  • 11. Data: 2014-11-14 11:39:01
    Temat: Re: zakup czegos standardowego
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-14 o 11:02, RadoslawF pisze:

    > A co ma włożenie SSD do cichości komputera ?
    > Wiatrak na procesorze, wiatrak w zasilaczu, bywa że
    > kolejny wiatrak lub dwa w obudowie. Do tego przeważnie
    > wiatrak na GFX.

    Ale jak chcesz mieć przyjemny sprzęt to rozważasz "ciche" alternatywy,
    Np. zasilacz pasywny/półpasywny, zintegrowana grafika. Nawet boxowe
    chłodzenie i7 4770 jest bardzo przyzwoite.
    Tymczasem dysk HDD + niskobudżetowa obudowa (jeśli to uznajemy za
    standard) najczęściej oznacza wibracje i stuki głowicy.

    > W dodatku z uwagi na ceny i pojemności SSD obok leży
    > standardowy mechaniczny HD.
    U mnie nie :) Ale dla mnie priorytetem była ergonomia pracy.

    > Bo NAS jest fajnym i pożytecznym dodatkiem, ale dysku
    > w komputerze nie zastąpi, ma za wolny dostęp do danych.

    Kwestia modelu, ja mam Synology DS409+ z RAIDEM-5 i nawet używam tego
    jako storage na VM które odpalam VM playerem. Transfery tego modelu są
    znakomite (oczywiście po GbEth a nie wifi) a nie jest to nowość.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2014-11-14 11:54:20
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-11-14 o 11:02, RadoslawF pisze:
    > A co ma włożenie SSD do cichości komputera ?

    mając wiatraki tylko na procku i w zasilaczu okazuje się ze HD talezrowy
    wytwarza ok. 70% hałasu, dodatkowo robi wibracje na obudowie, które
    objawiają się wkurzajacymi niskimi tonami...

    --
    @foe_pl

  • 13. Data: 2014-11-14 12:03:34
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > mając wiatraki tylko na procku i w zasilaczu okazuje się ze HD talezrowy
    > wytwarza ok. 70% hałasu, dodatkowo robi wibracje na obudowie, które
    > objawiają się wkurzajacymi niskimi tonami...

    Chyba w obudowie z Biedronki :)

    --
    marfi

  • 14. Data: 2014-11-14 13:22:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:
> [...]
    > standard) najczęściej oznacza wibracje i stuki głowicy.

    > U mnie nie :) Ale dla mnie priorytetem była ergonomia pracy.

    Chcesz ciszy i ergonomii to albo płacisz i płaczesz kupując SSD,
    albo weź obudowę mini wpakuj do niej 2.5 cala SSHD 1 TB i masz
    ergonomię, ciszę bez przepłacania za małe drogie SSD.

    > Kwestia modelu, ja mam Synology DS409+ z RAIDEM-5 i nawet używam tego
    > jako storage na VM które odpalam VM playerem. Transfery tego modelu są
    > znakomite (oczywiście po GbEth a nie wifi) a nie jest to nowość.

    I to jest właśnie coś standardowego, co każdy standardowy komputer
    powinien posiadać...

  • 15. Data: 2014-11-14 16:21:08
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-14 o 13:22, Poldek pisze:

    > I to jest właśnie coś standardowego, co każdy standardowy komputer
    > powinien posiadać...

    Śmiejesz się ale w dzisiejszych czasach, bardzo często w domu jest
    więcej niż jeden komputer. Dodaj do tego urządzenia typu PVR i okaże się
    że dobry NAS to sprzęt dla każdej gospodyni domu, nawet Pani z Gdańska.
    Na NASie mozesz uruchomić DLNA, odpalić streaming muzyki do dedykowanych
    aplikacji na urządzeniach mobilnych.
    Dzisiaj NAS to prawie jak lodówka.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2014-11-14 18:20:10
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > że dobry NAS to sprzęt dla każdej gospodyni domu, nawet Pani z Gdańska.
    > Na NASie mozesz uruchomić DLNA, odpalić streaming muzyki do dedykowanych

    news:546472c5$0$2842$65785112@news.neostrada.pl :

    "Przestalem sie interesowac tematem sprzetu komputerowego juz dosc dawno
    a znajoma chce wlasnie kupic komputer,skladaka, takie standardowe cos na
    obecna chwile.Do gier, Internetu itp.Pewnie bedzie z Windows 7.
    Moglibyscie podac mi takie srednie obecnie parametry? Ja mam u siebie
    2x2.4GHz, 200GB dysk, 2GB Ram, ale to pewnie juz troche odstaje od
    normy, choc pod XP chodzi mi calkiem prawidlowo."

    Nie sądzę, żeby wkręcanie człowieka w SSD i NAS jako standard w
    opisanych zastosowaniach miało sens.

