  • 1. Data: 2009-02-07 22:24:31
    Temat: do ilu voltow mozna rozladowac akumulator nimh?
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    witam,

    postanowilem troche zreanimowac akumulatorki 1,2V nimh poprzez zaaplikowanie
    im kilka pelnych cykli naladowania i rozladowywania, i mam pytanie, do
    jakiego napiecia mozna je bezpiecznie rozladowac? tuz po naladowaniu maja ok
    1,45 V

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 2. Data: 2009-02-07 22:33:03
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Artur pisze:

    > postanowilem troche zreanimowac akumulatorki 1,2V nimh poprzez
    > zaaplikowanie im kilka pelnych cykli naladowania i rozladowywania, i mam
    > pytanie, do jakiego napiecia mozna je bezpiecznie rozladowac?

    Zalecane jest nieschodzenie przy rozładowaniu poniżej 1V.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-02-08 00:06:57
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Zalecane jest nieschodzenie przy rozładowaniu poniżej 1V.

    dzieki

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 4. Data: 2009-02-08 10:52:23
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    0.9V - przy takiej wartości ładowarka IC8800 przechodzi z trybu rozładowania na
    ładowanie.
    K.

  • 5. Data: 2009-02-08 23:54:46
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Artur <z...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > jakiego napiecia mozna je bezpiecznie rozladowac? tuz po naladowaniu maja ok

    Drogi Arturze. Volta to był facet. Dla uczczenia jego osiągnięć różnicę
    potencjałów mierzy się w woltach, a jednostką jest V. Strasznie razi tekst "
    do ilu voltow...". Może jestem upierdliwy. Ale popraw się następnym razem bo
    tekst przez te volty jest nieczytelny.

  • 6. Data: 2009-02-09 07:41:55
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 7, 11:24 pm, "Artur" <z...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jakiego napiecia mozna je bezpiecznie rozladowac? tuz po naladowaniu maja ok

    _Pojedyncze_ (!!!!!) cele mozna bezkarnie rozladowac praktycznie do
    zera. Akumulatory NiXX niszczone sa przede wszystkim przy odwroceniu
    polaryzacji. Zalecenie rozladowywania do min. 0.8-1.0V NA CELE dotyczy
    rozladowywania PAKIETU i laczy sie z zaleceniem unikania pakietow
    wiekszych niz kilka- kilkanascie cel szeregowo.

    Chodzi o to, ze przez wiekszosc czasu rozladowania cele NiXX maja ca.
    1.2V, wiec pod koniec rozladowania mamy sytuacje, ze w pakiecie N cel
    N-1 cel ma napiecie Un > 0, praktycznie kolo 1.2V, a najslabsza
    wlasnie dobija do 0V. W tej sytuacji pakiet ma (w najgorszym realnym
    wypadku) na zaciskach:
    (N-1)*1.2V / N
    V na cele.

    dla pakietow:
    3: 0.80V/cele
    4: 0.90V/cele
    5: 0.96V/cele
    6: 1.00V/cele
    7: 1.02V/cele
    8: 1.05V/cele
    9: 1.07V/cele
    10: 1.08V/cele

    i widac, skad sie bierze zalecenie rozladowywania do min. 0.9-1.0V NA
    CELE...

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 7. Data: 2009-02-09 22:37:55
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    Użytkownik " sok marchwiowy" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:gmnrc6$qhu$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > tekst " do ilu voltow...". Może jestem upierdliwy. Ale popraw się
    > następnym razem bo tekst przez te volty jest nieczytelny.

    racja, obiecuje zapamietac :)

    /pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

  • 8. Data: 2009-02-10 09:40:56
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>