  • 21. Data: 2014-11-14 20:57:38
    Temat: Re: zakup czegos standardowego
    Od: "Pajonk" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Pajonk wrote:

    > Czytasz nieuważnie i niepotrzebnie się ciskasz.
    Nie doczytałem, moja wina :/

    > Nikt tu nie przekonywał do HDD.
    > Mowa jest o SSHD.
    > SOLID STATE HYBRID DRIVE

    Wiem co to jest, rozważałem zakup tego dysku :)

    > Co z tego, że kupiłeś malutkie SSD, które jest dość szybkie?
    > To, że teraz i tak musisz dokupić drugi, normalny dysk, bo na tym
    > zajefajnym SSD nic się nie mieści.

    Kupując dysk biore taki na którym się pomieszcze. W moim przypadku wystarcza
    128GB gdzie mam wszystkie potrzebne programy i dodatkowo 70 GB miejsca
    wolnego :) Obecnie w cenie za jaką kupiłem 128 GB jest 256, a na takim dysku
    można pozwolić sobie na instalacje wszystkiego co potrzeba nawet przez kogoś
    kto potrzebuje znacznie więcej miejsca ode mnie. Dysk HDD robi za magazyn,
    czyli przechowalnie plików do których szybkość dostępu jest bez znaczenia.

    > Tymczasem za cenę niewiele przewyższającą HDD dostałbyś SSHD, który ma
    > pojemność normalnego dużego dysku, a szybkość uruchamiania systemu,
    > aplikacji i wszystkich najczęściej wykonywanych czynności jest taka sama,
    > jak z SSD. Tylko, że nie trzeba sobie zawracać gitary

    Odczyt jest podobny, ale zapis już nie. Według mnie jest to proteza SSD,
    wolę pełny SSD i wszystkie korzyści jakie niesie ten dysk. Jeśli w kompie
    uruchomimy zasobożerny program to system może korzystać z pamięci
    wirtualnej, a wtedy co? Wtedy zapis jest tak samo istotny jak odczyt. Poza
    tym wole żeby wszystko od razu chodziło jak trzeba bez nauki i czekania aż
    po każdym zainstalowanym programie dane przeniosą się w obszar buforowany
    dysku. Ogólnie przed kupnem rozważałem hybryde, ale po przeczytaniu testów
    zdecydowałem się na Ssd + HDD, ale oczywiście każdemu wg. potrzeb :)

    > kombinowaniem, co przenosić na SSD, żeby było szybciej, a czego nie
    > przenosić,

    Instaluje system, wszystkie używane programy(przegląrki, poczte, do pracy) i
    tyle. Nigdy nic nie musiałem kombinować :)

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2014-11-14 22:40:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Rezmer p...@b...pl ...

    > Rozważałem opcję SSHD jako alternatywę dla tandemu SSD i HDD. W końcu
    > wybrałem SSD o pojemności 512 GB. I przyznaję że do pracy (komputer
    > stacjonarny) spokojnie mi wystarcza. Więcej, Na partycji o rozmiarze
    > 476 GB, mam 324 GB wolnego miejsca zatem nie dramatyzowałbym że dyski
    > SSD są za małe.

    :)
    ssd 512Gb - nieźle, ale ceny są jeszcze dośc wysokie.

  • 23. Data: 2014-11-15 01:13:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > stacjonarny) spokojnie mi wystarcza. Więcej, Na partycji o rozmiarze 476
    > GB, mam 324 GB wolnego miejsca zatem nie dramatyzowałbym że dyski SSD są

    Ba, są do kupienia SSD 1TB :-)
    Czyli masz rację, SSD nie są wcale takie małe.
    Małe są SSD, które kosztują tyle samo, co SSHD.
    Mi byłoby żal zapłacić 1800 zł za SSD do trzymania zdjęć z wakacji itp.
    Dla kogoś, kto zarabia na utrzymanie rodziny postprodukcją wideo, takie
    SSD 1 TB oczywiście ma sens. Ale to już nie jest _coś_ _standardowego_ :-)

  • 24. Data: 2014-11-15 01:43:18
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Piotr Rezmer wrote:

    > Tu się zgadzam, elegancka malutka minimalistyczna obudowa, core i5,
    > grafika zintegrowana HD4600 jest OK. Dałbym ciutkę więcej ramu (8GB

    RAM jest obecnie w miarę tani, ale co będzie robiło 8GB RAMu w
    komputerze STANDARDOWYM?
    Wiatr będzie hulał po 6 GB tego RAMu, a 2 GB będzie w użyciu. Dlatego
    uważam, że 4 GB do komputera STANDARDOWEGO wystarczy z zapasem.
    Ok, jeżeli koniecznie chce zamrozić 150 zł w kostce RAM, to może. Ale te
    pieniądze można wydać znacznie efektywniej, np. kupując monitor droższy
    o te 150 zł i przynajmniej będzie widać różnicę cały czas.

> [...]
    > pasywny) PSU ( o ile nie zewnętrzny typu laptopowego do najmniejszych
    > obudów). A dysk SSD zawsze można w przyszłości zamontować :) dla efektu
    > "wow".
    > Ja dziś pracuję na komputerze który chyba jako pierwszy w przeciągu 20
    > lat moich kontaktów z PC spełnia moje oczekiwania (tzn. nie czekam aż
    > łaskawie pozwoli mi coś zrobić bo nie wie, nie zna się, jest zarobiony).
    > To jest właśnie set: i7 4770, SSD Samsung 840 Pro, 16GB RAM, Seasonic
    > pasywny, Fractal Design Mini. I wszystko na wbudowanej grafice (plus

    Przypominam, że ten wątek nie jest zatytułowany "chwalimy się, każdy co
    ma najfajniejszego".
    Zapewniam, że też mam parę fajnych gratów na pokładzie. I NASy i RAIDy
    by się znalazły, i Core i7 i co tam jeszcze z półki.
    Ale to nie jest ten wątek. To jest wątek z pytaniem o zakup komputera
    STANDARDOWEGO.

