  • 1. Data: 2014-11-13 09:58:37
    Temat: zakup czegos standardowego
    Od: "nn" <...@...kk>

    Przestalem sie interesowac tematem sprzetu komputerowego juz dosc dawno a
    znajoma chce wlasnie kupic komputer,skladaka, takie standardowe cos na
    obecna chwile.Do gier, Internetu itp.Pewnie bedzie z Windows 7.
    Moglibyscie podac mi takie srednie obecnie parametry? Ja mam u siebie
    2x2.4GHz, 200GB dysk, 2GB Ram, ale to pewnie juz troche odstaje od normy,
    choc pod XP chodzi mi calkiem prawidlowo.

  • 2. Data: 2014-11-13 10:16:39
    Temat: Re: zakup czegos standardowego
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-13 o 09:58, nn pisze:
> [...]
    > 2x2.4GHz, 200GB dysk, 2GB Ram, ale to pewnie juz troche odstaje od normy,
    > choc pod XP chodzi mi calkiem prawidlowo.

    Myślę że coś takiego:
    CPU: i5 4570 lub i4770 (z wbudowaną grafiką)
    RAM: >= 8GB
    MB: np. Asrock H81 *, H87 *
    Dysk: SSD
    OS: Win 8.1 + Start8

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2014-11-13 10:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik nn ...@...kk ...

> [...]
    > mam u siebie 2x2.4GHz, 200GB dysk, 2GB Ram, ale to pewnie juz troche
    > odstaje od normy, choc pod XP chodzi mi calkiem prawidlowo.

    Problemem sa te gry...
    Bo jak chcesz maszynę do najnowszych gier to musisz kupic cos wypasionego.
    Jezeli natomiast chcesz komputer biurowy a do gier wezmiesz konsole to
    mozesz kupic cokolwiek np. jakis uzywany, poleasingowy c2d, dołozyc do
    niego ramu ile sie da i bedzie smigac az miło.

  • 4. Data: 2014-11-13 11:36:00
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-13 o 10:59,
> [...]
    > mozesz kupic cokolwiek np. jakis uzywany, poleasingowy c2d, dołozyc do
    > niego ramu ile sie da i bedzie smigac az miło.

    Byleby obsługiwał SATA 3 (aby wstawić SSD), wentylatory nie rzęziły i
    dało się go domyć. Chociaż C2D brzmi nieco archaicznie, pierwsze tego
    typu procesory wyszły w 2006 roku. Osobiście wolałbym świeże core i5

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2014-11-13 11:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Rezmer p...@b...pl ...

    > Byleby obsługiwał SATA 3 (aby wstawić SSD), wentylatory nie rzęziły i
    > dało się go domyć. Chociaż C2D brzmi nieco archaicznie, pierwsze tego
    > typu procesory wyszły w 2006 roku. Osobiście wolałbym świeże core i5

    Wolisz wydac na kompa do internetu ponad 100zł kiedy wystarczy wydac 500?
    SSD to dobry argument.

  • 6. Data: 2014-11-13 23:57:21
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Piotr Rezmer p...@b...pl ...

    > Wolisz wydac na kompa do internetu ponad 100zł kiedy wystarczy wydac 500?
    > SSD to dobry argument.

    Po co komu małe i drogie SSD w komputerze, który ma być STANDARDOWY?
    Za połowę ceny SSD będzie miał 4 razy pojemniejszy SSHD, który przy
    STANDARDOWYM użytkowaniu komputera da dokładnie takie samo wrażenie
    szybkości ogólnej działania komputera.

  • 7. Data: 2014-11-14 01:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > Za połowę ceny SSD będzie miał 4 razy pojemniejszy SSHD, który przy
    > STANDARDOWYM użytkowaniu komputera da dokładnie takie samo wrażenie

    Nie wiem :)
    Jakis czas temu pytałem na grupie o SSd vs SSHD i dostałem rade ze SSD to
    dzien do nocy w stosunku do SSHD. (pewnie tradycyjne dyski to do nich
    "ciemnosc jak w dupie :))))

    Porównania nie mam, a kupionego SSD jeszcze nie uruchomiłem :)

  • 8. Data: 2014-11-14 08:53:56
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    W dniu 2014-11-13 o 23:57, Poldek pisze:

> [...]
    > Za połowę ceny SSD będzie miał 4 razy pojemniejszy SSHD, który przy
    > STANDARDOWYM użytkowaniu komputera da dokładnie takie samo wrażenie

    Np. po to żeby komputer był cichy. Żadnych szmerów, brzęczenia itd. Dziś
    SSD nie jest już takie drogie. A jeśli potrzebujemy dużo miejsca to
    lepiej mieć domowego NASa podłączonego po sieci gigabitowej, który
    możemy podmapować jako dysk lokalny.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2014-11-14 10:52:36
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > SSD nie jest już takie drogie. A jeśli potrzebujemy dużo miejsca to
    > lepiej mieć domowego NASa podłączonego po sieci gigabitowej, który

    Fajnie mieć NASa, ale przypominam, że mówimy cały czas o komputerze
    _standardowym_. Więc zakup NASa (pudło + dysk = ok. 1100 zł) raczej
    wykracza poza zakres standardowego komputera do standardowego domu.
    Poza tym NAS zaczyna mieć jakikolwiek sens dopiero od momentu, w którym
    w domu/domowym biurze mamy więcej niż jeden komputer. Posiadanie jednego
    komputera i pałowanie się kupowaniem do niego NASa to dziwactwo. Zresztą
    zasób na NASie będzie zawsze dyskiem sieciowym w LAN, a to nie to samo
    co dysk lokalny. Np. w Windows 7 Home Premium nie ustawisz NASa, jako
    miejsca do tworzenia kopii zapasowej systemu. NAS ma dyski mechaniczne
    najczęściej 2×3,5 cala i wentylator, więc intryga z robieniem ciszy
    upada. Taki NAS jest bez porównania głośniejszy niż 2.5 calowy SSHD 1TB.

    Z tą głośnością to nie przesadzajmy. Współczesne SSHD jest całkowicie
    niesłyszalne w mieszkaniu, gdzie szumi wentylatorek CPU.

    SSD jest fajne, ale jeszcze długo nie będzie to element standardowy ze
    względu na wysoką cenę, za którą otrzymujemy małą pojemność.

  • 10. Data: 2014-11-14 11:02:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-11-14 08:53, Użytkownik Piotr Rezmer napisał:

> [...]
    > SSD nie jest już takie drogie. A jeśli potrzebujemy dużo miejsca to
    > lepiej mieć domowego NASa podłączonego po sieci gigabitowej, który

    A co ma włożenie SSD do cichości komputera ?
    Wiatrak na procesorze, wiatrak w zasilaczu, bywa że
    kolejny wiatrak lub dwa w obudowie. Do tego przeważnie
    wiatrak na GFX.
    W dodatku z uwagi na ceny i pojemności SSD obok leży
    standardowy mechaniczny HD.
    Bo NAS jest fajnym i pożytecznym dodatkiem, ale dysku
    w komputerze nie zastąpi, ma za wolny dostęp do danych.