  • 21. Data: 2010-07-10 15:48:51
    Temat: Re: zasilacz ATX, ktorego wiatrak nie obraca przy niskim obciazeniu
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Eryk pisze:

    > Ja kupiłem zasilacz Enermaxa 500 W z serii 87+ i rachunki za prąd spadły
    > mi o około 10 zł.
    ROTFL :) :) :)

    > Wcześniej miałem też markowy zasilacz firmy Tagan ale
    > o mniejszej sprawności.
    10% w sprawności to będzie max 30W. myślisz ze to odczujesz? Jak masz 2
    razy gości i kawy zrobisz na 15 osób to tyle samo "spalisz" prądu w czajniku

    > Dodatkowo mój komputer jest bardzo stabilny, tzn nigdy się nie wiesza
    > ani wcześniej pod Windows XP ani teraz pod 7-mką.
    no i?
    jak mam niefirmowy zasilacz to mam używać linuksa zeby sie nie "komputer
    wieszał"? na stryczku?

    > Mieszkam na poddaszu i
    > mam teraz w pokoju ukrop. Gram godzinami w BC2 i nic się nie dzieje z
    > komputerem gdy inni żalą się, że im w czasie chłodnych dni komputery
    > siadały podczas gry. Nie znam się ale może to właśnie kwestia dobrego
    > zasilacza :)
    sprawdź jaka jest _rzeczywista_ różnica temperatur dzisiaj i zimą. Sądze
    ze nie wyjdze Ci nawet 10 stopni. nawet jakby było 20, to jaki to będzie
    miało wpływ...??

    ToMasz

  • 22. Data: 2010-07-10 23:11:50
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 10 Jul 2010 17:48:51 +0200
    doszła do mnie wiadomość <i1a4p4$q9r$1@inews.gazeta.pl>
    od ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> :

    >10% w sprawności to będzie max 30W. myślisz ze to odczujesz?

    Jeśli przyjąć 30W jak piszesz i około 20 godzin pracy na dobę, to
    wychodzi jakieś 7.50 zł/miesiąc, 90 zł na rok, po trzech latach ma
    zwrot różnicy w cenie zasilaczy, nie warto?

    --
    Tomasz Jasiński
    Jak wiadomo, Pan Bóg jest wszechmocny i wszystko

  • 23. Data: 2010-07-11 18:40:35
    Od: "Eryk" <ble ble ble>

    > Jeśli przyjąć 30W jak piszesz i około 20 godzin pracy na dobę, to
    > wychodzi jakieś 7.50 zł/miesiąc, 90 zł na rok, po trzech latach ma
    > zwrot różnicy w cenie zasilaczy, nie warto?

    Enermax był tylko częścią moich zakupów oszczędnościowych więc trudno
    powiedzieć ile dokładnie pozwolił zaoszczędzić. Komputer chodzi codziennie
    po 16 godzin. Doszło też wyłączanie elektroniki domowej na czas gdy z niej
    nie korzystamy.

    Rachunki spadły mi z średnio ze 155 zł miesięcznie do 110 zł miesięcznie i
    jestem zadowolony :) w sumie nie ważne co się do tego przyczyniło ważna jest
    kwota i własne wyliczenia, które wskazują, że na oszczędność w domu wydałem
    mniej, niż ta oszczędność przyniesie korzyści - zaoszczędzę ok. 700 zł w
    ciągu 3 lat. :)

    Pozdrawiam
    Eryk

  • 24. Data: 2010-07-11 18:57:47
    Od: "Eryk" <ble ble ble>

    > ROTFL :) :) :)

    No dobra strzelałem :) ale spadły o 45 zł więc Enermax musiał mieć jakiś tam
    wkład.

    > 10% w sprawności to będzie max 30W. myślisz ze to odczujesz? Jak masz 2
    > razy gości i kawy zrobisz na 15 osób to tyle samo "spalisz" prądu w
    > czajniku

    Gratuluję oka spadło ze 145 do 115 W więc dokładnie 30 W (komputer chodzi po
    16 godzin ale to tak poza tym punktem).

    > no i?
    > jak mam niefirmowy zasilacz to mam używać linuksa zeby sie nie "komputer
    > wieszał"? na stryczku?

    Czytałem wcześniej przed tym postem tekst jak się ludzie żalili na
    wieszające Windows to tutaj odreagowałem, że to nie wina Windows a doboru
    sprzętu, może trochę przesadziłem :)

    > sprawdź jaka jest _rzeczywista_ różnica temperatur dzisiaj i zimą. Sądze
    > ze nie wyjdze Ci nawet 10 stopni. nawet jakby było 20, to jaki to będzie
    > miało wpływ...??

    Rozmawiałem dzisiaj z kimś i powiedziałem, że jednak dla komputerów te 5-10
    stopni różnicy to niewiele a ja się prawie rozpuszczam. Czyli chyba się z
    Tobą zgadzam. :)

    Pozdrawiam
    Eryk