  • 25. Data: 2014-11-15 03:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

> [...]
    > te pieniądze można wydać znacznie efektywniej, np. kupując monitor
    > droższy o te 150 zł i przynajmniej będzie widać różnicę cały czas.

    Hmm, u mnie obecnie 500MB zajmuje opera (a akurat powyłaczałem duzo
    zakładek, które normalnie sa włączone więc pewnie normalnei wiecej), 200mb
    zajmuje teamviewer, 200hamster...
    To tylko 2 programy...

  • 26. Data: 2014-11-15 08:37:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "nn" <...@...kk> wrote in message
    > Przestalem sie interesowac tematem sprzetu komputerowego juz dosc dawno a
    > znajoma chce wlasnie kupic komputer,skladaka, takie standardowe cos na obecna
    > chwile.Do gier, Internetu itp.Pewnie bedzie z Windows 7.
    > Moglibyscie podac mi takie srednie obecnie parametry? Ja mam u siebie
    > 2x2.4GHz, 200GB dysk, 2GB Ram, ale to pewnie juz troche odstaje od normy, choc
    > pod XP chodzi mi calkiem prawidlowo.

    http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/jaki_komput
    er_kupic_zestawy_komputerowe_na_listopad_2014

    oraz

    http://pclab.pl/art52777.html

    --
    http://db.org.pl/

  • 27. Data: 2014-11-15 08:47:59
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Poldek" <p...@i...eu> wrote in message
> [...]
    > ew. rozbudowy RAM w przyszłości. Będzie hulało aż miło i będzie cichutko, małe
    > zużycie prądu i wszyscy będą zadowoleni.

    ile osob tyle opinii ;)

    imho pakowanie sie w mini itx kompletnie nie ma sensu

    to jest opcja tylko jezeli fizycznie nie ma sie miejsca na
    nic wiekszego (a dokladniej - nie chce sie miec) lub chce
    sie go dla jego wygladu

    mozliwosc rozbudowy jest czysto teoretyczna bo zeby cokolwiek
    dolozyc to stare komponenty (br, hdd, ram) trzeba wyjac a wybor
    plyt i zasilaczy jest daleko mniejszy

    do gier sie nie nada, a nawet jesli to bedzie o wiele glosniejszy
    lub bedzie sie przegrzewal

    no chyba ze wyda sie wiecej niz kosztowalby 'duzy' pc

    --
    http://db.org.pl/

  • 28. Data: 2014-11-15 08:52:01
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message
    > Chyba w obudowie z Biedronki :)

    zasilacz i obudowa to jedne z niewielu elementow pc gdzie mozna ciac
    koszty do granicy absurdu (a czasem i dalej)

    --
    http://db.org.pl/

  • 29. Data: 2014-11-15 11:23:55
    Od: "Pajonk" <p...@o...pl>

    7.0.0.1...

    > Użytkownik nn ...@...kk ...

    > Problemem sa te gry...
    > Bo jak chcesz maszynę do najnowszych gier to musisz kupic cos wypasionego.
    > Jezeli natomiast chcesz komputer biurowy a do gier wezmiesz konsole to
    > mozesz kupic cokolwiek np. jakis uzywany, poleasingowy c2d, dołozyc do

    Gry to jedno, ale internet też się rozwija - nowoczestne strony w HTML5
    gdzie w tle idzie wideo na fullscreen obładowane animacjami potrafią zabić
    bez problemu core 2 duo, nie mówiąc o tym że za rogiem czychają np. filmy w
    4k na youtube, które dla c2d też są już zbyt wymagające.

    Zainteresowany nie podał ceny, a od tego powinno się zaczynać. Moje
    doświadczenie jest takie - kupując standardowy komputer najlepiej
    zainteresować się AMD, bo ma wystarczające procesory w dobrych cenach -
    phenom2 x4 960 czy fx 6350 to świetne procesory, a używki można dostać
    dosłownie za grosze. Zdarzają sięn nawet ofery FX8350 z płytą za 600 PLN i
    to się opłaca. U intela są albo wolne i3 i celerony, albo super szybkie i
    jednocześnie bardzo drogie i5, i7. Półka średnia wypada blado, a na pewno o
    wiele gorzej niż amd. Niestety AMD to badziew jeśli chodzi o gry i jeśli
    zainteresowany zamierza w coś grać to niestety musi wydać więcej na i5. Co
    do RAMu - do kompa internetowego wystarczy nawet 4, a 6GB to już jest pewien
    zapas - nawet otwierając 30 zakładek przeglądarki i pare programów przy 6gb
    nie powinno wyskoczyć out of memory :)

  • 30. Data: 2014-11-15 13:33:09
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 15 Nov 2014 07:52:01 -0000, m4rkiz napisał(a):

    > zasilacz i obudowa to jedne z niewielu elementow pc gdzie mozna ciac
    > koszty do granicy absurdu (a czasem i dalej)

    Obudowy mozna ...nie miec, ale z zasilaczem to bladzisz.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K