  • 21. Data: 2009-02-08 21:00:52
    Temat: Re: zgubny wpływ elektronik na młode pokolenie :)
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 08 Feb 2009 21:03:49 +0100,
    ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl> screamed:
    > przepraszam, ale o co Ci chodzi? wyśmiewasz innych bo wierzą w Boga? Nie
    > spotkałeś go to znaczy ze go niema? Każdym swoim uczynikem łamiesz
    > zalecenia chrześcijaństwa czy 90% cicho sie znimi zgadzasz?

    Poczytaj o FSM. Masz szansę zarobić 25k USD... ;)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 21:59:39 user up 11977 days, 9:54, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.31 ]

    Cocaine is God's way of saying you're making too much money. -- R. Williams

  • 22. Data: 2009-02-08 22:37:53
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > podoba mi się; wysłałem mojemu kumplowi-księdzu;
    > mam nadzieję, że nie złamałem copyrighta i prawa autorskiego :)

    Może i to Ci się spodoba to z grupy o sieciach (niech autor mi wybaczy)
    http://img237.imageshack.us/img237/7717/rs4cwzsj3.jp
    JanuszR

  • 23. Data: 2009-02-08 23:06:48
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Sylwester Łazar pisze:

    > Zdarzenie z geologiem ma wyprać mózgi ludziom, którzy jeszcze śmieli wątpić
    > w zagrożenie terroryzmem w Polsce.

    Może mi powiesz, że geologa zabili Polacy, aby uświadomić społeczeństwu,
    że nasza obecność na Bliskim Wschodzie jest konieczna?
    Na brak zdrowego rozsądku i przerost optymizmu cierpi ten, kto uważa
    atak terrorystyczny w naszym kraju za niemożliwy. Może nie jesteśmy na
    szczycie listy potencjalnych celów wszystkich organizacji, ale naprawdę
    nie sądzę, aby nie brano nas pod uwagę. Oby pewnego dnia optymiści nie
    poczuli brutalnej rzeczywistości...

    > przykrywką walki z terroryzmem, którego w Polsce nie ma, chyba że w rządzie
    > i organizacjach pozarządowych, mających pewne tutaj cele.

    Zgadzam się co do interpretacji tej "wojny z terroryzmem", która jest
    niczym innym jak amerykańską wojną o ropę i nam nic do tego. Niemniej
    czasem śmieszy mnie islamofilia panująca na zachodzie i/lub u nas.
    Jednym z najzabawniejszych tekstów, jakie słyszałem było to, iż pozycja
    kobiety tam jest lepsza niż u nas, bo dzięki temu, iż wymaga się na nich
    noszenie w czterdziestostopniowym upale czarnych szmat nie patrzy się na
    nie przez pryzmat ciała. LOL. Islam to prymitywna i agresywna ideologia,
    w której nie ma co się dopatrywać drugiego dna. Trudno ją pogodzić z
    ideami liberalnej demokracji i społeczeństwa obywatelskiego, im
    wcześniej zachód to sobie uświadomi, tym lepiej.

  • 24. Data: 2009-02-09 00:30:32
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Bo im wyprano mózgi w dzieciństwie. Tylko z tego wynika ta religijność.
    > Inni religijni właśnie w imię własnego boga zabili polskiego geologa.

    Po pierwsze, nie oceniaj innych w/g siebie. Skoro Tobie wyprano, to nie
    znaczy, że innym też.
    Po drugie, Einstein, Maxwell, Newton i paru innych byli ludźmi wierzącymi.
    Rozumiem, że wg. Ciebie też im coś wyprano ?
    Proponuję jednak więcej poczytać (ze zrozumieniem) o fizyce podstaw
    "rzeczywistości", począwszy od fizyki kwantowej, a skończywszy na paru
    starszych i nowszych koncepcjach.
    Może wtedy zauważy kolega, jak mały krok dzieli fizykę od metafizyki...I to
    pewnie dlatego wielu najwięszych naukowców jest wierzących.
    Może kilka cytatów , paru dość znanych osób:

    Myślę, że tylko idiota może być ateistą. Musimy przyznać, iż istnieje pewna
    niepojęta moc czy siła posiadająca nieograniczoną zdolność przewidywania i
    wiedzę, która, po pierwsze, sprawiła, iż cały wszechświat zaistniał".
    Christian Boehmer Anfinsen
    biochemik: 1972 nagroda Nobla w dziedzinie chemii

    'Nie ma żadnej niezgodności pomiędzy Nauką a religią... Nauka pokazuje, że
    Bóg istnieje".
    Sir Derek Harold Richard Barton
    chemik: 1969 nagroda Nobla w dziedzinie chemii

    "Po prostu nie potrafię uwierzyć, że wszystko rozwinęło się poprzez
    przypadkowe mutacje...".
    Dennis Gabor
    fizyk: 1971 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki

    "Przeciwności, które musiałyby zostać pokonane, aby wszechświat taki jak
    nasz mógł wyłonić się z czegoś takiego jak Wielki Wybuch są niesamowicie
    olbrzymie. Uważam, że kiedykolwiek zaczynamy omawiać początki wszechświata
    dochodzimy do czysto religijnych wniosków".
    Stephen William Hawking
    astrofizyk teoretyczny i kosmolog, jeden z najznakomitszych współcześnie
    żyjących uczonych

    "Bóg dał nam niesamowicie fascynujący świat, który możemy zamieszkiwać i
    badać".
    William Phillips
    fizyk: 1997 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki

    "Ktokolwiek, kto był poważnie zaangażowany w pracę naukową jakiegokolwiek
    rodzaju uświadamia sobie, iż nad wejściem bram świątyni nauki wypisane są
    słowa: Musicie mieć wiarę. Jest to cecha, bez której naukowiec nie może się
    obejść".
    Max Karl Ernst Planck
    fizyk: 1918 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki

