  • 11. Data: 2011-06-18 00:03:23
    Temat: Re: zasilane dysku USB z zewnętrznego zasilacza
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Feromon napisał:
    > PS. W pobór 2,5A przez dysk 2,5 calowy jakoś mi się wierzyć nie chce,
    > muszę sprawdzić...

    A gdzie jest powiedziane, że te 2,5A idzie na jeden port? To jest
    zasilanie całego huba. Zasilacz ma zasilić standardowymi 0,5A wszystkie
    porty. Jest zgodne z normą ograniczenie na każdym z nich i to jest
    właśnie problem, bo dysk np. potrzebuje 0,7A. Osobiście nie chciałbym
    mieć 2,5A na takim kabelku, bo zwarcie może się źle skończyć.
    Maciek

  • 12. Data: 2011-06-18 00:08:13
    Od: Maciek <m...@p...com>

    > PS. W pobór 2,5A przez dysk 2,5 calowy jakoś mi się wierzyć nie chce,
    > muszę sprawdzić...

    Gorzej - jeszcze raz przeczytałem - 2,5A powinno wystarczyć na całość
    ale dla huba 4 portowego. Dla 7 portowego to za mało. Zakładając
    maksymalny pobór prądu 0,5A na port + zasilanie własne. W każdym z tych
    przypadków nie jest to pobór prądu na jedno wyjście ale na całość.
    Maciek

  • 13. Data: 2011-06-24 08:09:48
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > pobór prądu 0,5A na port + zasilanie własne. W każdym z tych przypadków
    > nie jest to pobór prądu na jedno wyjście ale na całość.

    ----------

    Wiem, że prad jest podzielony na wszystkie wejscia USB.

    Do huba z 4 USB dali zasilacz 2A, a do 7 USB wychodzi, że dali zaledwie 2,5
    A.
    Ale moze być i tak, że zasilacz nie jest od tego huba na 7 USB i że ktos go
    zamienił w sklepie?
    Bo gdyby trzymac się tego, że ma być po 0,5 A na wejscie USB, to by wypadało
    minimum 3,5 A na cały hub.

  • 14. Data: 2011-06-24 17:23:18
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik sofu napisał:
    > Ale moze być i tak, że zasilacz nie jest od tego huba na 7 USB i że ktos
    > go zamienił w sklepie?
    > Bo gdyby trzymac się tego, że ma być po 0,5 A na wejscie USB, to by
    > wypadało minimum 3,5 A na cały hub.

    No i to chyba jest minimum, zgodne z normą. Musi być po 0,5A na port. Do
    wielu urządzeń nawet więcej, np. do twardych dysków. 3,5A to minimum +
    zapas + zasilanie HUB-a
    Maciek

  • 15. Data: 2011-06-26 14:18:36
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Maciek napisał:

    > No i to chyba jest minimum, zgodne z normą. Musi być po 0,5A na port.
    > Do wielu urządzeń nawet więcej, np. do twardych dysków. 3,5A to
    > minimum + zapas + zasilanie HUB-a

    Witam,
    podejrzewam magiczny współczynnik jednoczesności stosowany we
    wszystkich rozdzielniach elektrycznych itp. Suma wszystkich odbiorów
    przekracza wartość zabezpieczeń wejściowych :)
    Nie widziałem w praktyce nigdzie układu 7 dysków podpiętych pod USB.
    --
    pzdr, j.r.