  • 1. Data: 2011-06-08 14:46:03
    Temat: Youngtimer
    Od: "Przemeq" <p...@o...eu>

    Witam grono ekspertów
    Zagadka :
    Samochód renault 5 silnik C1E , klasyczny gaźnik i zapłon na cewce typu
    cylinder z modułem zapłonowym z przerywaczem w aparacie zapłonowym.
    Wymienione kable świece, przerywacz, cewka, moduł . gaźnik wyczyszczony
    wyregulowany.
    Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha wystarczy na biegu jałowym
    włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania
    obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć
    Domyślam sie że wszyscy napisza wywal to na szrot i kup sobie samochód ,
    uprzedzam że jest to auto drugie w rodzinie a nie długo trzecie i czekam aby
    dać mu tablice żółte. Wśród fachowców jak kompa i interfejsu brak to oni nic
    nie wiedzą tacy teraz mechanicy.

    Przemeq

  • 2. Data: 2011-06-08 14:53:47
    Temat: Re: Youngtimer
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > aby dać mu tablice żółte. Wśród fachowców jak kompa i interfejsu brak to
    > oni nic nie wiedzą tacy teraz mechanicy.

    Zgadywać możemy długo i namiętnie. Sprawdziłbym w pierwszej kolejności masę
    z akumulatora oraz z prądnicy/alternatora (nie wiem co tam występuje).
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 3. Data: 2011-06-08 14:57:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > cylinder z modułem zapłonowym z przerywaczem w aparacie zapłonowym.
    > Wymienione kable świece, przerywacz, cewka, moduł . gaźnik wyczyszczony

    A regler/akumulator/masa?

    > Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha wystarczy na biegu jałowym
    > włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare
    > zwiększania obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć

    Skoro mniejszy prąd ma tu decydujące znaczenie, to przyczyna jest jasna.
    Problem w tym jak ją usunąć.

    > Domyślam sie że wszyscy napisza wywal to na szrot i kup sobie samochód ,

    Nieprawda, niektórzy podzielają Twój punkt widzenia.

    > uprzedzam że jest to auto drugie w rodzinie a nie długo trzecie i czekam
    > aby dać mu tablice żółte.

    A po co?
    Pytałem już o to na grupie, myśląc o moim youngtimerze, wyszło że bez sensu
    jeśli czasem jeździsz.

  • 4. Data: 2011-06-08 19:14:29
    Od: Przemeq <p...@o...eu>

    Jest tam alternator magneti marelli z regulatorem w alternatorze tak że
    myślę że faktycznie do sprawdzenia masa.

    Przemeq

  • 5. Data: 2011-06-08 19:37:22
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-06-08 14:46:03 niejaki Przemeq napisał:
    > Objawy auto pod obciążeniem przerywa kicha wystarczy na biegu jałowym
    > włączyc światła + ogrzewanie tylnej szyby + wentylator i w miare zwiększania
    > obciążenia silnik zaczyna przerywać na drodze kangurzyć

    sprawdź kondensator przy przerywaczu o ile takie coś ma :)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 6. Data: 2011-06-08 21:42:34
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    mamy w rodzinie ten sam silnik C1E (cleon) :-)
    w tym silniku montowany byl modul o nazwie Cartier (taka aluminiowa puszka
    wielkosci pudelka zapalek, wtyczka kwadratowa 4 pinowa, u mnie zamontowany
    na grodzi silnika) dla poprawy pracy przerywacza (cos jak uklad
    tyrystorowy), jesli masz ten modul to go odlacz - moglo sie zdarzyc ze w nim
    sie cos uwalilo.
    sprawdz tez czy aby napewno na przerywaczu masz podkladki izolacyjne na osce
    mloteczka (mloteczek i kowadelko powinny byc dobrze odizolowane).
    w samym aparacie zaplonowym masz mechanizm wstepnego napiecia cisnieniowego
    regulatora wyprzedzenia zaplonu - taka a`la zebatka z tego co pamietam i
    kilka wariantow ustawien - z czasem sprezyna sie zuzywa i trzeba dolozyc jej
    1 lub 2 zabki.
    sprawdz tez wezyk od podcisnieniowego regulatora wyprzedzenia zaplonu!
    no i na koniec ustaw dobrze zaplon stroboskopem- ma byc 8st przed GMP ale
    przy odlaczonym wezyku podcisnienia reg.wyprz.zaplonu!!!

    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 7. Data: 2011-06-08 22:24:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jest tam alternator magneti marelli z regulatorem w alternatorze tak że
    > myślę że faktycznie do sprawdzenia masa.

    No i ten rzeczony alternator.