierćmetrowej długości drutem zdatnym do ładowania via USB za
    cenę metrowego drutu USB zdatnego i do ładowania, i do słania
    informacji via USB)

    Galerie swym gościom dają za free:

    -- parkingi
    -- ubikacje (często myję twarz i ręce)
    -- schronienie przed chłodem, upałem deszczem itd...

    i bardzo tanio sprzedają to, czego akurat potrzebuję...

    Życzyłbym sobie podobnej służby zdrowia, hoteli podobnych,
    ubezpieczycieli społecznych itd... Nie ja jeden zauważam,
    że obecnie rolę narodowych państw mogłyby przejąć
    międzynarodowe ,,korporacje''. Mniej byłoby wojen
    o msze, o odpusty, o świętych, o nadania i o sakramenty... ;)

    I mniej by było ,,urzędników'' pierdzących ukradkiem w krzesła. ;)
    W takim świecie przegrałbyś natychmiast rywalizację, albo nie trudziłbyś
    się, dowodząc, że umowę należy zawierać tylko po to, aby ją łamać. ;)

    -=-

    Nie byłem zwolennikiem Aleksandra Kwaśniewskiego -- byłem zdecydowanym
    przeciwnikiem wybrania tego pana na urząd prezydenta RP. Dziś widzę,
    że to jedyna znana mi osoba wysoko postawiona w Polsce twierdząca,
    iż zawartych umów nie wolno łamać -- że umowy muszą być dotrzymywane.
    Wówczas uznałem że mówi to niepotrzebnie.

    Dziś widzę, jak moje ,,standardy'' odbiegają od ,,standardów podwórkowych''.

    Ale (z biciem piany) masz rację -- nic tu nie można już dodać. Od dawna
    wiadomo, że po prostu pomiędzy dorosłymi (i zdrowymi na umyśle) ludźmi
    nie ma miejsca dla łamania umów.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'