  • 1. Data: 2010-07-04 05:39:10
    Temat: zasilacz ATX, ktorego wiatrak nie obraca przy niskim obciazeniu
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Poszukuje zasilacza ATX, ktorego wiatrak nie obraca sie przy niskim
    obciazeniu, sa oczywiscie z pasywnym chlodzeniem, ale nie o takie mi
    chodzi, poniewaz sa one drogie

    czy ktos spotkal taki zasilacz?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2010-07-04 08:03:52
    Od: "Eryk" <ble ble ble>

    > czy ktos spotkal taki zasilacz?

    Enermaxy z serii Pro 87+ maja wentylator z regulowana predkoscia, minimalna
    predkosc bez obciazenia to ok 300 obrotów - jest praktycznie nieslyszalny.
    Nie zatrzymuje sie ale jest cicho. Niestety cena jest srednio przystepna :)

    Pzdr

  • 3. Data: 2010-07-04 11:50:19
    Od: muk <n...@m...pl>

    On 2010-07-04 10:03, Eryk wrote:

> [...]
    > minimalna predkosc bez obciazenia to ok 300 obrotów - jest praktycznie
    > nieslyszalny. Nie zatrzymuje sie ale jest cicho. Niestety cena jest

    Seria Pro82+ steruje wentylatorem w ten sam sposób, a cena jest już
    nieco bardziej przestępna :)

  • 4. Data: 2010-07-04 12:12:19
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    On 07/04/2010 01:50 PM, muk wrote:

    > Seria Pro82+ steruje wentylatorem w ten sam sposób, a cena jest już
    > nieco bardziej przestępna :)

    a cos z przedzialu 250 max 300W?

  • 5. Data: 2010-07-04 13:12:23
    Od: muk <n...@m...pl>

    On 2010-07-04 14:12, R.M. wrote:

    > a cos z przedzialu 250 max 300W?

    Z takim założeniem może być ciężko. Weź jednak pod uwagę to, że podane
    przez nas wyżej zasilacze dają najniższe obroty wentylatora przy
    obciążeniu około 50%. Powyżej jest szybciej, ale i tak niesłyszalnie
    (wentylator nie przekracza 1500 rpm). Myślę, że taki enermax pro82+ 425
    sprawdzi się u Ciebie bez problemu (sena w okolicy 300 pln).

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-07-04 13:57:59
    Od: Simon <s...@A...onet.pl>

    W dniu 2010-07-04 07:39, R.M. pisze:
> [...]
    > Poszukuje zasilacza ATX, ktorego wiatrak nie obraca sie przy niskim
    > obciazeniu, sa oczywiscie z pasywnym chlodzeniem, ale nie o takie mi

    Coś marki Topower.
    Poszukaj na aukcjach, widziałem ostatnio dokładnie coś takiego o czymś
    piszesz w bardzo przystępnej cenie.
    Simon

  • 7. Data: 2010-07-05 17:45:58
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "muk" napisał:

    > Myślę, że taki enermax pro82+ 425 sprawdzi się u Ciebie bez problemu (sena
    > w okolicy 300 pln).

    300,- zl za termistor na radiatorze + tranzystor (cena łączna ok. 1,- zł)?

    Remek

  • 8. Data: 2010-07-06 00:18:20
    Od: muk <n...@m...pl>

    On 2010-07-05 19:45, Remek wrote:

    > 300,- zl za termistor na radiatorze + tranzystor (cena łączna ok. 1,- zł)?

    Jesteś w stanie zrobić zasilacz z termistora i tranzystora? Moje uznanie.

  • 9. Data: 2010-07-06 09:46:37
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

  • 10. Data: 2010-07-06 09:51:20
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "muk" napisał:

    > Jesteś w stanie zrobić zasilacz z termistora i tranzystora? Moje uznanie.

    Są tacy, którym trzeba wyłożyć kawę na ławę. Tej klasy zasilacz bez bajerów
    można na Allegro kupić za 20,- zł (nowy !!!). W takim razie nie 300,- zł, a
    280,- zł za termistor i tranzystor. Mam nadzieję, że teraz dotarło, bo jak
    widać skróty myślowe nie zawsze są zrozumiałe.

    Można się kłócić o złotówki, ale nieproporcjonalna relacja pozostaje.

    Remek