    "Wydaje mi się, że będąc skonfrontowani z cudami życia i wszechświata,
    należy zadać sobie pytanie dlaczego, a nie po prostu jak. Jedyne możliwe
    odpowiedzi są religijne... Znajduję potrzebę Boga we wszechświecie i swoim
    własnym życiu... Mamy szczęście, że mamy Biblię a szczególnie Nowy
    Testament, który mówi nam tak wiele o Bogu w szeroko dostępnych ludzkich
    kategoriach".
    Arthur Leonard Schawlow
    fizyk: 1981 nagroda Nobla w dziedzinie fizyki

    "Moja religia polega na pokornym podziwie tego nieograniczonego wyższego
    ducha, który objawia się w drobnych szczegółach jakie jesteśmy w stanie
    dostrzec naszymi wątłymi i słabymi umysłami. To głęboko emocjonalne
    przekonanie o obecności wyższej rozumnej mocy, która jest objawiona w
    niepojętym wszechświecie, kształtuje moje wyobrażenie Boga...."
    "Im bardziej zgłębiam naukę, tym bardziej wierzę w Boga".
    Albert Einstein
    fizyk, jeden z najwybitniejszych uczonych w historii nauki: 1921 nagroda
    Nobla w dziedzinie fizyki

  • 25. Data: 2009-02-09 05:46:31
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    I co to ma byc?
    To, ze jakis zdolny naukowiec cos takiego powiedzial, to ma byc
    wyznacznikiem dla innych?

  • 26. Data: 2009-02-09 06:03:17
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@p...com.pl>

    Dnia Sun, 08 Feb 2009 14:07:25 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja JS
    <b...@p...onet.pl> nadala:

    --
    Tomasz Szczesniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator
    http://www.stareradia.pl - wszystko o przedwojennej radiotechnice

  • 27. Data: 2009-02-09 06:48:56
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    sundayman napisał(a):
    > Może kilka cytatów , paru dość znanych osób:
    > Myślę,
    (...)
    > Nobla w dziedzinie fizyki

    Czy to aby nie kasza i śrubokręt z trzech numerów wstecz Frondy? :-)
    Moim zdaniem i tak szkoda czasu i klawiatury.

    Andrzej Kamieniecki

  • 28. Data: 2009-02-09 07:18:00
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    > Albert Einstein
    > fizyk, jeden z najwybitniejszych uczonych w historii nauki: 1921 nagroda

    Z drugiej strony:

    Albert Einstein
    "Jestem głęboko wierzącym ateistą. [...] Jest to poniekąd zupełnie
    nowy rodzaj religii."

    ;-)

    Moim skromnym zdaniem wiara wynika tylko i wyłącznie z niewiedzy.
    A wręcz wiara i wiedza wykluczają się na wzajem.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 29. Data: 2009-02-09 07:22:24
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    Grzegorz Kurczyk napisał(a):
    [ciap]
    > Moim skromnym zdaniem wiara wynika tylko i wyłącznie z niewiedzy.
    > A wręcz wiara i wiedza wykluczają się na wzajem.

    to że dziedziny się lekko mówiąc omijają toś Ameryki nie odkrył.
    A samo twierdzenie jest bez sensu. Polecam na początek "logikę religii"
    Bocheńskiego... wiem, wiem i tak nie przeczytasz (bez urazy).

    Andrzej Kamieniecki

  • 30. Data: 2009-02-09 08:44:35
    Temat: [OT] zgubny wplyw religii na stare pokolenie (bylo : Re: zgubny wpływ elektronik na młode pokolenie :)
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    JRakoczy wrote:

> [...]
    > tak otwartym na wiedzę, elektronikę, a z drugiej strony ślepo wierzyć w
    > coś co dawno już zostało obalone, nigdy nie udowodnione ani nawet nie
    > uprawdopodobnione. Zawsze mnie to ciekawiło jak wykształcony człowiek
    > nagle popadał w zapaść i wykoywał te magiczne gesty, przysiady, ukłony,
    > spojrzenia w niebo po czym wracał do codziennych zajęć jakby nic się nie
    > stało ale w skrytości terroryzował rodzinę aby robili to samo. Może to
    > element podporządkowania sobie drugiego człowieka? Kiedyś palono na
    > stosie, dzisiaj pozostał mobbing.w cywilizowanym świecie, bo u dzikich

    mniej wiecej. swego czasu sporo interesowalem sie socjologia i psychologia,
    wiara w 'boga' jest po prostu mechanizmem spolecznym. jak to 'dziala' widac
    zwlaszcza porownujac zachowania religijne i struktury organizacyjne z nimi
    zwiazane u roznych ludow.
    ostatnio pojawil sie dosc przystepny film 'edukacyjny' ktorego tematem nie
    jest wprawdzie porownanie religii , ale porownuje je od scisle
    matematycznej strony na samym poczatku, pomijajac socjologie i psychologie
    tlumu mysle warto sie tez zapoznac z takim podejsciem, a mysle na pewno
    lepiej obejrzec niz dyskutowac z ludzmi ktorzy desperacko probuja bronic
    religii i uzywac pseudonaukowych stwierdzen (ktorych logika (typu 'nic nie
    da sie udowodnic' 'nic nie wiemy na pewno' 'zlozonosc wszechswiata
    wyklcuza' itd - obala tak samo wiare jak i niewiare w boga ;)

    z polskimi napisami mozna obejrzec np. tutaj :
    http://video.google.com/videoplay?docid=-21474321417
    00087937