    Tu jest potrzebny Mini ITX na Core i5 z grafiką ze średniej półki,
    jeżeli w ogóle nie zintegrowaną i dyskiem SSHD 2.5 cala 1 TB, 4 GB RAM z
    możliwością ew. rozbudowy RAM w przyszłości. Będzie hulało aż miło i
    będzie cichutko, małe zużycie prądu i wszyscy będą zadowoleni.

  • 17. Data: 2014-11-14 19:32:00
    Od: "Pajonk" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Budzik wrote:

    > Za połowę ceny SSD będzie miał 4 razy pojemniejszy SSHD, który przy
    > STANDARDOWYM użytkowaniu komputera da dokładnie takie samo wrażenie
    > szybkości ogólnej działania komputera.

    Większej bzdury nie słyszałem. Brat kupił i7 4770k i ma tam normalnego HDD,
    a komp pod względem komfortu użytkowania nie umywa się do mojego 2x
    wolniejszego pc z procesorem phenom x6 i starym ssd crucial m4. To tyle
    odnośnie wydajnych i pojemnych hdd talerzowych. Obecnie komp MUSI mieć SSD i
    do tego HDD, bo bez SSD to nadal epoka kamienia łupanego i czekania na
    wszystko. Wiadomo że jak powłącza się troche programów i polecą do ramu to
    jest ok, ale i tak daleko temu do wygody użytkowania dysku SSD.

  • 18. Data: 2014-11-14 20:16:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Pajonk wrote:

> [...]
    > czekania na wszystko. Wiadomo że jak powłącza się troche programów i
    > polecą do ramu to jest ok, ale i tak daleko temu do wygody użytkowania

    Czytasz nieuważnie i niepotrzebnie się ciskasz.
    Nikt tu nie przekonywał do HDD.
    Mowa jest o SSHD.
    SOLID STATE HYBRID DRIVE
    http://www.seagate.com/solutions/solid-state-hybrid/
    Co z tego, że kupiłeś malutkie SSD, które jest dość szybkie?
    To, że teraz i tak musisz dokupić drugi, normalny dysk, bo na tym
    zajefajnym SSD nic się nie mieści.

    Tymczasem za cenę niewiele przewyższającą HDD dostałbyś SSHD, który ma
    pojemność normalnego dużego dysku, a szybkość uruchamiania systemu,
    aplikacji i wszystkich najczęściej wykonywanych czynności jest taka
    sama, jak z SSD. Tylko, że nie trzeba sobie zawracać gitary
    kombinowaniem, co przenosić na SSD, żeby było szybciej, a czego nie
    przenosić, bo już się nie zmieści i takie cackanie w kółko macieju. SSHD
    sam liczy, co jest najczęściej czytane i umieszcza to w keszu solid state.

  • 19. Data: 2014-11-14 20:22:57
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-14 o 18:20, Poldek pisze:

> [...]
    > możliwością ew. rozbudowy RAM w przyszłości. Będzie hulało aż miło i
    > będzie cichutko, małe zużycie prądu i wszyscy będą zadowoleni.

    Tu się zgadzam, elegancka malutka minimalistyczna obudowa, core i5,
    grafika zintegrowana HD4600 jest OK. Dałbym ciutkę więcej ramu (8GB
    min), teraz gdy jest taki tani. Do tego dobrać przyzwoity (cichy lub
    pasywny) PSU ( o ile nie zewnętrzny typu laptopowego do najmniejszych
    obudów). A dysk SSD zawsze można w przyszłości zamontować :) dla efektu
    "wow".
    Ja dziś pracuję na komputerze który chyba jako pierwszy w przeciągu 20
    lat moich kontaktów z PC spełnia moje oczekiwania (tzn. nie czekam aż
    łaskawie pozwoli mi coś zrobić bo nie wie, nie zna się, jest zarobiony).
    To jest właśnie set: i7 4770, SSD Samsung 840 Pro, 16GB RAM, Seasonic
    pasywny, Fractal Design Mini. I wszystko na wbudowanej grafice (plus
    dodatni).

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2014-11-14 20:33:52
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-14 o 20:16, Poldek pisze:

> [...]
    > sam liczy, co jest najczęściej czytane i umieszcza to w keszu solid state.

    Rozważałem opcję SSHD jako alternatywę dla tandemu SSD i HDD. W końcu
    wybrałem SSD o pojemności 512 GB. I przyznaję że do pracy (komputer
    stacjonarny) spokojnie mi wystarcza. Więcej, Na partycji o rozmiarze 476
    GB, mam 324 GB wolnego miejsca zatem nie dramatyzowałbym że dyski SSD są
    za małe.

    --
    pozdrawiam
    Piotr